Hoe lang utrogestan en progynova gebruiken na terugplaatsing cryo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mickey20, 16 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Met heel veel geluk ben ik nu bijna 12 weken zwanger na de terugplaatsing van onze enige cryo.
    De gynaecoloog heeft aangegeven dat ik met 12 weken mag stoppen met de utrogestan, progynova en prolutex. Maar ik vind dat mega spannend...
    Ik heb nog wat over van alles, dus ik zou nog even door kunnen gaan. Liefst zou ik wel stoppen met de injecties prolutex, die zijn eigenlijk toch "extra" bovenop de utro.

    Hoe lang moesten jullie utrogestan, progynova en prolutex gebruiken na terugplaatsing van jullie cryo?
    En wat zouden jullie mij adviseren?
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik stopte met utrogestan toen ik mocht stoppen (ik was niet zwanger).
    Met de rest heb ik geen ervaring :oops:
    Weet ook niet hoeveel kwaad t zou kunnen als je t op zou maken zeg maar..
     
  3. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Toch bedankt voor je reactie!
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoop dat iemand reageert die t weet❤
     
    Mickey20 vindt dit leuk.
  5. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Hi Micky wat fijn dat je de spannendste periode goed bent doorgekomen en dat alles goed met jullie gaat. Voor zover je dat zelf nog niet hebt gedaan: Google op Utrogestan, Progynova en dat andere na 12 weken. Dan krijg je hits van dit forum, maar ook allerlei informatieve sites die aangeven dat jouw placenta nu progesteron aanmaakt en dat Oestrogeen ook volop aanwezig is dus bevestigen wat je arts zegt. In de topics die zijn aangemaakt lees je de onzekerheid en herkenning dus dat het spannend kan zijn om daadwerkelijk te stoppen. Ik denk dat dat gevoel dus heel logisch en begrijpelijk is.

    Na tig jaar medische molen ben ik een beetje eigenwijs geworden (binnen de kaders vind ik zelf ;). Hiermee bedoel ik: bij mijn verse terugplaatsing en negatieve test op 12dpo ben ik gestopt met Utro ipv op dag 14 en pas testen op dag 18 vond ik onzin. En Ovitrelle zette ik soms iets later of iets eerder). Toch schatte ik informatie van mijn arts en als ik dat bevestig zag op betrouwbare sites op waarde. Ik zou in jouw geval, maar zo ben ik, mijn angst nog een keer bespreken met mijn arts en/of verpleegkundige en dan stoppen met 12 weken. Mijn ervaring is namelijk geweest dat mijn arts en de verpleegkundigen altijd wilden luisteren (mijn zorg om medicatie tijdens de punctie en ik heb toen ook meer gekregen dan gemiddeld bijvoorbeeld) en die positieve ervaringen maken dat er vertrouwen was in hun kennis en kunde.

    Ik wens je wijsheid en succes!
     
    Mickey20 en Asil vinden dit leuk.
  6. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Kramertje en Mickey20 vinden dit leuk.
  7. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve, uitgebreide bericht.
    Ja klopt, ik heb er meerdere topics over gelezen. Alleen is mijn situatie toch net wat anders met een traject in België en abrupt overgenomen door een gynaecoloog in NL, lang verhaal. Ook voel ik geen ruimte om voor vrijdag nogmaals contact te leggen met de gynaecoloog hier (die ik nog niet heb gezien). Vandaar toch maar mijn eigen vraag hier gesteld…
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik moest met beide gaan afbouwen vanaf 10 weken. Uiteindelijk stoppen met 14 weken. Heb het 3 dagen langer gebruikt omdat mijn beide stripjes toen op waren.

    Inprincipe doet de medicatie nu niets meer. De placenta heeft alles overgenomen dus eigenlijk heeft het geen toegevoegde waarde meer om te gebruiken.
     
    Mickey20 en Asil vinden dit leuk.
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik mocht met 8 weken stoppen. Ik wilde tot 12 doorgaan maar had veel last van de bijwerkingen. Ik ben gaan afbouwen ipv meteen te stoppen en met 10 weken was ik helemaal gestopt.
    Zoals hierboven al gezegd neemt de placenta alles over en is het niet meer nodig. Ik snap wel dat je het spannend vind te stoppen!
     
    Mickey20 vindt dit leuk.
  10. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik had alleen utrogestan en nog genoeg voorraad dus ik heb het gebruikt tot week 17. Toen was ik ook echt klaar met die vieze zooi ;) en gestopt en dat ging gelukkig goed.
     
    Mickey20 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina