Hoe meer tijd tussen de flessen krijgen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nijntje01, 10 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Sinds ik flesvoeding geef rommelen we maar wat aan.
    Kleine is nu 4,5 maand en heb redelijk vaste tijden aangezien op verzoek niet meer werkte.
    De ene dag is hij heel hongerig en drinkt alles op, maar steeds vaker laat hij ineens een fles veel staan. We nemen veel tijd voor de fles en boeren veel, ivm spugen, en toch zit hij vaak moeilijk te doen tijdens de fles en strekt zich steeds. Een fles duurt steeds bijna een uur.... ook valt hij vaak tussendoor in slaap.

    Schema:
    7.00 180+6 + rijstebloem
    10.00 180+6
    13.00 180+6
    16.00 180+6
    Paar hapjes groenten of fruit
    18.30 120+4
    20.00 120+4 of 150+5

    Nog steeds 6 flessen dus! De avondfles krijg ik niet in 1 omdat hij tussendoor slaapt.
    En overdag krijg ik er ook niet meer tijd tussen omdat hij steeds zo kort slaapt. Vaak maar een half uur, soms een uur. Dus dan valt hij tijdens de fles in slaap als je te lang wacht.

    Naar mijn idee moet hij langer slapen en beter in 1x drinken. Mag ook wel wat minder, tis een dikkertje aan het worden ;)

    Wie heeft een idee?
     
  2. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Met 4,5 maand zat ik ook nog op 6 voedingen hoor. Dat is helemaal niet erg. Beter wat vaker drinken dan hele sloten tegelijk; prima voor zijn maagje. Hij heeft blijkbaar genoeg op dat moment. Ik weet dat ik die periode ook heel lastig vond. Elke dag leek wel anders en ik kon er geen touw aan vastknopen. Hier kwam er echt pas ritme bij 6 maanden en dan nog kon het ineens omslaan. Kan pas sinds kort zeggen dat het redelijk voorspelbaar is en zoon is nu 8,5 maand.

    Ik weet niet hoe zijn slaapjes verder zijn en hoe hij 's nachts slaapt? En is het verder een tevreden kindje? En hoe lang is hij plus wat is zijn gewicht? Want die van ons leek ook een dikkertje maar zijn gewicht/lengte zitten prima op de curve. Lekker babyvetjes dus en dat is juist hartstikke gezond. Ze worden echt niet zomaar te dik....

    Zou je in ieder geval niet laten leiden door alles wat je hoort en leest; ik werd daar super onzeker van en achteraf verspilde tijd. Mijn zoontje heeft zijn eigen ritme, kan prima zijn behoefte aangeven. En nu met 8,5 maand zit hij op 4 voedingen en slaapt ie steeds makkelijker en langer. Kortom: als er verder geen echte issues zijn, dan zou ik gewoon lekker zo doorgaan en je kleintje volgen....
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Hoe vaak drink je zelf iets?
    Zo gek is 3 uur tussen een fles toch niet? Het zijn wel grote flessen, die lang duren. Misschien is hij met een iets kleinere fles ook tevreden en duurt het ook niet zo lang meer.
    Je hoeft niet naar minder flessen, is nergens voor nodig. Hij bouwt vanzelf de flessen af als hij daar aan toe is, maar de komende maanden is melk de hoofdvoeding.
    Sommige kinderen gaan ook niet naar minder flessen, maar juist naar kleinere flessen, wat ook prima is.
    Probeer hem niet teveel in een schema te duwen, maar volg hem.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  4. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ik zit hier met 7.5 mnd ook nog meestal op de 6 a 7 voedingen. Bv weliswaar maar ik vind het niet zo gek. Ik drink ook vaker dan eens per 4 uur. Ik zou gewoon 6x 150+5geven dan valt hij wellicht ook niet in slaap tijdens het drinken omdat het dan al op is.
     
  5. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie.
    Hij drinkt dus wel sloten tegelijk en nog vaak ook naar mijn idee :roflmao:
    Overdag doet hij korte slaapjes, maar snachts slaapt hij gelukkig de hele nacht (Als ik af en toe even de speen opnieuw in zijn mond doe).
    Hij zit met zijn gewicht icm lengte op de +1 lijn, dus dat is prima op zich. Hij is verder tevreden, behalve dan dus vaak tijdens de flessen.
    Hopelijk krijgt hij tzt ook een ritme en weet ik wat hij op welk moment wil drinken. Bij mijn 1e ging het toch wat makkelijker naar mijn idee haha.
     
  6. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie .
    Dat is ook wel zo, maar op de verpakking staat 4 flessen bij dit gewicht, dus ik ging even twijfelen.
    Kleinere flessen probeer ik regelmatig, maar dan is het daarna steeds huilen als hij op is en kan dus alsnog melk erbij maken. Zal wel toeval zijn, maar als ik een grote maak drinkt hij hem niet op en als ik een kleine maak wil hij meer ;)
     
  7. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je reactie. Steeds als ik maar 150 maak, heeft hij meer honger, zal wel toeval zijn. Als hij in slaap valt is het trouwens al na 90 ml bijvoorbeeld. En na een half uur wordt hij wakker en wilt de rest, wat dus niet altijd lukt aangezien ik ook nog aan bepaalde tijden van de Psz bijvoorbeeld vast zit.
     
  8. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Met 4.5 maand zat hier ook nog niet langer tussen de flessen. Nu met bijna 7 maanden eet/drinkt hij nog steeds om de 3 uur. Toen hij moeilijker ging doen met de flessen zijn we naar een grotere maat speen gegaan en toen ging het drinken weer prima. Maar ik weet niet of dat een optie is ivm het spugen?
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Nee helaas, hij heeft al de M speen ivm dikke voeding. 1 Maat groter gebruiken we voor pap, gaat echt te snel voor alleen melk.
     
  10. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ah jammer. Ik haalde uit je post dat hij inderdaad veel moeite moet doen om te drinken en daarom ook in slaap valt. Langere slaapjes begint hier nu pas een beetje te komen. Maar dat is meer uitzondering dan regel haha.
    Met de flessen konden we met opvolgmelk pas over op 4 flessen omdat hij toen ook volledig groente en fruit ging eten. En inderdaad maar een beetje aanrommelen tot die tijd xD
     
    Nijntje01 vindt dit leuk.
  11. Wolky84

    Wolky84 Bekend lid

    1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Als hij goed groeit en tevreden is, dan komt de rest meestal vanzelf echt goed....die van ons dronk te snel, te vaak, te veel, sliep te weinig, te kort en te onrustig. Niks was "normaal" volgens de richtlijnen. Knettergek werd ik. En wat ik ook probeerde; niks hielp. Ja loslaten...baby gezond, goede groei en blij? Niks meer aan doen! Elk kindje heeft zijn eigen ritme en tempo. En die van ons is me toch eigenwijs....heeft ie van z'n moeder vrees ik haha. En hij is lang....dus echt een bootwerker qua eten. Altijd al geweest. Dat heeft ie weer van z'n vader ;)
     
    Nijntje01, nizzie86 en Ella1988 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina