hoe leer ik ons zoontje de goeie spieren te gebruiken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mama suus, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ons manneke kan volgens mij makkelijk zindelijk worden. hij is namelijk
    elke morgen nog droog dus van 7 tot 7 dat zijn 12 uren...... ook smiddags met slapen plast hij niet meer. en overdag dus ook nog maar 3 keer ofzo een natte luiers.

    nu alleen het probleem hij wil niet op de wc. schreeuwt echt alles bij elkaar als je hem ook maar vraagt of hij wil.
    moet hem constant wat beloven zoals vanavon. heb hem gezegt dat ie pas in bad mag als hij eerst plast op de wc nou na veel pijn en moeite gaat ie dan ook. en dr komt echt een mega straal.

    alleen omdat hij dus echt alles aanspant moet hij er van kokhalzen en ben dus bang dat hij daarom niet wil. dat ie er bang voor is.

    iemand een idee hoe ik dat eruit kan krijgen . dus dat ie zijn spieren anders gebruikt. ???
    ik wil hem als het weer wat mooier is wel zonder luier laten lopen , zie dat nu nog niet zo zitten hij heeft me al een keer de bank onder geplast en ook het speelkleed hahahah
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zit er niet teveel spanning op het wc-gebeuren? Als je aanspant, dan lukt het niet..
    Qua leeftijd is het lastig uitleggen denk ik..

    Mijn jochie was ook bang voor de wc. Dat was hier de eerste stap. Op de wc, broek nog aan, en gewoon even zitten. Daarna broek omlaag&luier aan, vervolgens ook met luier uit. Echt stapje voor stapje. Elke keer de grens opzoeken, en daarmee oefenen, gaat het goed, dan de volgende stap. En als hij dan ontspannen is, dan komt er vanzelf eens een plasje uit. Als je dat dan toejuicht, dan krijgt hij vanzelf wel door welke spieren de goede zijn..
     
  3. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Als t blijkbaar zoveel spanning bij m oproept zou ik t gewoon een tijdje laten. Ik vind t nogal zielig hoe hij reageert eigenlijk...
     
  4. Mystify

    Mystify Bekend lid

    24 mei 2011
    938
    0
    0
    Hier een meneertje van zelfde leeftijd zo te zien ;)
    Als hij op het potje gaat zeg ik altijd doe maar een diepe zucht en blaas zachtjes uit pffff( mama puft hier lekker mee haha) hier werkt het goed. Wil ook nog even wachten op beter weer verder. Begin is er alvast.
     
  5. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Hier ook een meisje van drie die er een hele poos niets van wilde weten. Hoe meer pushen, hoe meer tegenstand. Ben er over opgehouden en nu wil ze zo nu en dan uitzichzelf op de wc.

    Ik zou hem niet gaan 'dwingen' zoals eerst op de wc, dan pas in bad. Dan kan het zijn dat je juist een afkeer bij hem kweekt. Het komt vanzelf als hij er zélf aan toe is. Dat is als hij zijn plas/poepspieren onder controle heeft en het ook echt zélf wíl.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik zou het lekker laten tot hij er aan toe is...dat moment komt vanzelf.
     
  7. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.274
    845
    113
    Hij is nog jong, zo te lezen zou hij er lichamelijk al wel aan toe zijn maar geestelijk duidelijk nog niet dus ik zou het nog even zo laten, wel zo nu en dan vragen van wil je op de wc plassen is het antwoord nee dan prima en niet verder zeuren. Hier een jongetje met hetzelfde verhaal, wij hebben een leuk potje in de woonkamer gezet en die vind hij prachtig ging er ook keurig op zitten om te poepen en plassen maar wel met kleren aan,en de laatste tijd geeft hij geregeld aan er met blote billen op te willen en doet dan soms een plas, vind het helemaal goed zo, langzaam aan wennen op hun tempo, het zindelijk zijn komt wel, ik hoop ook op van het zomer en anders volgend zomer ;)
     
  8. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hihi klinkt zoals je het leest idd wel zielg, maar lezen ziet er altidj erger uit hoor. tis ehct niet dat we hem pushen. vragen het meestal netjes en als ie niet wil dan niet. ma+ar hij kan het dus wel en vind het dan zo zonde.

    we blijven het wel gewoon vragen en dan idd als het mooier weer is maar eens kijken zonder luier. dan merkt ie miss beter hoe het eruit gaat.

    in mijn ogen is ie al vrij oud hiervoor maar jah dat komt miss omdat onze meid al met 2 jaar uit del uiers was heb denk een beetje een verkeerd beeld hierdoor.
    ben teveel verwend door onze meid.

    wil echt niet dat ie nog meer een afkeer krijgt voor de wc als ie nu al heeft.
     
  9. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je moet hem niet vragen om te plassen enzo maar gewoon er op te zitten. als hij dat doet prijzen. en altijd meenemen als je zelf naar wc moet. stapgewijs vertellen wat je aan het doen ben.hahaha leuk he. staat in gina ford's boek. mijn zoontje wilde zelf op wc. dus ik hoefde hem nooit mee te nemen. zo begin je eigenlijk volgens het boekje.mee nemen vertellen wat jij aan het doen ben. en hem vragen of hij ook op wc op po wil zitten.
     
  10. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje was 3,5..

    Meisjes worden doorsnee tussen hun 2e en 3e verjaardag zindelijk. Jongens pas een jaar later!
     
  11. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter kan volgens mij ook makkelijk zindelijk worden maar ze wil ook niks doen op de wc of het potje helaas.
    Ze is nu 2 jaar en 8 maanden. Ik heb het laatst weer een weekje geprobeerd zonder resultaat dus nu weer even een maandje of 2 losgelaten. Over 2 maanden gaan we op vakantie dus dan wil ik het weer proberen.
     
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dat vertellen doen we idd wle hihihihi vind ie ook heel interessant moet ook altijd met zijn grote zus mee. en leest graag de verhaaltjes over poepen en plassen van dikkie dik hihihi. maar zelf doen ho maar. en nu wil ie dus ook ineens geen luier meer verschonen. aargh zo lastig. erop zetten lukt dus ook niet dan schreeuwt ie alle bij elkaar.

    hopelijk word het snel mooi weer dan laat ik hem mooi in jogginbroeken lopen haha zal dr bijde wibra ff een heleboel inslaan.......
     

Deel Deze Pagina