Hoe lang na cerazette zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mininees, 9 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mininees

    Mininees Lid

    1 mrt 2017
    27
    17
    3
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik ben op 19 april gestopt met cerazette om mn lichaam weer zn eigen ding te laten doen en omdat we voor een 2e kindje willen gaan. Nu hebben we wel een aantal keer geklust maar heb ik nog geen ongesteldheid gehad na het stoppen en 2 negatieve testen. Kan zijn dat ik te vroeg heb getest na het stoppen wel meer afscheiding gehad met o.a. dikke doorzichte afscheiding en wat eigeel achtige afscheiding.

    Heeft er iemand hier ervaring mee?
     
  2. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik werd 33 dagen na stoppen met cerazette voor het eerst ongesteld. Daarna had ik cyclussen van 24 dagen. Ik gebruikte ovulatietesten omdat ik heeele gekke verhalen had gelezen over heel lang geen menstruaties en ontregelde cyclussen. Zo kwam ik er achter dat ik vanaf eisprong tot menstruatie bloedverlies had die dan over ging in een echte menstruatie. In de derde cyclus ben ik naar de dokter gegaan omdat ik dacht dat er wat mis was. Ik ben toen bij de gyneacoloog geweest en allerlei onderzoekjes gehad. Inwendig onderzoek, uitstrijkje, kweek, echo en bloedonderzoek. Zat toevallig precies een week na eisprong dus konden ze meteen de progesteron checken. Alles wat ze direct konden beoordelen zag er goed uit. Een week later zou ik de amdere uitslagen krijgen en die waren goed en zou ik gewoon goed zwanger kunnen worden. En eigenlijk wist ik dat stiekem al want een paar dagen eerder had ik positief getest. De gyn vertelde dat je lijf in principe 2 maanden nodig heeft om te herstellen van de mini pil. Maar net zoals alle andere anticonceptie kan dit soms wat langer duren
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    27 april vorig jaar gestopt met de minipil
    15 juni eerste menstruatie
    25 juni ovulatietest positief
    5 juli zwangerschapstest positief :)

    Ik hoop dat het bij jou ook zo soepel gaat!
     

Deel Deze Pagina