Hoe lang

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Kokosnootje, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kokosnootje

    8 aug 2016
    71
    4
    8
    NULL
    NULL
    Hej allemaal,
    Ik heb heel het internet afgezocht maar kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag, wellicht dat iemand hier er ervaring mee heeft ?

    Mijn ex en ik zijn nu een half jaar uit elkaar. Onze zoon (19 maanden) gaat om het weekend naar hem toe.
    Nu is het zo dat het erop lijkt dat onze zoon maar niet aan de situatie kan wennen (dit erkennen wij beide) en daardoor vaak ziek is.
    Ik weet niet goed wat ik hier mee aanmoet. Kan het inderdaad zo zijn dat een kind op die leeftijd het al moeilijk vindt en moeite heeft met de situatie. Hij snapt er natuurlijk nog niks van en als hij een weekend bij zijn vader is lijkt hij het gewoon naar zijn zin te hebben, echter zodra het weekend voorbij is, is hij ziek.

    Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja wat heb je toen gedaan ?
    Of heeft iemand enig advies ? Het is verschrikkelijk om zo een klein mannetje zo vaak ziek te zien en ik vraag me gewoon af of hij inderdaad nu al last kan hebben van de breuk
     
  2. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ziek in de zin van koorts ed? Een kind van die leeftijd kan om zoveel redenen ziek zijn. Eet hij anders? Slaapt hij anders? Proberen om zoveel mogelijk hetzelfde ritme aan te houden?
    Tja lastig hoor! Om het weekend naar z'n vader is erg wennen elke keer opnieuw voor zo'n kleintje. Heeft vader geen mogelijkheden om hem vaker te zien?
     
  3. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het ziek zijn aan jullie scheiding ligt.

    Ziek wordt je van bacteriën en virussen.

    En hij zit ju natuurlijk wel in de leeftijd waarop hij zijn eigen immuunsysteem aan gaat sterken en dus snel ziek wordt.

    Daar groeit hij wel weer overheen.
     
  4. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.980
    517
    113
    Hier
    Misschien een allergie?
     
  5. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik weet inderdaad niet in hoeverre een kind van nog geen 2 er echt last van kan hebben.

    Ik weet wel dat ik vroeger op kamp ofzo altijd zo’n heimwee had dat ik er letterlijk ziek van werd, koorts en overgeven.
    Maar toen was ik uiteraard al iets ouder.

    Kan het zijn dat hij bij zijn vader meer met andere kinderen in aanraking komt? Dat hij virussen overneemt van hun?
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Mijn zoontje is ook vanaf die leeftijd om het weekend bij zijn vader.
    Hij bleef tussendoor ook altijd nog een nachtje slapen omdat de tijd er tussen anders zo lang is.
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Qua wennen zou ik het me goed voor kunnen stellen. Kan hij niet vaker naar zijn vader?
    Toen ik alleen kwam te staan was de jongste 2 (toen nog 2 kids). Wij hebben toen af gesproken dat ze elk weekend in ieder geval een dag bij papa zouden zijn. En vaak 1 soms 2 nachten.
    Puur voor de band op zo’n jonge leeftijd.
    Qua ziekzijn is het ook wel de leeftijd denk ik. Mijn kinderen zijn altijd wel tussen 10 maand en 2 jaar zeer regelmatig verkouden/koortsig geweest of hadden weer een een of andere kinderziekte. En op meer verschille de plekken zijn geeft natuurlijk meer kans op besmetting. Maar ja, je kan m moeilijk in quarantaine houden..
     

Deel Deze Pagina