Hoe moet het nou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Richa, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben vanmorgen ongi geworden! Ben er wel blij mee, omdat 5 aug me laatste keer was, en ik 2 testen gedaan had, die allebei negatief waren.
    Maar hoe moet ik nou berekenen wanneer mijn eisprong is?
    Lees nl zo vaak hier dat het de eerste ronde altijd wat langer duurt voordat je ongi word. Dus moet ik nou 35 dagen cyclus aanhouden?
    Moeilijk vind ik dat........

    Wie zegt me meer?

    Groetjes
     
  2. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Je gaat tellen vanaf de dag dat je ongesteld wordt
    had je vorige maand 34 dagen doe je nu weer 34 dagen
     
  3. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Dit is pas me 1ste ronde, vorige maand was het nog met mijn pil.
    Dus vandaar dat ik niet zo goed weet hoe ik het nu moet berekenen..
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    het kan zijn dat je nog geen eisprong had omdat dit je eerste ronde was en hierdoor je menstruatie op zich liet wachten. wat je kunt doen is ovulatietesten gebruiken of een paar maandjes tempen zodat je wat inzicht krijgt in je cycles. het kan trouwens een tijdje duren voordat je cycles helemaal opgang is gekomen dus hoeveel dagen je moet aanhouden dat is nog een beetje afwachten denk ik
     
  5. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo,

    hoe gaat dat precies met dat tempen?
    als je vehoging hebt dan is je eisprong?
    kan iemand me dat precies uitleggen?
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou proberen om vanaf dag 12 van je cyclus tot zo ongeveer dag 25 om de dag of 2 dagen te vrijen, dan zit je hoogstwaarschijnlijk wel goed. En dan kan je achteraf zien wanneer je eisprong was, je cyclus kan nu nog wat regelmatig zijn. Ik zou niet uitgaan van een cyclus van 35 dagen, misschien is het nu wel korter en dan is je eisprong eerder.
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Het valt nu nog bijna niet uit te rekenen denk ik, aangezien het je eerste cyclus is.
    Ik denk dat je een paar cyclussen moet afwachten om te kunnen zien hoe lang je cyclus nou eigenlijk gemiddeld is.
    Dan kan je een beetje uitrekenen wanneer je eisprong is, maar ook dat is vaak toch moeilijk en niet precies te zeggen wanneer je je eisprong niet voelt.
    Maar het beste is om de dag te vrijen, vanaf dat 11, 12.
    Dan heb je de meeste kans dat je goed zit.

    @ Dame, als je temperatuur hoger is, dan is je eisprong al geweest.
    Na de eisprong blijft je temperatuur hoger, tot aan de dag van je menstruatie, dan gaat de temperatuur weer omlaag, tenzij je zwanger bent dan blijft je temperatuur hoog.
     

Deel Deze Pagina