hoe lang mag er max. tussen voeding zitten

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door esther1984, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    wat vinden jullie, onze kleine man slaapt na zijn een na laatste fles altijd heel diep, en moet hem altijd voor zijn laatste fles 23 uur wakker maken, willen we eigenlijk naar de 4 voedingen omdat onze kleine aan geeft dat 5 te veel is, hij weegt nu 7 kilo.
    hij heeft zijn laatste fles om 8:45 gehad, is dit te vroeg om de laatste fles van 23 uur niet te doen?? dan komt ie aan de 4 voedingen, hij slaapt dan altijd zo diep, en hij heeft zijn een na laatste fles nu ook later gekregen als normaal, omdat hij het gewoon al veel langer vol houd als om de 4 uur.

wat vinden jullie??

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik zou het gewoon proberen. Hij gaat dan zelf wel aangeven wanneer hij de fles weer wil. Je hebt kans dat hij dan opeens rond 6.00 komt bijvoorbeeld.
    Wij zijn bij Aaron rond 3,5 maand gestopt met wakker maken en toen zat hij op 4x 200cc.

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wij hebben dat ook een tijdje gehad rond de 10 weken. maar ik gaf borstvoeding. ik deed toen overdag 3 uur tussen de voeding, zodat ik uitkwam om 17.00 zodat ik de laatste om 21.30 kon geven. %voedingen was te veel voor haar, maar 4 voedingen met overdag 4 uur er tussen werd weer te krap.

Wat een gegoochel he met die tijden?

Grt joyce

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik neem aan dat je 20.45 bedoelt als laatste fles die hij gehad heeft?
    Toen wij merkte dat Beau diep in slaap was rond 23u en het ons moeite koste om hem wakker te moeten maken hebben we besloten hem lekker te laten liggen en aanzien wanneer hij zich weer zou melden voor de volgende voeding.
    Onze Beau zat ook al vrij snel op 4 voedingen.....het CB was er niet heel happig op en raadde het ons af om naar 4 voedingen over te stappen.....ik ben toch mijn eigen gevoel blijven volgen en heb besloten de laatste voeding van 23u weg te laten.
    Gewoon luisteren naar je kindje :)

Slaapt hij de nachten door?

5. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ja ik bedoelde uiteraard 20:45, hij slaapt de nachten heel goed door, hij heeft echt goed in de gaten wanneer het dag en nacht is, mijn gevoel zegt dat ik hem moet laten liggen, en als hij vannacht komt, geef ik hem gewoon de fles, moest hem zelfs vanmorgen om 07.00 wakker maken.
    ik ga het gewoon proberen en kijken wat hij doet, en als hij nou om 6 uur komt geef ik hem morgen avond zijn laatste fles om 21:45.

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Hoe is de nacht verlopen?

7. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    hij kwam om half 5 dus moet de laatste fles toch iets verlaten, dus rond 22 uur half 23

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

vergeet niet dat hij TOCH doorgeslapen heeft ! langer dan 5 uur is doorslapen
    maar voor het mooie dat jij ook niet zo vroeg je bed uit hoeft kan je hem dan best een uurt of anderhalf verlaten
    dat je idd zo rond de 10 uur de laatst e voeding geeft
    als hij wakker wordt !

bij me dochter zaten we met 2.5 maanden om 19.00 voor laatste voeding ook omdat ik haar niet wakker kreeg om 00.00 en wat deed ze ze sliep van 19.00 tot 07.00 ideaal dus

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik zou zeker even kijken of hij dan gewoon de nacht door slaapt. wij hebben hem eigenlijk amper wakker gemaakt en sliep al vanaf 2,5 mnd de nacht zelf door.
    hij groeit ook goed dus 4 flessen zouden genoeg kunnen zijn. wakker maken is nooit leuk voor ze en soms komen ze dan niet meer in die diepe slaap terug.

Deel Deze Pagina