Ik weet niet of ik het in het goed topic zet. Maar ik heb toch even een vraag. Mijn dochtertje heeft nu 3 dagen buikgriep. Gelukkig houd ze wel wat vocht binnen. Maar ze eet al 3 dagen niets. En ze heeft echt geen fut meer. Nu wilde ik haar ORS geven, maar in water vind ze het vies en wil ze het niet drinken. Ik vroeg me af of ik het ook mag mengen in limonade (het enige wat ze nog drinkt) Op de verpakking staat alleen water of thee zonder suiker.
Ik deed t idd in de limonade; dan had ze t in ieder geval binnen. Goed spul hoor; je merkt snel dat t werkt!
idd wat limo siroop, dat is ook suiker. Er staat als advies water omdat bv melk de maag vaak prikkelt en t er weer uitkomt. Maar siroop kun je gewoon gebruiken
Ok bedankt meiden. Ik ga het oplossen in limo. Gaven jullie ook maar 10 ml of meer ? Het lijkt mij zo weinig. Ze is nu 2 1/2 dus zou wel wat meer mogen dat een baby toch ?
ze mogen 10 ml per kilo lichaamsgwicht per keer, stel dat je kindje 10 kilo weegt, dus 100ml. Als je kindje het echt niet lust, kun je ook aquarius kopen, was hier een tip van de apotheek. Kinderen vinden het leuk om uit zo'n flesje te drinken en er zitten ook mineralen en zouten in.
Hé das ook een goeie! Dat staat hier vaak in huis voor mn man. Die ga ik onthouden! Vaak zijn kleine beetjes geven beter. Dit blijft er beter in dan een heel glas ineens
Hey, hoop dat het al weer wat beter gaat met je dochtertje. Hier ook zware buikgriep gehad en maandag paar uur in het ziekenhuis geweest omdat hij tegen uitdroging aan zat. ORS kregen wij amper naar binnen omdat hij het zo vies vond. Volgens de kinderarts had mengen met iets zoets geen zin omdat het dan de werkende stof afbreekt (weet niet meer hoe het precies zat). Wij moesten hem gewoon geven waar hij op dat moment het meeste trek in had. Als hij maar wat dronk. In zijn geval was dat ijsthee perzik. We moesten hem om de 5 minuten een slokje geven. Niet teveel in een keer omdat de maag het dan niet aan kan. Sterkte nog als je meisje nog ziek is!
werkende stof? ORS is suiker, zout en water. Ook heel gemakkelijk zelf te maken als je t niet in huis hebt in de zakjes.
@linda gaat het weer met de kleine? @marissa wat naar zeg, dat jullie even naar het zkh moesten... gaat het weer? ors is volgens mij gewoon een booster, om je vochttekort aan te vullen. en dat doe je het beste dmv een isotone suiker/zoutoplossing. dat vocht wordt heel snel opgenomen, en blijft niet in je buik rondklotsen. (een tijdens-het-sporten-drank is daarom ook isotoon - het vult heel snel en effectief je vocht aan. een after-sporten drank kan veel zoeter zijn, om je een extra suiker-shot te geven, zodat je wat minder flauw bent na het sporten). kleine slokjes werkt perfect, grote hoeveelheden triggert vooral bij kindjes vaak overgeven. ors is vreselijk vies. ik zou het ook niet moeten hebben als kindje je gaat toch niet iets vies drinken, yuk! een bouillonnetje (zoutig) doet hetzelfde en vindt uk wellicht wel lekker, af en toe een lepeltje? of anders aanmaaklimo, of zoiets als aquarius inderdaad.
Hoi meiden, nou ze dronk de ORS ook niet in de Limo. Uiteindelijk bleven de kleine beetjes Limo er wel in. Ze heeft 4 dagen niets gegeten. En sinds vandaag eet ze weer een paar hapjes. Ik merk wel dat ze totaal geen energie meer heeft. Ze zwalkt op haar beentjes, wil getild worden en slaapt erg veel. Ik hoop dat ze snel opknapt nu. Die aquarius ga ik onthouden ! Nu allemaal opknappen hier want ze heeft mij ook aangestoken. Debbie bouillon ik ook een goede alleen lust mijn meisje geen soep. Marissie hoest nu met jou zoontje ? Ik hij alweer helemaal opgeknapt ?
nou gelukkig dat ze weer wat binnenhoud! Het is ook smerig hoor die ors, zelfs met limo. Dat zout proef je overal doorheen. Nu maar aansterken, komt goed. Beterschap!
Hoe gaat het nu met je dochtertje? Hoop dat ze weer wat is opgeknapt. Mike is maandag weer voor het eerst naar kdv gegaan en voelt zich nu weer helemaal lekker. Maar hij is tien dagen ziek geweest, dus het is echt een hardnekkig griepje!