Hoe snel curettage na slechte echo?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Bloem4, 30 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Afgelopen week heb ik een slechte 1e echo gehad. Wat ze zag kwam niet overeen met het termijn dat ik zou moeten zijn. Volgende week echo ter bevestiging en dan het verdere plan bespreken. Nu is mijn voornaamste vraag hoe snel ben je na dit gesprek ook daadwerkelijk aan de beurt voor een curretage? Is dit met een paar dagen/ weken? Ik ga kapot van verdriet. In augustus ook al een vroege miskraam gehad waarna we weer een heel nieuw icsi traject moesten starten. Het voelde goed en nu gebeurd het gewoon toch weer opnieuw. Vooral voor mijn gezin is mijn gemoedstoestand nu niet heel prettig. Ik wil graag zsm weer het "normale" gezinsleven oppakken.
     
  2. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Sterkte!
    Bij mij 2x heel snel (binnen 2-3 dagen), ik wilde dat zelf ook heel graag ivm veel klachten (braken, moeheid).
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier duurde het ook niet lang. Echo die niet goed was, 2 dagen later controle echo en 1 dag later de curretage.
     
  4. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Dankje voor jullie snelle reactie! Dat is gelukkig al redelijk vlot. Hopelijk is dat bij mij straks ook zo.
     
  5. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    Hier kwamen we er woensdag avond achter bij vk. Toen na huis bijkomen, do belde ze ons. Maandag konden we terecht in zhuis bij gyn voor gesprek/echo en woensdag werd ik geholpen dus ook vrij snel allemaal. ( ook al was toen best druk, met door verwijzingen miskramen na de gyn. dus daarom pas maandag gesprek bij gyn )
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het hangt er wel n beetje vanaf of ze pro pillen zijn of de keuze aan jou laten. Mijn vk was er zeker van dat ik echt niet mocht kiezen voor curettage. Hele nacht niet geslapen en toen kwam ik bij de gyn en die zei dat ik zelf mocht kiezen. Ik koos dus voor de curettage. Wilde zelf nog even wachten (als laatste kans voor mn lijf om t zelf te doen) maar werd n a 2 dagen al gebeld dat er plek was. Dus t kan vrij snel gaan.

    Maar wat naar verder! Weet je zeker dat t niet goed is of is er nog wel n kans? Hoever zou je moeten zijn en wat zagen ze?
     
  7. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik had met 6 weken een echo en ze zag een praktisch lege vruchtzak. Minuscuul wit streepje onderin wat wees op het feit dat het wel was ingenesteld maar daarna gestopt is. Geen dooierzak niks. Ze was redelijk stellig dat het niet goed was en sprak ook al over de vervolg stappen dus ik heb weinig hoop meer. Symptomen lijken ook af te nemen nu ik het weet.
     
  8. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Nog even een aanvulling: ik heb icsi gehad dus ik kan ook niet echt afwijken in termijn.
     
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier op dinsdagavond de echo die niet goed was, vrijdag naar de gyn (ik kon zelf niet eerder). Toen direct met pillen gestart, op zondag ben ik terug geweest voor extra pillen en toen op donderdag weer controle bij de gyn, wederom pillen gehad.
    Op maandag weer terug naar de gyn en toen donderdag een curettage.
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ah wat naar zeg!
    Wil je geen valse hoop geven maar ik heb t wel voorbij zien komen hier hoor, dat het alsnog wel goed zat maar bijv heel erg tegen de wand geplakt en lastig te zien... daarom is 6 weken zo lastig met n echo.
     
  11. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    Bij mij duurde het wat langer: afgelopen maandag is besloten dat ik gecuretteerd moet worden en ik kan volgende week vrijdag pas terecht (afspraak stond eigenlijk op donderdag, maar is een dag verzet omdat er een operatie tussen gepland moest worden).
     
  12. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    T kan nog zijn dat er n plekje vrijkomt en ze je alsnog bellen, was bij mij ook maar dat wilde ik niet. Ik had me voorbereid op n bepaalde dag (ook praktisch gezien). Hopelijk is na vrijdag alles echt voorbij meid!!
     
    Melanzane vindt dit leuk.
  13. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Jeetje dat is nog wel even wachten. Heel veel sterkte!
     
    Melanzane vindt dit leuk.
  14. Melanzane

    Melanzane Lid

    8 sep 2019
    74
    48
    18
    Vrouw
    En ja hoor, hier ging de telefoon vanmiddag. Als ik zou willen, kon ik morgen ook geholpen worden. En eigenlijk wilde ik wel, maar ik kreeg het met geen mogelijkheid geregeld. Dus het wordt gewoon vrijdag.
     
  15. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    De wachttijd ligt er misschien ook aan waar ze het doen?
    Ik heb het 1x poliklinisch (zonder verdoving) gehad, daar waren alleen een gynaecoloog en assistente bij aanwezig, en 1x op de operatiekamer ivm kans op veel bloedverlies (met ruggenprik), daar waren toen veel meer mensen bij nodig. Ik had ivm verdenking mola wel een spoedindicatie, dus kon de volgende dag al, maar toen wel de halve dag op de operatiekamer geweest omdat ik daar al lag en er de hele tijd dringendere spoedgevallen tussendoor kwamen.
     
  16. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Hihi ja dat is dan weer onhandig idd!
     
  17. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
  18. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt!
    De arts heeft mij uiteindelijk overtuigd om het toch eerst met medicatie te proberen. Dit ging allemaal niet heel soepeltjes. Morgen echo om te kijken of ik "schoon" ben. Ik hoop dat we nu eindelijk een hoofdstuk kunnen afsluiten. En met een pech toch nog alsnog een curettage. Spannend!
     
  19. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.404
    113
    Vrouw
    @Bloem4 En hoe was het ben je helemaal schoon?
     
  20. Bloem4

    Bloem4 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Nog niet helemaal maar ze was wel tevreden gelukkig. Hopelijk komt het laatste beetje ook snel (voornamelijk slijmvlies en heb momenteel nog steeds bloedverlies) en kan ik het een plekje gaan geven. 2x een miskraam in een korte tijd heeft psychisch wel een flinke knal gegeven. De druk wordt ook alleen maar hoger want het hangt nu af van onze laatste 4 cryos. Mijn man wilt niet meer verder in het traject na deze cryos:(
     

Deel Deze Pagina