Hoe moet ik dit nu netjes brengen

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben misschien wat harder dan de rest, maar ik vind het niet eens echt lief over komen. het was lief geweest als ze je partner serieus genomen had en geluisterd had. ze gaat echter gewoon door en respecteert jullie wens niet. dat vind ik niet meer lief.

    ik zou nog één poging doen om duidelijk te maken hoe het voor jullie is en als dat niet werkt lientjes methode aan houden.

    ik vind het fantastisch dat ik van mensen kleertjes krijg, ben er erg dankbaar voor, maar vind het ook zalig om zelf te shoppen. straks mijn knulletje te zien in de kleertjes die ík zo mooi vind. en dat ontneemt ze jullie.

    daarbij vind ik kleertjes wel verwennerij hoor. kinderen kunnen kleren wel degelijk als cadeautjes beschouwen en dan is ze een echte suikeroma.
     
  2. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ben het helemaal met Claartje eens, ze moet het nu maar eens respecteren. Dus laat je niet op de kop zitten, en vertel samen met je man wat je dwars zit aan haar!
     
  3. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    tja heel moeilijk.
    Zou nog eens een goed gesprek hebben.
    En daarna toch steken onder water blijven geven.Zet het op markplaats, of och zonde dat moet gelijk in een doos want de kast is al vol.Heb zelf al nl geshopt....zulke dingen denk ik...
    al ben ik best jaloers hoor....heb nu 3 zoontjes en van mijn moeder 2 setjes gekregen bij de oudste en mijn man's moeder komt met sinterklaas met rompertjes aan die ze al bijna niet meer aan kunnen..Verder nooit kleding gekregen helaas..., maar hier hangen de kleding kasten ook erg vol moet ik zeggen.... oops
     
  4. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn schoonmoeder shopt ook regelmatig voor Sam. Maar wij zelf ook! Oke ze komt ook niet aan met 5 stuks kleding (alhoewel... dat doet ze dus ook regelmatig)...
    Ik vind het ook irritant worden, niet omdat ze al zoveel kleertjes heeft, maar meer omdat ze dan loopt te zeiken dat ze geen geld heeft. Ze heeft bijvoorbeeld een campingbedje staan dat bijna in elkaar stort en ze heeft nog niet eens 10 euro over voor een setje met lakens. Maar wel kleren kopen....

    Wij moeten binnenkort toch om tafel met haar omdat ze gedeeltelijk betaald gaat worden voor het oppassen (samen met een vriendin van me, en schoonma gaat 1 dag "gratis" oppassen en een halve dag betaald). En wij kunnen het niet permiteren om alles voor haar aan te schaffen. We hebben een alternatief, dus het oppassen is ook om haar tegemoet te komen.
     
  5. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja dat vind ik ook. En de opmerking 'dat haar kleinkind er goed bij moet lopen' vind ik helemaal erg. Net alsof jij geen mooie kleding kan uitzoeken... :(

    Ik zou het zelf trouwens heel lastig vinden wat ik ermee zou moeten, ben erg slecht in dat soort dingen.
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik ben dus echt geen ster in dat soort gesprekken maar je we moeten.

    Ik lig het hele verhaal (wat ik wil gaan zeggen) elke avond netjes te repeteren in bed, woensdag komt ze weer en dan zal ik toch even door de zure appel moeten doorbijten.

    Gisteren kwam ik erachter dat ze schijnbaar zelf ook niet meer weet wat ze haalt want ik 2 dezelfde broeken gekregen van haar :rolleyes:
    Vanmorgen een hempje wat we gekregen hadden geprobeerd maar die past dus al niet meer (was iets wat ze afgelopen woensdag heeft meegenomen)

    Groetjes anita
     
  7. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    het ligt eraan hoe je contact met haar is, kun je normaal alles met haar bespreekbaar maken, of is ze gauw gekwetst?
    kun je normaal praten, zeg dan gewoon, ma leuk wat je doet, erg lief bedoeld, vat het niet verkeerd op, maar je koopt zo vaak en zoveel, dat ik zelf nooit aan kopen toekom,...dit vind ik heel erg jammer,...
    waarop zei vast zal zeggen, maar je mag toch kopen als je wilt, en dan kun je zeggen dat je het zonde vindt als je er zo veel hebt dat het niet gedragen wordt.

    in het andere geval, koop je eigen ding, laat je kindje dit steeds dragen en laat die van je schoonma in de kast hangen,..als ze ooit vraagt waarom je niet alles draagt zeg je : tja teveel van alles,..
     
  8. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    haha offuh, wacht tot het maatje voorbij is, ga ermee op een marktstalletje staan, koop met het geld wat het opleverd, zelf dingen voor je kind ;)
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja idd als ze niet wil leren (je schoonma) is dit ook nog een oplossing!
    Gewoon alles opsparen en dan verkopen!
     
  10. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    er schiet mij nog iets te binnen,.
    wanneer je zelf iets leuks ziet, je schoonma bellen en zeggen, als je toch weer wat wil kopen, koop dan dat ff ;)
    met een glimlach,.....beide tevreden ;)
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Ik ben dus van plan haar erop aan te spreken, duidelijk uit te leggen waarom wij dit dus niet meer willen hebben en dan alternatieven aan te bieden.

    b.v een limiet niet meer dan 2 setjes per maand ofzo of als we wat nodig hebben dan samen met haar (en mijn moeder :) ) gaan shoppen ofzo.

    Heel stiekem bekruipt mij namelijk het gevoel dat ze 'beter' wil zijn dan de andere grootouders, het is mij in het verleden namelijk wel vaker opgevallen dat wanneer ik naar de kapper ben geweest ofzo en ze dit heeft gezien zij de volgende dag toevallig ook moet.

    Groetjes Anita
     
  12. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb wel een tip, is misschien wat gemeen. maar koop zelf kleertjes en doe die kleertjes aan als zij komt of als je naar haar toe gaat. En dan heel trots laten zien wat je hebt gekocht. dan zal ze misschien een keer iets zeggen van hey zijn die kleertjes die ik koop niet goed. Dan kun je rustig zeggen dat jij het ook leuk vind om kleertjes te kopen voor je kindje.

    dat verhaal dat oma je kindje niet moet verwennen tsja, daar zijn oma's voor zeg ik. Bij mijn oma was het ook altijd dat ze iets meebracht van een kadootje tot aan een reep chocolade. Daar ben ik niet verwend van geraakt, heb er alleen maar leuke herinneringen aan over gehouden. maar het stuk dat je zelf kleertjes wil kopen snap ik maar al te goed.
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    angel Eyes, mijn oma verwende ons ook, altijd iets lekkers mee als ze langs kwamen en met sinterklaas en verjaardagen een extra groot cadeau. maar als ik dit zo lees dan gaat dit non stop en dat zou ik zelf heel wat anders vinden.
     
  14. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Klinkt als een onzekere oma. Ik denk dat je inderdaad het haar op een duidelijke manier moet uitleggen en vergeet daarbij niet te controleren doormiddel van het haar na te vragen of ze begrepen heeft wat jullie bedoelen en of ze er iets bij voor kan stellen. Lijkt me trouwens erg lastig. Vooral omdat het je schoonmoeder is. haha als het mijn eigen moeder zou zijn dan had ze het al heel snel begrepen! (omdat ik dan lekker duidelijk durf te zijn)

    succes ermee...
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    o joh als ik dit lees dan krijg ik echt al een raar gevoel in mijn maag.
    ben nog niet eens zwanger maar kan me helemaal voorstellen hoe vervelend deze situatie kan zijn.
    ik zelf zeg juist altijd dat ik niet elke keer iets mee neem voor mijn neefje en nichtje wand ze moetten tante mirellal euk vinden om hoe ik met ze om ga en niet om de meegebrachtten spulletjes.als ik van vakantie terugkom weten ze dat we wat hebben meegebracht en staan ze al te wachtten tot we de koffers hebben uitgepakt dat vind ik heus lief hoor.
    maar niet uit gewoonte elke week iets kado geven nee echt niet.
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Het is natuurlijk niet zo dat ze niet eens wat mee mag nemen voor de kleine maar ze brengt nu al een week of 7 elke week 4 5 en soms 6 kledingstukken mee.
    Ook de mededeling dat ze al bezig was een winter garderobe voor hem bij elkaar te kopen vond ik niet echt leuk.

    In mijn ogen behoort het zo te zijn dat wij als ouders zijn garderobe kopen en dat zij als oma soms een leuke aanvulling meebrengt.

    Ik had ook oma's en een opa die me verwenden hoor maar toch op een andere manier.
    Mijn ene oma woonde op een boerderij, dan mocht ik een weekend bij haar slapen, gezellig bij haar in bed, 's avonds pannekoeken bakken en 's morgens bij het ontbijt sneed ze de overgebleven pannekoeken aan reepjes en bakte ze die weer op :)

    Mijn opa nam altijd dropjes en pepermuntjes mee en kwam mij halen als er kermis was. Ook bij deze opa en oma mocht ik regelmatig blijven slapen, gezellig samen de stad in ergens wat drinken.

    Ik kreeg ook wel cadeautjes hoor maar die uitstapjes zijn mij veel beter bij gebleven.

    Groetjes Anita
     
  17. Juli

    Juli Lid

    20 jul 2007
    67
    0
    0
    Wat een :evil: situatie meid! Precies, jullie horen zijn garderobe te kopen en als zij dan af en toe aanvullen is dat alleen maar leuk.

    Haar opmerking dat haar kleinkind er toch goed bij moet lopen vind ik ronduit een belediging aan jullie adres. Alsof jullie daar niet voor zouden kunnen zorgen! Vertrouwt ze jullie wat dat betreft niet of zo?

    Eerlijk zijn zonder lelijk te doen werkt toch altijd het beste. Kan je man het niet nog een keer proberen (het zijn tenslotte zijn ouders) of nog beter, jullie samen?
     
  18. Mariekje

    Mariekje Fanatiek lid

    19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    En als je nu eens zegt dat als ze er mee door blijft gaan je de kleertjes gewoon terug brengt naar de winkel of ze in de humanabak flikkert?

    Ik vind het wel lief van haar hoor, een vriendin van mij haar schoonmoeder wil niets van haar en haar zoontje te maken hebben, je das dan weer het andere uiterste...

    Maar ik kan me voorstellen dat je je een beetje begint te irriteren, zou ik ook doen.

    Veel liefs Marieke
     
  19. maris

    maris Bekend lid

    6 mrt 2006
    843
    0
    0
    jeetje wat een verhaal!

    Klinkt als een shopaholic, die schoonmoeder/schoonvader van jou (kan me niet voorstellen dat het echt je schoonvader is die het doet?)
    Heel veel succes morgen bij de confrontatie.

    Ik zou zelf sowieso van bijv. dat hemdje dat nu al niet meer past (zo te horen heb je vast wel meer van dat spul!) het bonnetje aan je schoonmoeder vragen. Als het zo kort geleden gekocht is, dan mag je het toch nog terugbrengen? Dan kan je mooi meteen zelf iets uitzoeken ter vervanging...

    succes,
    maris
     
  20. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Pluk
    Heb je het al voorgelegd? en hoe reageerde ze erop?
    Hoop dat jullie er samen uitkomen
     

Deel Deze Pagina