Hoe lang slaapt jullie kind van 2 jaar totaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zogelukkig, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang slaapt jullie peuter van ong. 2 per dag?

  1. 12 tot 13 uur

  2. 13 tot 14 uur

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Mijn zoontje van net 2 slaapt veel korter vergeleken met andere kinderen die wij kennen van ongeveer dezelfde leeftijd.
    In de nacht slaapt hij nooit langer dan 10,5 uur. En overdag max. 2 uurtjes.
    Volgens de ka mag het bij deze leeftijd ruim 14 uur zijn, maar daar komen wij nooit aan!

    Hoe lang slapen jullie kinderen?
     
  2. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Onze dochter van 2 jaar en (bijna) 3 maanden slaapt vrij veel. 's Nachts van circa 19.00/19.30u tot een uur of 8 de volgende morgen en 's middags ook nog zo'n 2 uur. Soms zelfs langer. Hier zitten we wel ruim over die 14 uur in totaal.
     
  3. joanita

    joanita Fanatiek lid

    7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier ook ruim over de 14 uur heen...
    zoon lief slaapt van 19.00 uur tot ongevver 08.30 uur
    en in de middag van 13.15 uur tot 15.00 uur
    bijna 16 uur in totaal
     
  4. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon van bijna 3 jaar slaapt 14 uren per dag, 12 uren 's nachts en 's middags nog 2 uren en soms nog wel 3 uurtjes. Hij heeft heel veel slaap nodig en ik denk dat dit nog wel even gaat duren zo, zonder zijn middagslaapje kan hij echt nog niet. Maar het verschilt gewoon per kind, de 1 heeft zoveel slaap nodig en de ander zoveel je moet gewoon naar je eigen kind kijken en niet te veel naar "adviesen" omdat elk kind weer anders is en zelf ken je je kind het beste ;) :)
     
  5. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje slaapt vanaf 19.30 tot 08.00 en overdag zo'n 2 uur. Dat is dus iets meer dan 14 uur.

    Onze zoontjes zijn net zo oud (heb mijn naam veranderd). Wat zijn de slaaptijden van jouw zoontje?
     
  6. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    tussen de 11 en 12 uur per nacht. soms overdag nog anderhalf uur ,maar dan is hij de rest van de middag niet meer te genieten en wil s'avonds niet gaan slapen. ( dus slaapt hij uiteindelijk amar hooguit 10 uur omdat hij zo laat in slaap valt) dus we proberen dat nu niet meer te doen. dan slaapt hij s'avonds vrijwel meteen in en slaapt minimaal 11tot 12 uur.
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Met 2 jaar zaten we op iets meer dan 14 uur. 12 uur in de nacht (12-13 uur) en 's middag nog 2 tot 2,5 uur erbij.

    19:00 - 8:00 (om 19:00 naar bed)
    en 13:00 - 15:00/15:30


    Inmiddels is meneertje 2 jaar en 9 maanden (bijna) en hij slaapt nu 11 - 12 uur gemiddeld (geen middagslaapje meer, wel rusten) en hij slaapt van 19:30 (19:00 naar bed) tot 7:00 - 8:00

    Veel kleine kinderen slapen minder dan goed voor ze zou zijn! Als ouders letten we erg op goede voeding maar stimuleren we minder om goed (genoeg) te slapen. Het is natuurlijk ook niet zo makkelijk
     
  8. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    ze slaapt van half 8 tot half 8. (en is erg flexbibel. gaat vaak later naar bed of eerder. en is dan heel lief, als ze niet kan slapen gaat ze zingen:))
    En tussen de middag ligt het eraan. De laatste tijd slaapt ze weer, en anders gaat ze een uur liggen zingen. áls ze slaapt dan vaak een uurtje of 2.
     
  9. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier van 19.00 uur tot 06.00 uur. en s'middags van 12.30 - ongeveer 14.30 uur.
     
  10. MG2011

    MG2011 Fanatiek lid

    22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    's nachts het klokje rond en overdag zeker 2 uur.

    @ ZG, gaat je zoontje erg laat slapen of is hij juist vroeg wakker?
     
  11. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier een enorme lang slaper. hij gaat om 19:00 naar bed en rond helf 9 de volgende ochtend word hij weer wakker

    en dan slaapt hij tussen de middag meestal nog een uurtje of anderhalf
     
  12. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Met 2 jaar en nog steeds zaten wij op ca 15 uur per dag. 12 a 13 uur 's nachts en nog eens 2 a 3 uur overdag.
     
  13. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Hier is het max 13 uur op een dag, dus ook niet zoveel. Meer lijkt hij overigens ook niet echt nodig te hebben, hij is gewoon vrolijk en aan het einde van de dag niet opvallend moe.

    Hij slaapt 's nachts van ongeveer 19.30 tot 06.30u. Overdags nog zo'n 1,5 uur (heel soms 2 uur, maar de laatste tijd wordt dit minder).
     
  14. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.333
    250
    83
    Noord-Brabant
    Yosyp slaapt al ruim 'n half jaar niet meer overdag. 's Avonds gaat ie om 19.00 uur naar bed en rond 7.00 uur is ie weer wakker. Hij slaapt dus rond de 12 uur per dag.
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    Ik heb niet gestemd, want in het slechtste geval slaapt ze 15 uur. Dat is van 19.00 tot 7.00 en s middags 3 uur. Dat middagslaapje doet ze altijd zo en regelmatig slaapt ze ook langer dan 7.00 uur dus dan komt die tijd er nog bij.
     
  16. theangels

    theangels Bekend lid

    20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier 's avonds van 20.00 tot 7.00
    Overdag 1.5 uur (soms slaat hij een dagje over maar dan is ie niet te genieten)

    Dus 12.5 uur
     
  17. Aurin

    Aurin VIP lid

    10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    mijn zoontje is over 2 maandjes 2..

    slaapt gemiddeld 10 uur per nacht.. en overdag niet. Heel soms een dagje dat ie 1, 1,5 uur overdag slaapt, maar dat gebeurd maar 1x in de 2 weken en meestal bij de gastouder.
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Thirza redt meestal net de 12 uur, maar erg regelmatig ook niet en dat is al een hele tijd zo. 's Nachts een uur of 10 achter elkaar en dan 's middags nog een uur of 2.
    Heeft ze 's nachts slecht geslapen, dan wil ze 's middags nog wel eens inhalen en 3 uur slapen, maar dat komt niet zo vaak meer voor.
     
  19. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Tja, wat moet je met zo'n uitspraak!? Je kunt m moeilijk dwingen meer te slapen toch. Het ene kindje heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan de ander, net als volwassenen.

    Mijn dochter is er ook altijd een geweest die minder sliep dan andere kindjes en ook vroeg was met het overschakelen van 3->2->1->0 slaapjes overdag. Plus als baby redelijk wat slaapproblemen/drama's.

    Vanaf haar 2e verjaardag doet ze nooit meer een middagslaapje, sowieso niet in bed (heel af en toe nog in de auto in de namiddag). Sindsdien slaapt ze wel 's nachts gemiddeld van 20-8u, als we geluk hebben zelfs tot 9u, wow!
    Voorheen was dat half 7, sliep ze 's nachts dus ook iets van 10,5u en overdag gemiddeld 2u. Vanaf 11 maanden al.
     
  20. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Onze knul heeft altijd veel geslapen op het laatste half jaar na dan. Werd wel vaak wakker 's nachts, maar sliep totaal op een dag veel.

    Wij hanteren geen vaste bedtijden; er wordt naar bed gegaan als er moe is en de laatste tijd gaat zoon zelf naar boven als hij moe is, dat geeft hij heel goed aan. Is hij namelijk niet moe, dan is het een groot drama, normaliter leg ik hem slapend weg.
    Normaal gaan we rond 19.30 naar boven, badderen, voeden en dan meteen slapen.

    Zoon was altijd al een energiek kind, maar nu het de laatste tijd zo goed met hem gaat, lijkt hij wel tijd in te willen halen; hij rent, voetbalt en lult je de oren van de kop. Gaat maar door, gaat maar door! Het enige moment dat hij even komt zitten is als er gegeten wordt. Nu hebben wij wel trucjes dat er even rust in de tent komt, maar dat is maar even.

    Hij is ook ontzettend zijn overdagslaap aan het verleggen. Die was altijd 's ochtends en gaat nu naar de middag. Na een drukke Pasen, zijn verjaardag, een drukke koninginnedag en vandaag supergeslaagd vriendenbezoek is hij compleet van slag. Het naar boven gaan was net zo'n drama, ongelooflijk. Na veel drama's gehad te hebben de afgelopen 2 jaar trok ik dat niet en zit zoonlief nu even rustig te worden met papa met een spelletje op de i-Pad en ik zit even boven. Ga hem zo maar halen, hij moet nu echt onder de douche en slapen!
     

Deel Deze Pagina