Ben benieuwd hoe jullie het geregeld hebben met oppas en werken. Of mss zijn er wel meiden die thuis zijn/blijven. Hier gaat straks de kleine elke maandag naar kinderdagverblijf, dinsdag de ene week bij mijn moeder de andere dinsdag bij mijn schoonmoeder, woensdag ben ik thuis, donderdag is de papa thuis en vrijdag ben ik weer thuis. Vind het zelf super goed geregeld op deze manier. Ben benieuwd naar jullie!
Ik studeer nog, en ga na de zomervakantie zoveel mogelijk vanuit huis doen. Ik heb dus nog niks geregeld qua oppas of opvang. Als ik een keer naar de universiteit moet kan er vaak wel iemand oppassen (moeder / schoonmoeder / etc.) en anders kan mijn vriend vrijkrijgen van z'n werk (hij werkt voor z'n vader). Maar in principe ben ik dus gewoon de hele week thuis.
Ik ben ook (als het zover is) alleen maar thuis! Vriend werkt en ik ben gewoon (thuis)studerende huismama
Wow, ik geloof dat we allemaal de 'illusie' hebben dat we veel zullen doen met een kleintje thuis... geldt ook voor ons: Ik: 3 dagen werken waarvan 1 dag thuis Papa: 5 dagen werken waarvan 1 dag thuis Opa & Oma: 1 dag oppassen in ons huis Dit is het plan wanneer er geen kdv beschikbaar is, en dat is nogal waarschijnlijk hier in Amsterdam @Makkie: hoe is het je gelukt om een kdv te vinden die je kind maar één dag wil nemen? Ik kan er geeneen vinden die dat wil doen!
hay, ik ga 4 dagen werken 1,5 jaar lang mijn vriend 4 dagen 1,5 jaar lang oma1 2dagen in de week oppassen oma 2 1 dag in de week oppassen na 1,5 jaar zou het mooi zijn als de kleine 1 dag naar KDV gaat die 1,5 jaar is vanwege vakantiedagen en ouderschapsverlof en dan misschien een 2de hihi en dan zo nog een keer 1,5 jaar haha vind wel luxe, want heb mijn werk echt nodig. ik ben geen huismus en zou mezelf ophangen als ik 4 dagen thuis zit.
Voor Kynan ben ik het eerste jaar thuisgebleven. Nu werk ik 20 uur p/wk, maar hij hoeft maar 1 middag per week naar de onthaalmoeder. De rest vangt mijn man op. Straks zal ik toch wel eerst een paar maandjes helemaal thuisblijven omdat ik dat makkelijker vind met de BV, maar misschien dat ik daarna al wel weer wil gaan werken (zelfde als nu zeg maar). Dan ga ik wat vaker kolven en moet dit kindje aan een flesje wennen Als dat niet goed zou gaan, regel ik dat ik naar huis ga tussendoor om te voeden, is toch maar 5 min.
Ik en mn man blijven allebei 5 dagen werken. Mn mannetje werkt 1 dag in het weekend en is dus op woensdag thuis. Waarschijnlijk gaat hij over een tijdje 1 dag thuis werken. Van de vier dagen die wij niet thuis zijn, gaat de kleine er 2 naar het kdv en 2 naar de tante van mijn man die het heel leuk vind om op te passen.
Ik ga 2 dagen werken en mijn man blijft 5 dagen werken de kleine gaat op di naar mijn moeder en op donderdag naar het kdv
Mijn man blijft 5 dagen werken maar gaat 1 dag thuiswerken. Onze zoon zal 3 dagen naar het kdv gaan. Zodoende heb ik 4 dagen om te studeren. Overigens is het wel nog de vraag of er plek is het bij kdv... Ik heb helaas geen opa's en oma's die kunnen oppassen (wonen te ver weg en werken allemaal nog). Er was eens een tijd (voor de invoering van de nieuwe wet) dat de UvA zelf een kinderopvang had... Wat baal ik dat ze dat hebben afgeschaft. Hij bestaat nog wel, maar is nu dus zelfstandig.
Ik werk in de kraam en werk straks 8 dagen achter elkaar en dan 10 dagen vrij. De dagen dat ik werk gaan de kleintjes op ma wo en vr naar het kinderdagverblijg. Op dinsdag en donderdag gaan ze naar mn ouders.
Mijn vriend blijft gewoon 5 dagen werken, want minder kan niet met zijn functie. Ik ga 3,5 dag werken, waarvan mijn moeder 1 dag gaat opvangen. De resterende 2,5 dag zal de kleine naar een dagverblijf gaan.
Hier gaat de kleine één dag naar mijn moeder en één dag naar mijn schoonmoeder. verder weet ik nog niet wat ik na mijn bevalling voor werk ga doen ( kan waarschijnlijk niet terug naar mijn oude werkgever ) ga proberen een middag+avond extra te werken of twee avonden. Die extra middag zou mijn moeder dan kunnen opvangen en de avonden mijn man.
Mijn vriend blijft 40 uur werken, maar is op woensdag vrij dus dan kan ik werken en op donderdag gaat hij/zij naar mijn schoonzusje. Ik ga dan 1x per week op haar kids passen.
Wij werken allebei onregelmatig. Ik in de horeca...mannetje in de beveiliging. Hij heeft een vast rooster....heeft dan weer 5 avondsdiensten en het weekend vrij...dan weer 3 avonddiensten en 4 nachtdiensten en dan weer 3 dagen vrij... Ik kan mijn rooster op mijn werk zo afstemmen dat wanneer hij een avonddienst heeft (van 4 tot 12) dat ik werk van 7 tot 3. Ik werk straks nog maar 3 dagen in de week... Als we een keertje in de knoei zitten kunnen we altijd opa's en oma's raadplegen Wij hebben echt mazzel....paps of mams is altijd bij de kleine
Mijn man blijft voorlopig 5 dagen werken, ik werk in de zorg, dus onregelmatig. Ik ga 20-24 uur per week werken. Wat betekent om het weekend werken, dus dat zijn papa dagen. En verder werk ik dan nog een paar dagdelen door de weeks. Dan is mn mama aan het oppassen, en de papa 's avonds en 's nachts.. Dus dat is het idee, wel een nadeel dat het geen regelmaat in zit voor de kleine, maar wel dus maar 1 oppas.
Mijn moeder wil wel oppassen, maar ja die is al in de 60 en eigenlijk vind ik dat ze wel genoeg op alle kleinkinderen heeft gepast. Ik weet dat ze ergens die verantwoordelijkheid helemaal niet zo leuk vindt. Dus wij gaan het anders oplossen, het liefst blijf ik 24/7 thuis, maar omdat ik het idee heb dat dat ook niet echt goed is voor een kindje, zal ik 2-3 dagen gaan weken. Mijn vriend 4 dagen zodat hij ook 1 dag de baby heeft. Die andere dagen wil ik dat hij/zij naar een gastgezin gaat. Maar heel misschien word ik zelf wel gastouder 3-4 dagen en blijf ik dus toch nog thuis, maar dan met meerdere kindjes. En als ik weer ga werken ga ik waarschijnlijk op een kdv werken en dan zal het kindje met mij meegaan, alleen niet op dezelfde groep als ik ga werken.
Hier is de afname minimaal 1 dag per week per kind.... mss omdat het een dorp is? Geen idee, maar vind het wel ideaal. Wat leuk om de verschillende oplossingen te lezen zeg!
Wij werken ook allebei onregelmatig en zullen elkaar gaan aflossen in de diensten. Soms zal er een paar uurtjes overlapping zijn en dan hebben we een heel netwerk dat wel wil oppassen. Maar over het algemeen hopen we het zelf op te kunnen lossen. Daffie
ik ga 3 daagjes werken > 1 dag gaat de kleine naar opa en oma (mijn s-ouders) en 2 dagen gaat de kleine naar de creche moet er nu eerlijk gezegd niet zo aan denken heb momenteel het "mijn" gevoel heel erg maar dat zal als de kleine 3 maanden is vast wel slijten