Oke, misschien ben ik echt achterlijk, maar ik bak dus nooit een goede schnitzel. Oftewel gaat het te hard en is de korst lekker bruin maar binnen niet goed gaar, ofwel laat ik het wat sudderen en is de krokante korst helemaal verdwenen... ik ben ook nooit zeker hoe lang ik het moet bakken want het vlees erin is wel voorgegaard. Ik wil dat het echt echt goed doorbakken is, heb daar een beetje een ding mee. Geen schnitzel eten, zou je zeggen, maar toevallig heb ik er heel erg trek in
Ik paneer de schnitzels zelf behalve de zigeunerschnitzel. Ik doe redelijk wat braadboter in de pan. Geen olie oid . Dan de schnitzels er in. Even aanbraden dan deksel erop en op laag vuur. Ongeveer 10 minuten laten sudderen , 5 minuten aan elke kant Dan weet ik zeker dat hij gaar is en dan weer naar hoog vuur voor de korst.
eerst een goed stuk vlees, ik gebruik kalfsvlees. Bij de slager plat laten slaan of zelf doen. eerst peper en zout en dan zelf paneren. Een flinke laag zonnebloemolie (ca. 2 cm) in een grote koekenpan. temp rond de 165 graden en bakken maar. ligt aan de dikte van de schnitzel maar ik doe ong 3.5 minuten per kant. Dan heb je een wienerschnitzel. Oh en vergeet het partje citroen niet T is ff een werkje maar wel lekker
Ik maak meestal kipschnitzels. Ik sla ze plat genoeg. Dan door bloem, dan ei, en dan panko. Panko is Japanse paneermeel en is wat grover en krokanter dan gewone paneermeel. Ik bak het aan in boter en zet het 'vuur' (inductie) daarna half hoog. Tijd verschilt per stukje kipfilet en dus de grootte of dikte. Maar paar minuutjes per kant, als het iets te hard gaat regelmatig draaien en vuur iets lager.
Bedankt voor de tips/recepten! Het zijn hier kipschnitzels geworden. Of het gelukt is zal ik vanavond weten dan post ik het hier
Stap in de auto, rij de grens over bij Duitsland, stop bij een wegrestaurant en gij besteld een schnitzel 😋 Wij Hollanders kunnen er niks van vergeleken met hun. Heb dus ook nog nooit een poging gedaan 😁
Heb laatst in Dusseldorf inderdaad schnitzel gegeten, maar voor 'gewoon' is Duitsland echt te ver rijden. Nu verwacht ik niet dat ik dat ook kan, hoor. Maar een beetje fatsoenlijke kipschnitzel zal hopelijk wel lukken vanavond.
Hier maakt mijn man ze altijd samen met mijn dochter die het erg leuk vind om te maken..... Idd eerst zo plat mogelijk maken, dan zout en peper, door het ei en dan broodkruim. Veel lekkerder als paneermeel. Alleen meer werk want je moet oud brood hebben en dit zonder korst malen in de keukenmachine. We hebben dit van Jamie Oliver boek en sinds die altijd schnitzels op deze manier en nooit meer kant en klaar gepaneerd uit de winkel. Dit is zoveel lekkerder!!!
De truc is paneren met alleen eiwit, dan worden ze minder donker en bakken in olie. Eventueel in de oven nagaren als de buitenkant al goed gebruind is.
Goede varkensschnitzel van de slager, kruiden, door ei en paneermeel en daarna nog een keer door de ei en paneermeel. Bakken in een ruime hoeveelheid boter, eerst hoog vuur en dan beide kanten bakken tot ze bruin zijn. Daarna nog een minuut of 5 op wat lager vuur.
Ik mix een eitje met een cupje koffiemelk, peper en zout. Dan de schnitzel door het ei mengsel en dan door de paneermeel. Dan croma of andere bakboter in de koekenpan en dan de schnitzels erin. Zo lukken die van mij altijd!