Hoe pak ik dit aan?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door maisy, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hey meiden, ik heb ff hulp nodig...
    Mijn oudste dochter van 9 heeft een vriendinnetje (woont hier in de straat) waar ik liever niet mee wil dat ze om gaat, maar ik weet wel dat k dat niet kan verbieden, want ja ik kan haar vriendinnetjes niet voor haar uit zoeken. Het probleem is dat meisje haar opvoeding en gedrag gaat tegen ALLES in waar wij voor staan, het is niet zo dat zij uit een aso gezin komt ofzo , dat ook weer niet , maar ze mag gewoon zo ontzettend veel van haar ouders voor haar leeftijd, ze wordt naar mijn smaak veeeeel te vrij gelaten in haar doen en laten voor een meisje van 9. Nou vind ik dat ieder zelf mag opvoeden zoals zij dat willen, wie ben ik te oordelen,maar ze is zo'n beetje de schaduw van mijn dochter geworden :(
    Ze gedraagt zich alsof ze al 16 is (door die vrijheid die ze krijgt natuurlijk) ze zit overal bovenop hier in huis, zelfs wat ik bespreek met mijn vriendinnen/moeder/ of aan de telefoon en wat ik doe :(
    Ik vind dat ze heel erg wordt verwend en dat ze veel te materialisctisch is (voor haar leeftijd zowiezo) elke dag met dikke euro's naar de edah voro zakken chips en repen chocola is bij haar gewoon en ze is du sook niet echt goed op gewicht meer dus... beetje logisch en wij zijn dus heeeeeeeeel gezonde eters, mede door onze levensovertuiging, nou maakt dat opzich niet echt uit maar WEL als zij openlijk waar mijn kids bij staan daar dus opmerkingen over maakt en ik heb soms het idee dat ze mijn oudste een beetje opstookt tegen onze principes (ze is namelijk erg dominant, ook qua stem alleen al) en mijn oudste is van zchzelf een heel makkelijk (blijkbaar snel beinvloedbaar) meisje.
    Ook begint zij steeds meer lak te krijgen aan mijn regels en wat ik zeg omdat haar vriendin dat dus ook heeft, vanmoregn bijvoorbeeld was ik dat geplak een beetje zat en zei ik heel duidelijk waar zij bij stond straks kom je thuis voor een broodje en dan eten we samen gezellig, kind is nog geen 3 minuten binnen en ze belt alweer aan, ook als ik zegd at we ff een avondje alleen iets gaan doen belt ze toch aan.
    Mijn dochter wordt ook continu mee naar de Mac genomen enzo door hun n liever heb ik dat niet, niet alleen omdat ik dat ongezond en niet nodig vind maar ook voor mijn andere kinderen is dat niet leuk te horen, ze krijgt ook vaak dingen uit de winkel van dat meisjes moeder en ze bedoelt t vast lief alleen het is ten eerste niet echt eerlijk voor mijn andere meidenomd at continu te zien (is meerdere malen per week nl.) en ik vind dat ze zo veel te materialistisch wordt, je kan ook leuke dingen doen ZONDER altijd te kopen en geld uit te geven.
    Ik besef heus dat zij gewoon zowiezo ouder wordt en een beetje de puberteit in gaat straks maar het gaat me een beetje te hard door dat vriendinnetje van haar, zij loopt gewoon al een paar jaar voor.
    Wat moet ik hiermee, helemaal verbieden kan niet dat weet ik, maar een beetje indimmen liefst wel, hoe zeg je zoiets tegen haar ouders zonder lullig over te komen? Ook wil ik haar stimuleren ook andere vriendinnetjes te zoeken door wat meer in de buur top clubjes te zetten ofzo.
    sorry voor het verhaal maar het speelt al een tijdje, ik wilde het eerst aankijken namelijk.
     
  2. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, dat is lastig. Ik weet niet goed wat je hier mee moet. Wel zou ik tegen dat meisje zeggen, als ze loopt te stoken en je staat erbij, dat mensen elkaar in hun waarde moeten laten.
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Tip van mij:
    Misschien kun je er met je dochter over praten (9 jaar, daar kun je al prima mee praten) en uitleggen dat je het gedrag van dat meisje niet prettig vindt. En dan vervolgens een afspraak maken, zo van één keer in de week met haar spelen voorlopig. Als het meisje zich wat beter bij jullie in huis gedraagt, misschien vaker (maar daar ben je dan zelf bij). En dan ook het spelen met andere kinderen wat meer stimuleren.

    (Ik sta zelf voor de klas op een basisschool, voor kinderen van die leeftijd, vandaar dat ik reageer. Niet dat je denkt, HUH wat weet die nou van 9 -jarigen ;) )

    Succes! Met wat je ook gaat doen.
     
  4. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hey bedankt dames, ja minderen met omgaan is zowiezo deel van mijn plan, haar wereld wat groter maken door ook met andere meisjes om te gaan is niet verkeerd, ze claimt Iris alleen heel erg. Het is heel lastig want ze is niet echt brutaal in de zin van dat ze letterlijk dingen zegt, je ziet het aan haar hoofd en haar houding dat ze ons maar wat simpel vindt (doe maar gewoon dan doe je gek genoeg vins ik :p ) zonet liepen ze de deur weer uit en zei ik tegen Iris het is nu 10 over 2, om kwart over 4 naar binnen dan gaan we eten enzo, nou ja zo vroeg eten we niet maar dan kan ze me wat meehelpen met tafel dekken etc. vind IK normaal :rolleyes: allemaal de handen uit de mouwen, hoor je dat meisje weer " kwart over 4? DAN al eteheeeennnn? NOu...bladiebla.
    OVERAL wat op te zeggen echt zo ontevreden, ik heb zelfs in het begin de romantische gedachte gehad dat meisje te kunnen helpen maar ik raat wel eens met haar meoder en is echt een superleuk mens (alleen een enorme gat in haar hand :p ) en zij vindt het ook niet echt leuk geloof ik maar ja zij geven haar uiteindelijk teveel vrijheid waardoor ze zo vreselijk voorlijk wordt. Ik vind het echt zo erg dat ik me zo voel hierover, ik vind dat alle kinderen welkom hier moeten zijn :( echt soms voel ik me egwoon ongemakkelijk als zij hier binnen is, ze let namelijk OVERAL op en je kan elk moment een opmerking verwachten en ik ben echt niet ouderwets maarre ik hoef me toch zeker niet uit te leggen aan een kind van 9 :confused: over of wij dat altijd zo doen ofzo.
     
  5. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ow ja @ mirna, ik heb hier al best vaak met Iris over gepraat, zij ziet het alleen niet :(
     

Deel Deze Pagina