Hoe lang ziek door corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Vitamientjuh, 10 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik zou graag een beeld willen hebben hoe lang we ongeveer ziek zijn door (vermoedelijke) corona.
    Hier ben ik nu 2 weken ziek, ging even beter maar merk dat ik toch niet helemaal fit ben (soms nog benauwd).
     
  2. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.256
    1.088
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    #2 Trirani, 10 apr 2020
    Laatst bewerkt: 10 apr 2020
    4 Weeks and counting... Mijn man en ik beide.

    Ik heb na 8 dagen toch de huisarts gebeld, en gelijk daarna ben ik op het Corona spreekuur geweest. Mede doordat ik toen bloedstollende medicatie slikte, en omdat ik steken in mijn longen had met benauwdheid, moest ik door naar de Spoedeisende Hulp op verdenking van Corona en/of een longembolie. Na bloedtesten en een scan is de longembolie uitgesloten en mocht ik naar huis met 'een luchtweginfectie', waarschijnlijk Covid-19.

    Ik heb iedere dag verhoging, soms net 38.0. Ik ben benauwd, maar bij rust nemen, neemt het over de tijd gezien, langzaam af.

    Al met al voel ik me eigenlijk best ok. Wel fluctueren de klachten van nauwelijks benauwd tot weer duidelijk meer benauwd zijn en druk op longen/licht infectie gevoel/steken. Kuchen doe ik ook, maar dat valt mee. Verder zijn alle klachten van het Corona-lijstje duidelijk voorgekomen.

    Gisteren droomde ik na een verwarde slaap en wakker liggen dat mijn longen eindelijk weer goed voelden en mijn temp. weer goed was. En dan kon ik eindelijk bij het symptomen-topic schrijven dat het over was! Zo blij :roflmao::oops:

    Ik stond met goede moed op... 38.0. Wel druk op longen. Zucht..
    Nou ja, al met al ben ik blij dat we allemaal thuis met vooral milde klachten kunnen samen werken en vooral samen zijn! Gaat vast over, al vind ik de duur een beetje eng.

    Beterschap voor iedereen die ziek is!!
     
    Didi1980 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  3. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    4 weken al :eek:. Daar gaat mijn hoop. Ik dacht dat ik beter was nadat ik me 2 dagen beter voelde maar sinds gisteravond weer wat benauwd.
    Jullie ook heel veel beterschap!
     
    Trirani vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier 1 week echt ziek met koorts, daarna ging het telkens beter en na in totaal 3 weken was ik wel echt weer fit.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Een collega van mij is nu al 3 weken ziek. Koorts, benauwd en pijn.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  6. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Mijn dochter (8 jaar) is nu 3 weken onderweg. Lijkt wel beter te gaan maar tot nu toe was het telkens “beter” en dan 2-3 dagen later weer verhoging/koorts. Hoesten was gisteren bijna weg, vandaag weer erger. Ze is moe maar is gelukkig verder wel okay.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  7. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    987
    1.711
    93
    Vrouw
    Hier ergens 2 weken, nu, 1 week (ongeveer, volgens mij zelfs langer) verder gaat het beter, als in veel minder kortademig, geen brandende longen, minder hoofdpijn. Maar nog steeds wel ontzettend moe, zelfs hele kleine huishoudelijke klusjes als stofzuigen,of iets simpels koken kost heel veel energie en ben erna helemaal uitgeput. Zou gewoon hele dagen lang kunnen blijven liggen in mijn bed.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  8. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. En natuurlijk allemaal heel veel beterschap.
     
  9. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    @Trirani hoe gaat het nu met jullie?
     
  10. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik zat dus op zorgwijzer.nl te lezen en ik zag dat veel mensen weken lang klachten hebben. Dit virus is toch wel heel hardnekkig helaas :cry:
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Als je een filmpje kijkt hoe t virus tekeer gaat in je lijf is dat ook niet vreemd. T put je hele afweersysteem uit, kost bakken energie om die weer op niveau te krijgen.

    Beterschap allemaal en voor degene die al kapot zijn bij de gedachte van eten koken: slowcooker

    Je dumpt t er in en je schept 's avonds je eten op. Meest handige is als je zakken voorgesneden groente voor je recept klaar hebt liggen in ziplocks. Maar als je nog zoekt naar wat voor jullie lekker is dan zou ik dat voor die paar wortels met mn klus op de bank doen of zittend aan de keukentafel.

    Recepten als poor man's stew (agv), bbq pulled chicken en zwolsche stoof doen t hier goed.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier voel ik het ook echt nog als ik me wat te veel inspan. Normaal ga ik 3x pw hardlopen, dat lukt nu gewoon écht nog niet. Na 5 passen in hoger tempo, voel ik het aan m’n longen (borst en rug). Verder - bij gewone dagelijkse activiteiten- voel ik me wel echt weer heel goed. De eerste klachten (met koorts) kreeg ik 18 maart, daarna 1 week echt wel ziek geweest, vervolgens 1 week nodig gehad om weer fit genoeg te zijn voor alle dagelijkse dingen, en nu is het dus nog steeds niet helemaal weg. Ruim 4 weken na de start, en dan was ons verloop toch tamelijk mild (wel koorts, benauwd, geen hoesten).
     
  13. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Heb je een link van het filmpje?
     
  14. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier ben ik er ook nog lang niet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik al blij ben dat de kinderen geen last hebben.
    Veel beterschap nog.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  15. Overtherainbow

    Overtherainbow Bekend lid

    14 jan 2015
    771
    194
    43
    Ik ben zelf nu ook al ruim 4 weken bezig, vanaf de 18 maart. Ik heb alleen koorts en inmiddels ook heel weinig energie, tussendoor een tijd gewrichtsklachten gehad maar nu niet meer. Maar dus (gelukkig) niet benauwd geweest. Nog geen einde in zicht ...
    Ik vind het vooral ook voor de kinderen en m’n man lastig dat ze nog steeds niet weg kunnen, die hebben alleen heel milde klachten gehad (zoontje verkouden en man keelpijn met hoesten).
     
  16. Didi1980

    Didi1980 Actief lid

    13 apr 2020
    480
    502
    93
    Vrouw
    Beterschap! Klinkt best heftig allemaal.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
     
    LaLune, Jackie87 en Vitamientjuh vinden dit leuk.
  18. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Veel beterschap!
     
    Overtherainbow vindt dit leuk.
  19. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik kreeg 6 weken geleden keelpijn. Na vier dagen kwam daar een kriebelhoest bij. De volgende dag koorts, hoofdpijn, spierpijn (alsof ik onder een trein had gelegen), hoesten en keelpijn. Daarna twee weken koorts gehad, heel erg hoesten, keelpijn, verstopte neus, geen eetlust en moe. Zo moe ben ik nog nooit geweest, 2 minuten douchen en dan bij moeten komen op een krukje (ik ben 36 dus...). Daar kwam na ruim een week benauwdheid en brandend gevoel bij inademen bij. Na twee weken koortsvrij, maar de energie van een bejaarde. Niet normaal meer. Sinds afgelopen week ben ik weer mezelf, energie zit weer goed. Heb het op moeten bouwen met kleine stukjes wandelen en fietsen (ik kon niet eens heen en terug naar school lopen, terwijl ik dit normaal dagelijks meerdere keren zonder problemen doe). Vanaf morgen ga ik weer aan het werk (vanuit huis)...
    Dus je bent er echt wel even zoet mee helaas... maar gun jezelf de tijd, met kleine stapjes kom je er wel!
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  20. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Vind het elke keer weer fijn om ervaringen te lezen. Vooral omdat artsen zeggen dat het niet zo lang hoort te duren, maar ik lees juist op internet dat mensen zo lang ziek zijn.
    Ik heb op dit moment spierpijn en heftige zeurende steken in mijn bovenlichaam (borst, tussen de schouders, nieren) en nog wat keelpijn en hoofdpijn. Oh en laten we de vermoeidheid en zo nu en dan benauwdheid niet vergeten. Volgens mij man hoort dat bij het herstel. Hij heeft ooit een longontsteking gehad en had ook zo'n pijn nadat de antibiotica aansloeg. Ik heb alleen momenteel al 4 weken last en nog geen dokter gezien, dus ik weet niet wat ik moet geloven. Maar goed, ik blijf hoop hebben en mijn kinderen kunnen helaas al 4 weken niet op mij rekenen :$
     

Deel Deze Pagina