Hoe noem je elkaar na een geregistreerd partnerschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vagans, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Wij gaan maandag ons partnerschap laten registreren.

    Ik vroeg me af hoe je dan over elkaar spreekt daarna?

    Zeg je dan mijn vriend?, man?, partner?

    Vriend klinkt zo.... net alsof t niet volledig is omdat je meer bent dan alleen vriendje en vriendinnetje

    Man... dan gaat iedereen er van uit dat je getrouwd bent en dat zijn we niet

    partner klinkt zo afstandelijk en kil, alsof je het over je werk hebt.

    Ik houd overigens mn eigen achternaam met die van mn vriend er bij, geen ringen , geen ja-woord, geen gesprekje. Gewoon gratis op maandag morgen.

    ben benieuwd hoe jullie elkaar noemen tegenover anderen!
     
  2. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.817
    394
    83
    wij hebben alleen een samenlevingscontract. en gewoon man en vrouw
     
  3. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier gewoon vriend, zelfs na 6 jaar geregistreerd partnerschap ;)
     
  4. Pickle

    Pickle Fanatiek lid

    7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Man/vrouw of partner lijkt me allebei prima.
     
  5. Jet83

    Jet83 Bekend lid

    15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een GP en ik noem hem nu mijn man. Qua rechten en plichten is het (bijna) gelijk aan huwelijk. Dus vandaar. Vriend klinkt zo vrijblijvend. Partner vind ik ook afstandelijk en men kan het ook opvatten dat het een vrouw zou zijn. Niet dat dat erg zou zijn, maar dat is hij niet ;)
     
  6. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    man en vrouw geregistreerd partnerschap is inprincipe hetzelfde (behalve in sommige landen in het buitenland geloof dat dat het enigste verschil is)
     
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.825
    1.280
    113
    Wij hebben een samenlevingscontract, ik zeg meestal vriend, soms partner, nooit man (behalve soms in het engels, omdat ik boyfriend echt heel kinderlijk vind dan gebruik ik husband).
     
  8. Bootsje

    Bootsje Fanatiek lid

    12 jul 2013
    1.228
    0
    0
    ik zou hem gewoon man noemen hoor.. jullie zijn dan toch eigenlijk getrouwd.. ?
     
  9. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Getrouwd ben je dan niet dus man en vrouw zou ik elkaar echt niet noemen.
    Partner klinkt inderdaad kil en dan zou je inderdaad kunnen denken aan iemand van de gelijke sekse.

    Het is in principe gewoon vriend en vriendin en dat blijft het ook totdat je echt een huwelijk hebt.
     
  10. SuzykeQ

    SuzykeQ Bekend lid

    13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik noem hem nu mijn man. We gingen laatst naar het gemeentehuis om deze baby te erkennen, en dat hoeft nu ook niet meer, ook dat is gelijk getrokken aan het huwelijk blijkbaar. Dat was namelijk het enige verschil toen nog.
     
  11. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Nee je bent zeker niet getrouwd bij een geregistreerd partnerschap, het lijkt qua rechten en plichten wel op elkaar maar getrouwd ben je pas als je echt elkaar het ja-woord geeft in een gemeentezaal met alles erop en eraan.
     
  12. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zit niet in deze situatie, maar ik zou hem in dit geval gewoon man noemen, denk ik.
     
  13. Ytest

    Ytest VIP lid

    11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Man - vrouw :)
     
  14. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Dit klopt niet hoor. Bij een GP zeg je dus wel echt "ja" tegen elkaar voor de ambtenaar en heb je ook getuigen nodig.
    Ik heb het meestal over mijn vriend nog. Soms over mijn man. Meer als het voor de situatie beter overkomt. Als geintje wel eens partner. Maar dat meer binnen de familie. Heb ook nog steeds alleen mijn achternaam.
     
  15. Moli

    Moli Niet meer actief

    hier oog gp en hij is gewoon mijn man, ik heb ook zijn achternaam aangenomen.
     
  16. juli10

    juli10 Fanatiek lid

    12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Wij worden 21 okt. Geregistreerd partners, ik krijg dan ook zijn achternaam. Wij hadden het hier ook over maar gaan gewoon voor man/vrouw. In principe is het hetzelfde, je moet ook gewoon twee getuigen hebben. Vriend vind ik zo raar en puberaal klinken... We zijn voor ons gevoel dan echt samen een en dus ook man en vrouw:)
     
  17. TempusFugit

    TempusFugit Niet meer actief

    Ik zou het op vriend houden, denk ik. In mijn hoofd is man-vrouw alleen bij trouwen :)
     
  18. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Inmiddels zijn we getrouwd, maar hadden ook geregistreerd partnerschap. Ik zei meteen man en heb toen ook al zijn achternaam aangenomen. 2 jaar geleden hebben we het omgezet in een huwelijk.
     
  19. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier ook wettelijk samenwonen, en ik noem hem gewoon mijn man. Het verschilt eigenlijk niet zoveel van het huwelijk. Vriend vind ik kinderachtig en partner te afstandelijk.
     

Deel Deze Pagina