Hoe lang na LH piek?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jantien, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Weet iemand ongeveer hoe lang je na de gemeten LH piek je vruchtbaar bent :(:

    De eisprong kan binnen 36 uur plaatsvinden.
    Dat heb ik wel gelezen, maar van hoeveel dagen ga je echt uit :(:

    Ik had gister een positieve ovu test.
    Hoe lang voordat je echt niet meer vruchtbaar bent.
     
  2. asjuh

    asjuh Fanatiek lid

    28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik dacht tot een halve dag na je eisprong ...sommige ovularte testen geven aan dat je tussen de 24 en 48 uur je eisprong hebt ...
    greetz asjuh
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Na het begin van de LH piek (let wel het BEGIN, en die kun je niet bepalen) gebeurd het 24 tot 36 uur. ALs het gister posi was en je zat aan het begin van lh piek en je hebt geklust, heb je je best gedaan. Mocht het al het eind vn de LH piek zijn, kun je helaas l te laat zijn.
    Ik heb ook maanden lang ovu testen gebruikt en direct gestopt na dat ik dit te weten kwam, zonde van mijn geld.

    groetjes

    Dit vond ik dus op het net:

    Er zijn veel vrouwen die bij de drogist testjes kopen waarmee je je meest vruchtbare moment kunt meten. Te Velde twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze testen. "Het gaat meestal om urinetesten die de zogenaamde LH-piek meten. LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Om dit probleem te ondervangen, zou je je eigenlijk 's-ochtends en 's-avonds moeten testen. Een ander nadeel van dergelijke testen is dat deze niet de overige vruchtbare dagen meten. Dat is zonde. Er bestaan wel urinetesters die de vruchtbare periode veel sneller aangever, maar die zijn nog niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar."
     
  4. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ok even tellen.

    Maandag om 18:00 had ik een licht gekleurd lijntje niet aan het klussen geweest

    Dinsdag om 17:30 een donkerder streepje dan de controlestreep.

    Dus de Piek is ergens hiertussen begonnen om 23:00 toch nog aan de klus.

    Nu heb ik de hele dag een ongi gevoel en last van mijn linker lies. :(

    Mijn vriend wil vanavond weer klussen, maar hij zegt ook dat hij leeg is en niet meer kan.
    Moet ik hem die kwelling laten ondergaan of heeft het geen zin. :oops:

    Even voor alle duidelijkheid. Hij wil zelf broberen of hij nog kan vanavond. Ik heb gezegd dat we het deze ronde even verder zo laten.

    Deze ronde geen geluk, dan komt er wel een volgende, maar hij wil geen kans onbenut laten :)

    Heel lief, maar misschien iets te enthousiast.
    Ik klink misschien onaardig over hem, maar ik bedoel het juist als lief voor hem.
    Als je begrijpt wat ik bedoel......... :oops: :( :cry:
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja je moet doen wat goed voelt. Het moet geen Moeten zijn!

    groetjes
     
  6. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Tjonge, wat een kwelling, zo is het toch helemaal niet leuk meer?? Lijkt me verschrikkelijk dat het 'moet'. Het moet wel leuk blijven natuurlijk en als ik dit zo lees, lijkt me dat niet meer het geval. En dat nog maar in ronde 1, rustig aan meid, het komt vanzelf een keer, zonder je vriend zo te kwellen dat het moet!! :( :(
     
  7. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Nou ik heb al gezegd dat ik het zo niet wil. :cry:
    Van mij hoeft het ook niet zo. :oops:

    Hij kwelt zichzelf. :( Hij wil ook ineens heeeel graag vader worden.

    Ik heb zitten rekenen en gezegd dat als het goed is dat de eisprong al is geweest.
    En dat het genoeg is zo voor deze ronde.
    Een klein leugendje voor ons beider bestwil. ;) En misschien ook wel de waarheid :)

    Volgende maand weet ik gewoon dat we beter een beetje om de dag moeten klussen en dan beginnen om de dag dat de banner aangeeft dat ik de eisprong heb.

    Deze ronde kwam de piek 2 dagen daarna, dus dan moet het goedkomen. :D
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nou ik zou gewoon rond dag 8/9 beginnen hoor, niet als de banner de eisprong aangeeft! je kan de volgende keer ook een eerdere eisprong hebben!

    groetjes
     
  9. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Is dat zo dat de eisprong niet regelmatig is??
    Goh weer iets geleerd.
     
  10. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik ben nu 8 maanden aan het proberen en heb geen enkele keer op dezelfde dag mijn eisprong gehad.
     
  11. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    Goh, wat apart zeg dat vrouwenlichaam....
    Ach ik zie wel wat er volgende maand gaat gebeuren.....
     
  12. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Lastig he? Ik heb 1 keer mijn eisprong gevoeld en dat was tijdens het ontpillen, nu we 'echt' bezig zijn voel ik niets meer.. :cry: :cry: . afwachten en regelmatig (niet overmatig!!!) ;) ;) klussen is het beste volgens mij...
     

Deel Deze Pagina