Hoe ontspan jij momenteel?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Cin85, 19 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Aangezien iedereen hier volgens mij ondertussen wel gebukt gaat door de gevolgen van corona, of je nu in de vitale sector werkt of thuis, iedereen is de sjaak, vroeg ik mij af hoe jullie jezelf ontspannen zodat je weer op kan laden? Want elke avond Netflix met een zak chips of reep chocolade is wel lekker, maar niet heel gezond.
    Wie weet lezen we hier nog wel fijne tips van elkaar?

    Zondagavond heb ik eerst een voetenbad genomen en daarna bijna 2 uur in bad gelegen met een goed boek. Maar het eerste half uur lekker liggen chillen met mijn ogen dicht en verstand op 0.

    Gisteravond ben ik wezen trainen (uiteraard met vaste duo's en 1,5m afstand), dit kost dan wel heel veel energie, maar tegelijkertijd is het ook erg ontspannend.
     
  2. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Elke dag wandel ik 30 tot 45 minuten. En verder lees ik graag.
    Het lastigste vind ik nu dat ik 6 dagen per week de kinderen de hele dag om me heen heb en je dus de hele dag ‘aan’ staat (ze zijn nog jong).
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ontspan vooral van 3x per week hardlopen. 1x doordeweeks in de ochtend, soms met dochter samen, 2x in het weekend. Avonden kan ik nooit weg wegens werk vriend, dus dan hang ik inderdaad maar voor de tv of lees wat. Dat is het wel :p
     
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Af en toe wandelen, gamen, de natuur in met de kinderen, bankhangen met Netflix of Videoland aan, pinterest... Ik heb er ook geen moeite mee om te ontspannen (gelukkig).
     
  5. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    Wandelen met de kids
    Wandelen met het gezin
    Wandelen met de buurvrouw
    Wandelen met mezelf
    Beetje appen met vriendin
    Tv-kijken
    Lang douchen
    Gitaar spelen
    Tiktok-filmpjes kijken

    seks
     
  6. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    ik werk van 14 tot 18 en hoewel je dan wel je hoofd heel erg gebruikt is het toch ook wel weer deels energie opdoen.
    van 20 to 21.30 kijken mijn man en ik netflix, heerlijk. niet te veel snoep erbij want ik ben behoorlijk aangekomen afgelopen tijd (ik ben dan wel zwanger maar ben teveel aangekomen).
    ik vind het op zich wel te doen zo qua ontspanning. O ja, ik loop einde van mijn werkdag altijd een minuut of 20 in de buurt voor wat beweging en ontspanning.
    o ja, ik vind voorlezen in bed voor de oudste twee ook altijd heel gezellig en ontspannend.
    ik probeer in kwaliteit en niet in kwantiteit te denken, dus 20 min wandelen kun je ook van opladen, hoeft niet een hele middag voor jezelf te zijn
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Elke dag probeer ik te wandelen, de ene keer een half uurtje, de andere keer ben ik langer onderweg, net hoe het uitkomt.
    Kan alleen zijn, met de kinderen, man of hele gezin. Of een keer met een vriendin.

    'savonds na half 9 de kinderen boven, zo hebben we ook nog even tijd voor onszelf/samen zonder dat de kinderen er altijd bij zitten, praat toch weer anders. Of je kunt een keer wat programma's of films bekijken die voor hun niet geschikt zijn.
    Oudste slaapt dan nog niet, maar die ligt vaak nog even te lezen in bed.
     
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.926
    113
    Vrouw
    Ons vaste doordeweekse avondritueel:

    Na avondeten (18.00) een rondje wandelen met man (kinderen kunnen alleen thuis blijven)
    Rond 19.15 is bedtijd jongste: spelletje, pyama aan, tanden poetsen en nog even naast hem liggen.
    Rond 20.00: serie kijken met oudste zoon (mc gyver :|:roflmao:)
    Daarna muziekje aan (oudste vlucht naar boven) schermpjes uit en samen op de bank. Kletsen of ik met mijn haakwerkje en hij met zijn boek.
    22.00 bedtijd voor ons.

    Dat ritueel geeft ons ontspanning en rust aan het hoofd.

    Verder kan ik intens genieten van een heet bad
     
  9. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik heb een abo op Hayu genomen en ben alle seizoenen van Keeping up with the Kardashians aan het kijken. Ook nog goed voor mijn Engels want ze zijn niet Nederlands ondertiteld ;). Daarna ga ik aan de seizoenen van the real housewives beginnen.
     
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wandel iedere avond een uur. Soms met een vriendin of mijn oudste dochter en anders heerlijk alleen. Lekker mijn Spotify aan en mezelf even afsluiten van alles en iedereen.
    Ik wil in de avonduren ook nog weleens bezig zijn met een grote puzzel en ik wandel veel met de hond.
     
  11. thebooandtheboy

    30 sep 2016
    80
    46
    18
    Helaas weinig ontspanning momenteel met thuis les geven en mijn eigen opleiding. Wel hebben we sinds anderhalve week een puppy in huis. Dit stond al maanden op de planning. Hoewel het net lijkt of we een vierde kind hebben, geeft het ook veel positieve energie.
     
    Vero0504 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    Op dit moment werken, En dan vooral als ik alleen ben
     
  13. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Iedere avond een half uurtje goed hard roddelen over mijn kinderen en hun streken bij het thuisonderwijs :p;), en dan een potje matige tot uitstekende seks met mijn man, gevolgd door op zijn minst een paar uur heerlijk slapen :D

    Oh, en onze pup knuffelen ❤
     
    Mamafiets en Kukido vinden dit leuk.
  14. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb mijn hometrainer vorig jaar voor de tv gezet, en ipv op de bank te hangen, kijk ik nu Netflix vanaf de hometrainer voor een half uur.

    Ik ben begonnen met mijn eerste diamond painting

    En ik speel graag animal crossing op de switch
     
  15. Novi

    Novi Niet meer actief

    Wandelen
    Badderen
    Middagdutje
    En we hebben deze week een massagestoel gekocht die je op de bank kunt zetten :roflmao:
     
    Kukido en NiVa0230 vinden dit leuk.
  16. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.354
    113
    Home
    Niet

    Ik ga proberen vanavond uitgebreid in bad te gaan en dan lekker netflixen
    Want ik heb echt tijd voor mezelf nodig
     
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Een vaste avond met mijn vriend. Dan laten wel lekker eten bezorgen bij hem thuis. En heb ik oppas voor mijn zoon.

    Voor de rest moet ik gewoon op locatie werken en zijn mijn weken druk en vol. Met de dingen die moeten.

    Zie de avondklok dus met lede ogen tegemoet.
     
  18. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.230
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ga 3x in de week hardlopen, 2x in de week wandelen. Anders zit ik echt veel teveel stil met thuiswerken en ik heb dat echt nodig om mijn hoofd leeg te maken en om niet heel dik te worden:$
    Verder doe ik lego-en en stenen schilderen, nieuwe hobby. Ik heb als puber heel veel geschilderd, maar als volwassene nam ik er nooit de tijd meer voor, nu heb ik weer tijd:thumup:
    Ik wil ook nog graag in de avonden meer wereldliteratuur gaan lezen ipv talkshows en ZP kijken, het lijkt me meer ontspannen en dat ik daar uiteindelijk wijzer van ga worden. Maar tot op heden winnen Jinek en ZP nog altijd:D
     
    NiVa0230, Anouk2005 en Kukido vinden dit leuk.
  19. Luna33

    Luna33 Niet meer actief

    Met een boek op bed of bank of een hete douche. Netflixen doen we ook, staan ook mooie docu’s tussen.
     
  20. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Niet echt anders dan voor corona eigenlijk, na het eten op de bank duiken en tv kijken/lezen/computeren of af en toe naaien.

    Tijdens het weekend veel wandelen en binnen de mogelijkheden uitstapjes doen.
     
    bosi333 en Neuzeke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina