Hoe lang wachten op menstuatie na curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Missgroet, 4 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    #1 Missgroet, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    Hallo dames,

    Ik heb een vraagje. Kunnen de dames die een curretage hebben gehad aangeven hoe lang het bij hen duurde voordat de menstruatie weer op gang kwam? Ik heb 8 april een curretage gehad en nog steeds niet ongesteld, ik kan niet zwanger zijn, maar begin me een beetje zorgen te maken. Wie heeft hier ervaring mee?

    Liefs missgroet.
     
  2. marjol

    marjol Fanatiek lid

    14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Na mijn curretage duurde het 40 dagen. Ik heb zelf op 19 april het vruchtje verloren van mijn laatste miskraam. Deze is vanzelf op gang gekomen. Ik ben nu ook nog niet ongesteld geweest. Ik had op 23 mei een positieve ovulatietest dus verwacht eind deze week ongesteld te worden. Ik vind het bij jou wel lang duren.wellicht toch even contact opnemen met je gyn.
     
  3. cd28

    cd28 Fanatiek lid

    25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn eerste menstruatie kwam na 28 dagen maar dit was minimaal, de keer erop duurde 40 dagen en nu is er niet echt meer een touw aan vast te knopen helaas...
     
  4. Missgroet

    Missgroet Lid

    1 jan 2013
    63
    0
    6
    Het is zo naar. Ik had gedacht het af te kunnen ronden en dan door te kunnen gaan, maar zo blijft het een onafgesloten boek. Ik zie dat jullie beide dit al meerdere keren hebben meegemaakt, wat vreselijk.
     
  5. Claudia88

    Claudia88 Fanatiek lid

    7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hmm dat is wel erg lang hoor!! Mijn gyn én vk zeiden dat het tussen de 4 en 6 weken echt wel moet komen. Heb je nog geen onderzoek gehad? Meestal na deze periode gaan ze wel even kijken of er wat te zien is (Misschien restweefsel, nieuwe eitjes??)

    Ik vond het ook erg lang duren, ik werd na 47 dagen eindelijk ongesteld.. Zat dan ook nog net binnen het termijn van 6 weken.. Bel even je vk of gyn!!!
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.034
    3.116
    113
    Dag!
    Bij mij duurde het ongeveer 30 dagen na het stoppen met bloeden na de curretage.
    Helaas moest ik toen wel meteen aan de pil dus over de hevigheid van de menstruatie kan ik niet zo veel zeggen aangezien dit minder hevig is als ik de pil slik.

    Hopelijk gaat alles goed!
     
  7. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hi,

    Bij mij duurde het 35 dagen na de curettage van 22 april jongstleden....de menstruatie zelf was lichter dan normaal en duurde een dag of vier.

    Ik hoop voor jou dat het gauw komt. Dan kun je weer verder!
     
  8. ProudMom

    ProudMom Niet meer actief

    Hoi Missgroet,

    Ik wil je niet bang maken, maar na mijn curretages werd ik ook maar niet ongesteld. Na ongeveer drie maanden ben ik terug gegaan naar de gyn en bleek ik het syndroom van asherman te hebben gekregen door de curretages (ernstige verklevingen). Ik ben hieraan inmiddels succesvol geopereerd.

    Ik zou het dus wel goed in de gaten houden en bij twijfel een afspraak maken bij de gyn. Symptomen bij mij waren: geen menstruatie (of heel weinig), maar wel de menstruatiekrampen om de 4 weken.

    Ik duim voor je dat er bij jou alleen sprake is van een cyclus die nog wat van slag is.
    sterkte!!

    Liefs
     
  9. MissD

    MissD Actief lid

    2 jan 2012
    181
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey,

    Bij mij heeft het 4 maanden geduurd. Dit kwam omdat er nog restweefsel zat waardoor mijn Hcg ontzettend traag daalde. Als het te lang duurt ff aan de bel trekken en vragen of ze je Hcg waarde willen controleren
     

Deel Deze Pagina