Hoe lang ontpillings symptomen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emmi, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmi

    Emmi Actief lid

    13 mei 2007
    138
    0
    16
    hoi allemaal

    Hoe lang duurde de onpillings symptomen bij jullie?
    Ik dacht dat dit misschien nog wel interessant zou zijn voor de meiden die gestopt zijn met de pil.

    groetjes
     
  2. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Helemaal geen last van gehad, en gelijk een regelmatige cyclus. Wel steeds meer ongi-pijn vanaf mijn eisprong (elke maand meer) en vanaf een maand of 3 nadat ik gestopt was elke keer 2 weken lang pijnlijke (.)(.) vanaf mijn eisprong tot ongi.
     
  3. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Sinds ik gestopt ben met de pil (in februari) ben ik 4 keer uit mezelf ongesteld geworden.
    OP 14 feb de laatste geslikt, de 17e ongi. Daarna 37 - 47 - 44- 40 dagen ertussen. Ben dus benieuwd wanneer de volgende komt (of niet natuurlijk...).
    Wel heb ik sinds ik gestopt ben met de pil 'last' van ongi-krampjes als het eraan komt. Dat wil zeggen, ervoor voelde ik niks, en nu voel ik het een heel klein beetje. Mag dus, als het daarom gaat, niet klagen.
     
  4. inetje

    inetje Nieuw lid

    1 sep 2007
    1
    0
    0
    opvoedster
    belgië
    hoi,

    ben ik juli gestopt met de pil...15 juli regels gehad daarna niets meer tot 29 augustus. :( Dokter zei dat het kwam door het lang nemen van de pil en dat het wel eens een aantal maandan kon duren eer er weer een normale cyclus op gang ging komen. Dus afwachten of er een volgende komt ondertussen maar verder proberen voor een baby'tje, maar dit is natuurlijk zeer moeilijk omdat we niet weten wanneer er en eisprong zal plaatsvinden hé

    Och ja
    veel geluk aan iedereen die aan het proberen is om zwanger te geraken
     
  5. superangel

    superangel Actief lid

    26 jun 2007
    249
    1
    0
    Ik weet niet hoelang de ontpillingsverschijnselen duren, voel wel andere dingen sinds stoppen met pil (ben sinds mei gestopt)

    * gevoelige tepels vanaf eisprong tot ongi
    * vettere huid, kleine pukkeltjes soms
    * meer bloed bij ongi
    * soms misselijk

    Hierdoor al meerdere malen gedacht dat ik zwanger was, maar werd steeds weer teleurgesteld :(

    Suc6,
    Sandra
     
  6. verhip

    verhip Fanatiek lid

    23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb 3 augustus mijn laatste pil ingenomen. Ben daarna niet ongesteld geworden, maar dat kwam vaker voor tijdens het gebruik van de pil.

    Uitgaande van een normale cyclus, zou ik maandag dus ongeveer ongesteld moeten worden. Ik heb deze week al 2 testen gedaan, s'avonds en 2 x negatief. Hopelijk te vroeg getest.

    Heb wel zo'n twee weken last gehad van een rommelende maag en zere tepels. Net of ik continu honger heb, terwijl ik net gegeten had. Verder ben ik geregeld ontzettend moe (smiddags om 4 uur al). Dit kan ook liggen aan het feit dat ik na 4 weken vakantie weer begonnen met werken. Ik denk dat ik niet zwanger ben maar dat het ontpillensverschijnselen zijn, al hoop ik stiekem iets anders. Ik heb nu al een aantal dagen nergens meer last van gehad...

    Waar heb jij last van gehad?

    Groetjes...
     
  7. nana81

    nana81 Lid

    30 aug 2007
    42
    0
    0
    Ook ik ben wel heel erg benieuwd hoe het bij jullie gaat met het ontpillen. Ik heb mijn laatste pil genomen op 31 juli en op 4 augustus ben ik ongi geworden. Tot op heden nog steeds niet weer ongi geworden. Wel heb ik nu een week lang last van gevoelige borsten en een vreemd gevoel in mijn buik, ook ben ik vermoeider. Nu lijkt het sinds gisteren of er toch een ongesteldheid aan zit te komen. Alleen er komt tot nu toe nog niets. Misschien morgen toch maar testen, maar heb eigenlijk het gevoel dat het bij het ontpillen hoort.
     
  8. Bartje

    Bartje Actief lid

    17 jun 2007
    243
    0
    0
    ziekenverzorgende
    gelderland
    hallo,na het stoppen met de pil was ik gelijk zwanger,dat is helaas een miskraam geworden......
    maar zat daarna gelijk weer in het mooie ritme van 28 dagen,dus heb weinig ontwenningsverschijnselen en heb 3 jaar de pil geslikt en daar voor 10 jaar
     
  9. Emmi

    Emmi Actief lid

    13 mei 2007
    138
    0
    16
    Ik ben al 2 maanden gestopt met de pil en heb
    pijnlijke borsten
    puisten
    ben misselijk geweest in het begin
    verlies elke keer een week na eisprong een beetje bloedverlies
    en In het begin ook opgeblazen buik

    Ik hoop dat het gewoon snel gedaan is :D want word er gek van

    groetjes
     
  10. Priscill

    Priscill Actief lid

    7 aug 2007
    151
    0
    0
    Vanaf dat ik ben gestopt wat het meteen, zoals voor de pil, 28 dgn. 1x heb ik 30 dagen gehad, dat was toen ik voor het eerst progestan gebruikte om mijn baarmoederslijmvlies dikker te maken.

    Bij mijn schoonzusje heeft het wel 7 maanden geduurd voordat er regelmaat in haar cyclus kwam. Uiteindelijk heeft ze een prachtige gezonde zoon gekregen!

    Groetjes
    Priscilla
     
  11. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik heb zo'n 6-7 maanden de tijd nodig gehad om voordat mijn lichaam weer een eigen ritme had.
     
  12. Kim85

    Kim85 Lid

    30 jul 2007
    92
    0
    0
    In het mooie Twente
    Ik ben in februari gestopt met de pil en had eigenlijk direct weer een cyclus. Nu merk ik wel dat ik niet meer aan de pil ben, heb last van mijn hormonen zo rond de eisprong. Ik ben 8,5 jaar aan de pil geweest.
     
  13. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik heb één tot anderhalve maand symptomen gehad: moe, zere benen, grieperig voelen, emotioneel, rommeldende buik.

    Ik ben wel gewoon na 28 dagen ongie geworden en daarna ook. (Zie ook onderschrift.)
     
  14. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Totaal geen symptomen gehad (na ruim tien jaar de pil slikken). Ik voelde wel van alles, maar dat was mijn lichaam, dat weer normaal en op zichzelf ging werken. Vanaf het moment dat ik gestopt ben, ben ik me eigenlijk alleen maar beter gaan voelen. Op 1 januari was mijn laatste stripje leeg en 23 dagen daarna was mijn eerste menstruatie. Sindsdien steeds 24-27 dagen, dus meteen normaal.

    Ik was bang dat het heel lang zou duren voor alles weer op gang zou zijn (zeker na zo lang slikken). Van een aantal vrouwen heb ik gehoord dat het wel een jaar zou kunnen duren, maar dat hoeft dus niet.

    Overigens wil ik nooit meer terug naar de pil: ik voel me stukken beter zonder!

    P.S Ik heb echt bijna alleen maar voordelen ondervonden: voel mijn menstruatie duidelijk en ruim van te voren aankomen, het is veel minder erg en duurt veel minder lang. Wel heb ik nu de eerste dag behoorlijk wat buikpijn, maar als je weet waar dat van is, is er best mee te leven. Ik hoopte dat er ook wat kilo's af zouden vliegen, maar dat was helaas niet het geval... :(
     
  15. nessie79

    nessie79 Lid

    2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Ik ben sinds afgelopen maand gestopt met de nuvaring. Na menstruatie van 6 augustes ben ik nog steeds niet ongesteld.
    Heb ik last van m'n (.)(.) en tepels, vettere huid, soort van menstruatieklachten, en erg moe.
    Met een cyclus van 28 dagen had ik afgelopen maandag ongesteld moeten worden...... Denk dat ik toch maar een testje ga doen morgenochtend.
    En als het negatief is hoop ik maar dat ik zo snel mogelijk ongi ga worden zodat ik weet dat m'n eigen cyclus weer op gang is. :(
    Ik heb in totaal bijna 12 jaar de pil geslikt (1,5 jaar nuvaring daarvoor meliane).
    Ik hoop dus maar dat ik niet zolang last blijf houden van dat ontpillen/ontringen..........
     
  16. nessie79

    nessie79 Lid

    2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Ik heb vanochtend een test gedan en bij mij bleken het dus geen ontringingverschijnselen, want ik ben zwanger....... :D

    Groetjes
     
  17. dreamgirl

    dreamgirl Lid

    6 sep 2007
    21
    0
    0
    ben nu 2 weken gestopt....en voel me niet echt lekker.
    ergmoe....hoofdpijn....heb honger,maar ben erg misselijk...
    hopelijk is dit van korte duur
     
  18. zibella

    zibella Actief lid

    30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Sinds 20 juli ben ik gestopt met de pil. Ik heb mij gedurende 11 dagen misselijk gevoeld, pijn aan mijn tepels, gezwollen buik ... kortom ik was er bijna zeker van dat ik al zwanger was, maar niets was minder waar. De oorzaak was ook de pilstop, maar dat wist ik aanvankelijk niet.
    Ik vind het nu wel een spannende periode ... hoop dat het wachten niet te lang zal duren. Voor jou ook veel succes!
    groetjes
     
  19. Eimat

    Eimat Niet meer actief

    Ben sinds 13 juli gestopt, na mijn pilongi gewoon 28 dagen later ongi geworden en toen erg gevoelige (.)(.).
    De cyclus daarop was 23 dagen en toen heb ik me een week lang ervoor heel erg opgeblazen gevoeld. Ik voelde hem ook niet aankomen. Kreeg ineens buikpijn en een half uur later stroomde het eruit dus...
    Moet wel zeggen dat ik veel beter in orde ben sinds ik gestopt ben dus...
     
  20. verhip

    verhip Fanatiek lid

    23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Nessie79 Proficiat! Kei leuk voor je!
     

Deel Deze Pagina