Hoe lukt het jullie na de zwangerschap af te vallen? (ervaringen)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door DaisyvanWoerden, 21 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DaisyvanWoerden

    DaisyvanWoerden Nieuw lid

    21 okt 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    #1 DaisyvanWoerden, 21 okt 2022
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2022
    Wat een ellende he meiden. Tuurlijk, je leeft een tijd op die roze wolk, maar dan zakt de realiteit van m'n overgewicht weer in. m'n man en vrienden zeggen dat ik het me niet moet aantrekken, maar heb er altijd al mee geworsteld.

    Ik zoek eigenlijk naar ervaringen van moeders die zijn afgevallen met welk programma of product dan ook. Ik doe alleen niet aan pillen, die vertrouw ik niet.

    Ik heb zelf al wat speurwerk gedaan en ik zit aan paleo, keto- dieet. Ik zit ook nog aan het schema van Oscar Helm te denken van Happy healthy. Iemand daar ervaring mee? Die lijkt te weten wat hij doet.

    Helemaal bizar was dat ik zelfs gelezen heb over een virtuele maagband. Iemand daar wel eens wat over gehoord? Ik kan me er echt niks bij voorstellen. Ik heb vroeger wel eens naar Rasta rostellie gekeken en zag de mensen als kippen over het podium lopen hihi. Mja omdat nou weer te geloven? Ik weet het niet. Zal me niks verbazen als die man er zelf veel beter van wordt.

    Maar goed genoeg gezeur. Ik zou erg geholpen zijn als jullie me kunnen vertellen waar jullie mee geholpen zijn, met wat voor cursussen, dieeten of producten (geen pillen) en dan vooral ervaringen die jullie zelf hebben gehad. Negatieve ervaringen zijn ook goed, want dan weet ik waar ik niet aan moet beginnen!

    Bedankt alvast!

    Knuffel, Daisy
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Een tweeling krijgen en borstvoeding geven. Ik rende me rot en kolfde me suf wat veel energie kost. Was zo mijn zwangerschapskilo's kwijt. Maar daar heb je denk ik niets aan.
     
    Vero0504 en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Waarom klinkt dit nou meer als een ‘verborgen’ onderzoek/enquête/reclame…

    Ik ben afgevallen met gezond eten en voldoende beweging.
     
    Mamajolein, Jessi79, nizzie86 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.041
    113
    Hier woog ik 110kg na de bevalling vd laatste. KH arm gaat eten, en daardoor 40kg afgevallen :) niet gesport aangezien 3 kinderen de gehele week in je uppie was dat mijn sport. Het blijft een strijd want hou van lekker eten, en vooral veel :roflmao: maar blijf redelijk op gewicht. Echt mijn levenstijl/wijze aan moeten passen. Als ik het kan , kan jij het ook!
     
    Lumihiutale vindt dit leuk.
  5. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Ik zou zeggen hup naar buiten en rennen maar..
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Ik geloof hier ook geen snars van.

    Maar wel grappig; mijn zus heeft een virtuele maagband :roflmao::roflmao:
     
  7. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.187
    2.392
    113

    En ...

    Werkt het??
     
  8. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.264
    7.213
    113
    Geloof het of niet.... maar ja! Hahaha!
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Ik vond het gelijk ook te amicaal en geloof er niks van. Ga ook niet de link bekijken.
    @Beheer het klinkt mij als een verkapte reclame.

    Overigens zit niet iedereen op een roze wolk. Mijn roze wolk zat verstopt. Overigens 6 kilo aangekomen en na de bevalling er 8 af.

    Vervolgens een vroeggeboorte en reflux baby. Moest het doen met 3/4 uur slapen en uren heen en weer wandelen.

    Dus zou zeggen let op je eten ( kon weinig eten met constant een baby in handen).ga wandelen.
     
    Vero0504 en wishfulthinking vinden dit leuk.
  10. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Koop een klushuis en doe vooral alles zelf. :o:
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Ja reflux doet wonderen voor je lijn...er is geen betere trainer dan je kind. Snap niet waarvoor mensen een personal trainer in de arm nemen.

    *ploft op de bank* "Ik ben kapoooot"

    Baby: "Whoaaaaaaah"

    • Optie a: Ik kom al, ik kom aaaaaaaaaal (en weer die trap op)
    • Optie b: Jaaaaa we wandelen wel weer verder.
    • Optie c: Goed de draagdoek dus maar weer. Geen verzwaringsband meer nodig hier.
    Slaap....euh...4-5 uur opgeteld? (En dan reken ik de eerste 4 maanden maar gewoon niet, sommige dingen WIL je niet uitrekenen :roflmao:).

    Zolang je dat niet probeert te dichten met ladingen suikerhoudende/koolhydraatrijke spullen komt t best goed denk ik. Weinig slaap, verplichte workouts...

    Ik kwam er lichter uit als dat ik er in ging. :p
     
  12. roever

    roever Niet meer actief

    Wat een vreemde antwoorden zitten er tussen :|:oops:

    Dit is echt per persoon afhankelijk hoe snel/makkelijk je afvalt.

    hier 3 x volledig borstvoeding gegeven en kwam eerder aan dan dat ik afviel.

    heb ondertussen 4 jonge kids en zat te klussen/opruimen/onderhouden/verzorgen naast de kids en ook daar val ik echt niet per definitie van af.

    wél, ben ik minder gaan snoepen en iets beter op m’n eten gaan letten..
    En ja ben nu de eerste 10kilo kwijt. :)
    Maar wel heerlijk op n eigen tempo.
    En vooral ook blijven genieten vh leven. Die kan maar zo ineens voorbij wezen…
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Haha neerleggen was geen optie dus hier lopen het is een wonder dat de rondjes die ik liep niet in de vloer stonden.

    Zoon lag of in mijn handen en hij gilde of hij sliep in mijn handen. Koolhydraten had ik geen tijd voor. Was al blij dat ik heel stil kon gaan zitten:roflmao:

    Yoghurt en banaan was mijn voedsel van de ochtend/ middag.

    Die uren waren zeker niet opgeteld. Max 1 uur slaap achter elkaar in de eerste maanden:rolleyes:
    De eerste weken sliep ik er 3 per dag
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Daarom telde ik de eerste 4 maanden maar niet mee. Ik weet dat t angstaanjagend weinig was en we hebben t overleefd maar HOE is me nog steeds een raadsel.
     
  15. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Nee precies dat, geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen. Mijn man ging wel eerder werken om eerder klaar te zijn. Maar zijn gehuil hoorde je zelfs op zolder.

    Maar had wel even tijd voor mezelf en kon ik gelijk de was doen.

    Maar hoe je daar door komt geen idee. Was toen zelf nog ziek. De roze wolk was voorbij gegaan. Helaas gemist
     

Deel Deze Pagina