hoe lang mag een baby in de maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flashyfly, 28 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Hoi dames,

    Wanneer mag je met een (pasgeboren) baby in de auto?
    Ik had gehoord dat baby's niet lang in de maxi cosi mogen zitten omdat ze daar niet plat op de rug kunnen liggen.
    Korte stukjes rijden doen we wel al. Maar onze schoonouders wonen 1,5 uur hier vandaan.
    En de babywinkel is een half uur rijden.
    Wie weet hoe lang een baby in de maxi cosi mag?
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    maximaal 2 uur per dag
     
  3. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    2 u per dag maar een keer langer is heus niet erg.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Max 2 uur per dag. Op een enkele uitzondering na wat langer zoals bijv vakantierit.
    Maar die 2 uur is echt max. Beste is zo min mogelijk. 2 uur is zeg maar geen vrijbrief om kleine er dus 2 uur per dag in te zetten omdat het "mag". Of Zoals sommige doen, autorit en vervolgens lekker shoppen of dagje uit met maxi cosi op de wandelwagen geklikt;)
     
  5. Sunlover

    Sunlover Bekend lid

    26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is idd niet goed om je kleine er heel lang in te zetten.. Mijn zoontje heeft wel een aantal keer toen we bij mijn zus op visite gingen erin geslapen. Viel in slaap in de auto en eenmaal daar sliep hij verder in de maxi...
    Moet niet te vaak gebeuren natuurlijk!
     
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Tot 4 weken raden ze sowieso af met baby's een langere autorit te maken.
    Verder is een speciale reiswieg (die je op de achterbank kunt vastklikken) wel aan te raden omdat ze dan languit kunnen. Mijn dochter gaat nog altijd in de reiswieg en slaapt dan heerlijk. In de Maxi-Cosi heeft ze welgeteld drie keer gezeten, en nu past ze daar niet meer in (riemen gaan niet meer dicht).
     
  7. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Maximaal 2 uur per dag.. Maar ik zou dat niet zo strikt nemen hoor.. Tuurlijk moet je hem niet elke dag de halve dag in de maxi cosi zetten..

    Maar wij hebben ook op vakantie dat familie allemaal op 2.5 tot 3 uur rijden woont.. ja dan gaat hij ook gewoon mee natuurlijk.. als we stoppen en hij wakker haal ik hem er ook even uit maar als hij slaapt laat ik hem gewoon slapen.. daar krijgt hij niks van hoor als het maar geen gewoonte is.. dus gewoon lekker op bezoek en lekker naar de winkel.. ik zou wel als je gaat winkelen je kinderwagen meenemen en hem even overtillen niet met de maxi cosi gaan winkelen..
     
  8. DragonBerry

    DragonBerry Bekend lid

    27 dec 2011
    671
    0
    16
    En toch verbaas ik me er elke keer weer over hoeveel mensen er winkelen met de maxicosi! Bij ons wordt hij alleen in de auto gebruikt en ik gebruik hem om boodschappen mee te doen want dan kan ik meer meenemen maar dat is nog geen half uur!
     
  9. linde90

    linde90 Niet meer actief

    Maar ligt je kind hier niet los in dan? Dat bij een noodstop je kind door de bak vliegt?
     
  10. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben ook echt niet van plan om de kleine er lang in te laten zitten.
    Even een korte boodschap halen ok, maar winkelen niet.
    Goede tip van die reiswieg, daar had ik nog niet van gehoord. Ga ik meteen googlen. :)
     
  11. Marlett

    Marlett Fanatiek lid

    13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Of een dagje dierentuin/pretpark!! :$:(
     
  12. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Als je hem gewoon gebruikt zoals ie bedoeld is, als autostoel doe je het altijd goed. Soms is 3 of 4 uur op ene dag niet te vermijden als familie ver weg woont. Ik geloof dat die richtlijn er gekomen is omdat mensen hem voor andere dingen als autostoel gingen gebruiken
     
  13. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vind dat raar, jouw dochter is kleiner dan de mijne. Die gordels kan je gewoon groter maken hoor.

    Alle andere ik vind het ook raar al die moeders die shoppen met hun kind in de maxi. Als we snelle boodschappen doen tilt mn vriend die maxi maar dan zijn we in 15 min weer buiten. Maar shoppen nee hoor. Erger me mateloos aan die ouders achter hun maxi cosi autostoel kinderwagen. Vooral in de zomer is dat zoooo zielig.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    nescio, dat moet dan wel een megababy zijn??? Hier was het een kleintje, maar die heeft er 16 maanden ingezeten.

    ts, 2 uur is wat ze adviseren. Verder zoveel mogelijk alleen als autostoel gebruiken. Maar even op het onderstel klikken is geen punt hoor. Ik lees wel dat men zich ergert aan ouders die er uren mee gaan winkelen, maar hoe weet je dat nu als je iemand ziet lopen...wij hebben hier op 5 minuten afstand een grote woonboulevard met ikea en prenatal en nog veeeel meer winkels. Veel mensen gaan daar dus uren winkelen, maar wij reden er met onze babydochter wel eens heen en schoten dan even gauw 5 minuten de prenatal in. Dan kregen wij ook van die blikken omdat men ervan uitgaat dat iedereen daar uren winkelt. Was nog geen half uurtje uit en thuis. Ik ga haar voor die 5 minuten niet overleggen hoor.
     
  15. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Nee, de speciale reiswieg die wij hebben is gevormd als een soort duikboot (spaceshuttle noem ik hem altijd;)) dat er echt heel weinig ruimte is aan beide kanten en hij wordt ook door middel van een flap met rits afgesloten. Al houd je hem op zijn kop, mijn dochter valt er niet uit.
     
  16. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Echt waar? Heb dat nergens kunnen vinden. Nu hebben wij ook een Maxi-Cosi uit het jaar 0 (gekregen van vrienden), dus het kan zijn dat het daar nog niet op zit of zo.
     
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.605
    113
    Vrouw
    Nou ik denk niet dat dat heel nieuw is hoor haha maaar je kan idd verstellen

    Op de mijne heb je waar de benen zitten aan t einde een soort knop.. Als ik die indruk kan ik de schouderbandjes er verder uittrekken
     
  18. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38

    Als t goed is moet t kunnen. Hangt er niet een stuk gordel uit ?
     
  19. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De richtlijn is maximaal twee uur. Maar doe daar alsjeblieft niet te krampachtig over! Als je 1,5 uur rijdt, je kind daar even lekker op een kleedje of in een box laat spelen en dan weer terug rijdt, is er niks aan de hand. Daar worden ze echt niet krom van. ;)

    Ik snap ook dat gezeur over winkelen niet zo. Dat kan dus gewoon echt geen kwaad. Meestal legde ik onze zokn over in de reiswieg hoor, was voor hem ook fijner. Maar dan paste er mag weinig in het mandje. Dus ik ging ook wel eens een uurtje de stad in met zoonlief in de mc. De rest van de week lag hij er niet in en alleen als ik even ging douchen in de wipstoel. Nou, ze creperen echt niet van een uurtje in de week in de mc.
     
  20. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    heb je een link?
     

Deel Deze Pagina