zoontje ziek

Discussie in 'Verzorging' gestart door juffie roos, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ons zoontje van 10 mnd is ziek.
    We dachten eerst dat het kwam door iets wat hij gegeten had; dat hij daardoor spuugde.
    Maandagavond heeft hij 2 keer alles eruit gegooid; gisteren tussen de middag ook (nadat hij een broodkorst kreeg) (fruithap, alles eruit:$)
    Heb toen even met het CB gebeld en die zeiden dat ik beter niets anders dan melk kon aanbieden.
    Hij heeft gisteren tussen de middag dus nog een klein flesje gekregen en in de middag wat water (en een soepstengel om te proberen) en 's avonds voor het slapen gaan een fles.
    Niet veel dus met het gevolg dat hij al om 5.15 wakker was.
    Omdat hij na gisteren tussen de middag niet meer gespuugd had, heb ik hem vanochtend toch weer wat fruit gegeven.
    Maar toen ik hem net een klein stukje soepstengel wilde geven, kotste hij weer alles eruit.
    Daarbij komt dat ik vannacht ook ziek ben geworden. Ik denk dus dat het buikgriep is.

Nu vroeg ik me af wat ik hem het beste kan geven.
    Ik bied hem water aan en dus flessen melk.

2. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Aaah Jaimy had laatst ook paar van die daagjes.

Heb toen inderdaad alleen de flessen gegeven en tussendoor water aangeboden. Toen het naar mijn idee weer beter ging ben ik een broodkostje gaan geven en zo weer gaan opbouwen.

Beterschap!!

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    dat doe nu ook.
    Hij heeft nu ook koorts (39,1) dus heb hem een zetpilletje gegeven voor de avond.
    Hij heeft toch zijn avondfles er weer uitgespuugd...
    Sneu hoor...
    Geef je dan meer melk dan normaal?

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Je moet idd vaker de fles aanbieden om uitdroging te voorkomen! Maar volgens mijn ha, iedere minuut dat ze iets binnen houden nemen ze vocht op... Wel in de gaten houden en vertrouw je het niet even naar de ha!!!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    je kunt ook ors aan de fles toevoegen om uitdroging te voorkomen ;)

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik zou ook gewoon meer proberen om de fles aan te bieden.
    Beterschap voor jullie beide! Ik heb het ook gehad. Volgens mij heerst het:(

7. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Heb ook aan ORS gedacht, maar hij houdt wel iets binnen...
    Zijn vandaag naar de HA geweest en het zal iets van buikgriep zijn...
    Hij mag gewoon een week lang zetpillen gebruiken (in de bijsluiter stond 2 dagen:$) en idd flesjes aanbieden...
    Hij jammert er ook zo bij, zo zielig...

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

beterschap!

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Met buikgriep zou ik kleine hoeveelheden geven, geen hele flessen. Simone heeft het ook eens gehad, en met kleine beetjes bleef het er wel in.

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ik zou toch ook ORS geven. Daar knappen ze vaak wel van op ( heb net zelf een flinke buikgriep achter de rug en mijn dochter ook en we voelden ons allebei flink beter na ORS ) Verder even zo min mogelijk. Even niets te eten tot zijn maagje gekalmeerd is. Hij kan best even zonder. Beterschap !

Deel Deze Pagina