Hoe snel herstelde jij van covid?

Discussie in 'Corona forum' gestart door humptydumpty, 19 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Ik ben sinds een paar dagen weer covid positief. Ik heb het ook al eens helemaal in het begin van de pandemic gehad, heb daarna braaf 3x m'n prik gehaald, maar m'n laatste prik is alweer meer dan een jaar geleden - dus nu ben ik weer de sjaak. Het valt allemaal reuze mee, maar is wel irritant - vooral dat ik binnen moet blijven en m'n man de kids overal naartoe moet brengen.
    Dus mijn vraag is aan degene die ook een redelijk milde covidinfectie hadden (beetje lamlendig, beetje keelpijn, hoofdpijn, spierpijn en moe, maar geen koorts) - hoelang duurde het bij jou voor het helemaal over was en je weer gewoon overal naartoe kon?
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    De eerste keer (begin vorig jaar) heb ik de 14 dagen quarantaine in zijn geheel uit moeten zitten. Ik ben de eerste week ziek geweest, daarna bleef ik nog lang verkouden. In de tweede week ben ik wel naar buiten geweest (wandelen, in de tuin zitten met een kop thee). De tweede keer heb ik een paar dagen een beetje keelpijn en af en toe een loopneus. Na 5 dagen was ik 24u klachtvrij en kon ik alles weer doen. Ik heb trouwens mijn kinderen wel gewoon naar school gebracht en van school gehaald (ben op afstand gebleven) en ik ging ook elke dag wandelen.
    Beterschap!
     
  3. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waarom je binnen moet blijven? Er zijn op dit moment veel heftigere ziektes in omloop waaruit ook veel ziekenhuisopnames komen. Gewoon een beetje logisch nadenken thuis blijven als je echt ziek bent. In jouw geval zou ik dat dus niet doen.
     
    Chelsey88, Zus9 en Nikki23 vinden dit leuk.
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Duurde bij mij (nov 22) vier weken voor ik volledig hersteld was. Eerste week flink verkouden, tweede week voorhoofdsholteontsteking, derde week keelpijn die zich elke dag verplaatste en oorpijn en week vier werd het dan eindelijk beter. Geen koorts gehad oid. Na een week was de test negatief en ben ik gewoon weer alles gaan doen. Dit was de derde keer dat ik Corona had, tevens drie prikken gehad (laatste was januari vorig jaar). Vooral heel irritant.
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn enige besmetting was vorig jaar maart. 1 dag lamlendig. Daarna nergens meer last van gehad.
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Mijn man heeft het twee keer mild gehad. Beetje verkouden en wat moe. Dit was halverwege2021 en begin 2022. Beide keren was hij allang weer beter voordat hij officieel uit quarantaine mocht.
     
  7. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.860
    4.937
    113
    De eerste keer (voorjaar 2020) twee weken echt ziek, af en aan koorts, heel benauwd de eerste week. Daarna nog zeker een week echt slap, maar vervolgens wel duidelijk weer een stijgende lijn. Smaak en reuk bleven ruim 1,5 jaar weg. Tweede keer was in 2021, toen had ik 2 dagen koorts en daarna ging het al duidelijk snel beter. Rest van het gezin had toen geen koorts.
    En de derde keer was najaar 2022, allemaal een snotneus en een hoestje, was zo over. En mijn smaak en reuk zijn weer terug :)
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Eerste besmetting 7 dagen.
    Tweede besmetting 1 dag moe en daarna weer de oude.
     
  9. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Eerste besmetting april 2021, alleen 2/3 dagen geen reuk en geur. Tweede besmetting nul klachten, zelftesten negatief, ggd positief. Man was positief dus vandaar. Niet gevaccineerd overigens.
     
  10. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik heb 1x covid gehad toen in het voorjaar van 2022 toen ik zo'n 28 weken zwanger was. Paar dagen koortsig geweest. Geen idee of ik het daarna nog een keer heb gehad, zo ja dan was het zonder klachten. Ik test niet meer. Ook niet gevaccineerd overigens.
    Ik snap ook niet waarom je binnen zou blijven bij een corona besmetting. Er ligt nauwelijks nog iemand op de IC vanwege corona. Des te meer liggen er door influenza of een invasieve groep A streptokokken infectie, veelal jonge mensen ook (ik werk zelf op de IC). Dus ik zou eerder alert zijn bij een oorontsteking (daar begint het momenteel veelal mee), dikke keelontsteking of kleine wondjes ergens op je lijf.
    Ben je ziek, dan lig je thuis in je bed of op de bank. Voel je je weer wat opknappen dan kun je prima de deur uit. Gewoon je verstand gebruiken. Alleen bij corona binnen blijven, maar wel hoestend en proestend naar buiten als je geen corona blijkt te hebben? Maar mogelijk wel iets anders hebt waar mensen momenteel veel en veel zieker van worden...?
     
    taliaa en Nikki23 vinden dit leuk.
  11. Zus9

    Zus9 Bekend lid

    25 jul 2014
    965
    686
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Sorry, mijn bericht is een beetje zeurderig en belerend. Zo bedoel ik het niet.
    Laten we voorop stellen dat het vervelend is dat je niet fit bent, dus vooral beterschap!

    Maar ik vind het zo zonde dat mensen zich door corona nu nog steeds zo laten beperken, terwijl we als maatschappij ons momenteel veel drukker zouden moeten maken om andere ziekteverwekkers.. En het is nog steeds gierend druk in de ziekenhuizen, er is nog steeds personeelstekort, we moeten nog steeds heel veel extra diensten werken of overwerken, maar daar hoor je niemand over, want het komt niet meer door corona.. Tot zover mijn persoonlijke ergernis.

    Nogmaals veel beterschap!
     
    Nikki23 vindt dit leuk.
  12. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Waarschijnlijk omdat dat nog steeds de regels/adviezen zijn en sommigen zich daar nog wel aan houden, ook al is het voor anderen 'onzin'.
    Wij testen niet vaak meer, maar wel bij flinke klachten en bijv koorts. Al lang geen positieve test meer gehad in huis, maar zou er een positieve test zijn dan blijft die persoon wel thuis (op een dagelijkse wandeling na dan).
     
  13. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.669
    6.836
    113
    Vrouw
    Maar handel je zo bij alles dan? Want het kan toch niet zo zijn dat je je met keelpijn wel opsluit als het covid zou zijn, maar niet als het rs of influenza zou zijn?
     
  14. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Nee als je ziek bent blijf je thuis natuurlijk.
    Ik reageer alleen maar op de opmerkingen dat het onzin zou zijn om thuis te blijven bij covid. Maar sommigen volgen de adviezen gewoon op. Dat zou de reden kunnen zijn om thuis te blijven bij covid
     
  15. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Eind oktober 2020 corona gehad, 10 dagen in isolatie en heeft ruim 3 weken geduurd voordat ik me weer enigszins beter voelde. Nog maanden daarna last gehad dat ik me snel moe/brak voelde en last van mijn schouder gehad (zeurende pijn als ik er op lag). Die pijn in de schouder ging pas weg na de eerste vaccinatie. Man ook eind oktober corona gehad (voor mij) , was maar 2 dagen ziek en daarna weer beter, maar toen kwam de positieve uitslag binnen en moest hij in isolatie.
     
  16. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Best wel snel. Ik ben er een aantal dagen wel ziek van geweest. Niet echt heel erg hoor, maar gewoon zoals griep. Daarna knapte ik met de dag wel iets op. Alleen smaak en reuk bleven langer weg. Heel raar, vond ik. Maar ook dat herstelde met een paar weken. Ik heb er verder niks aan overgehouden. Bijna niemand die ik ken trouwens. Gelukkig!
     
  17. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    1e keer als een flinke griep, ongeveer 10 dagen
    2e keer heftig ziek, ongeveer 10 weken herstel nodig gehad
    3e keer slechts verkouden, na 4 dagen volledig klachtenvrij.
     
  18. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Och je moest eens weten...

    Hoe vaak ik nog hoor van iemand die al hoestende, proestend en lamlendig naast me komt zitten en uitbrengt: het is geen corona hoor..

    Nee Gerda, maar wat je nu hebt hoef ik ook niet.


    Ik was trouwens na m'n eerste bekende besmetting 6 weken uit de roulatie.
    Bij de tweede bekende helemaal niet.
    Ongetwijfeld nog verder gehad, maar we testen niet meer en blijven niet thuis tenzij ziek.
    (Ziek als in ziekziek. En niet als in snifje of kuchje)
     
    RosyBrown vindt dit leuk.
  19. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Ben nu 3 maanden onderweg en nog steeds heel heel ziek. Post-COVID
     
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.002
    11.673
    113
    Vrouw
    Even een digi-knuffel voor jou ❤️❤️
    Merk je wel vooruitgang?
     

Deel Deze Pagina