Hoe snel weer op gewicht na bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jij82, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

    Jij82 Bekend lid

    2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    De titel zegt het al;
    Hoe snel (of traag) zat jij weer op je oude gewicht van voor de bevalling?
    En was dit in combinatie met borstvoeding of flesvoeding?

    Ik hoor het graag!
     
  2. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik weet niet hoeveel ik nu weeg. Maar na ongeveer 1.5 week na de bevalling pas ik m'n "eigen" kleding weer.
    Was meer dan 20 kg aangekomen en ik geef borstvoeding.

    Moet zeggen dat ik totaal geen eetlust heb en met moeite fruit en crackers eet en kwark. Drink verder wel genoeg.
     
  3. Aliwen

    Aliwen Actief lid

    7 aug 2015
    394
    30
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Ik ben ook erg benieuwd hoe snel dat zal gaan. Ik ben nu bijna 37 weken zwanger en 19 kilo aangekomen..
    Hopelijk gaat de borstvoeding helpen!
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Bij de eerste 25 kilo aangekomen, na 9 maanden terug op mijn oude gewicht, met lijnen. Hij kreeg alleen flesvoeding
    Bij de tweede 20 kilo aangekomen, na een maand of 7 weer op oude gewicht, ook met lijnen, zij kreeg eerst borstvoeding, na 8 weken flesvoeding.
    Bij de derde 23 kilo aangekomen, en nu 1,5 jaar later zit er nog steeds 7 kilo teveel aan. Ik heb nog niet echt goed gelijnd, af en toe een paar weken, waardoor ik wel wat ben kwijtgeraakt. Hij kreeg tot 8 maanden borstvoeding, maar daar viel ik echt niks van af. Nu ben ik begonnen om de laatste kilo's eraf te krijgen, want ik wil persé weer naar mijn gewicht wat ik woog voor ik zwanger werd van de oudste
     
  5. Koon

    Koon Niet meer actief

    16 en 18 kg aangekomen.
    Beide keren na 4 maanden op gewicht. Wel met sporten en heel bewust en gezond eten. (Flesvoeding)
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.856
    7.804
    113
    Amsterdam
    Hier 12kg aangekomen en na 3 weken zat ik weer op m'n oude gewicht. Eigenlijk niks speciaals voor gedaan, geef wel borstvoeding.
     
  7. Fabje123

    Fabje123 Bekend lid

    9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Hier 8 kilo aangekomen en na zes dagen paste ik mijn gewone broeken weer. Ben van mezelf erg slank/mager en gaf borstvoeding. At midden in de nacht dikke plakken ontbijtkoek maar het mocht niet baten ;)
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    #8 Meisje93, 10 aug 2016
    Laatst bewerkt: 10 aug 2016
    Ruim 25 kg aangekomen.

    Na bevalling was ik wel gelijk 9kg kwijt.

    Nu 5 maanden verder moet ik nog minstens 8kg kwijt.
    Ben aan het lijnen. Maar doe niet heel streng ofzo.
    Meeste kleding pas ik wel weer. Meeste gewicht zit op mijn bovenbenen. :(
     
  9. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Hier 16 kilo aangekomen en dit was er 'pas' na 10,5 mnd eraf
    Ik gaf fv

    Ik had zware bi tijdens de zwangerschap dus sporten kon ik pas laat
     
  10. Annelke

    Annelke Actief lid

    14 jun 2015
    383
    0
    16
    Ik was 13kg bij en was terug op gewicht op 3 maand en mijn broeken paste pas terug vanaf week 14. Ondertussen zit ik bijna 3kilo onder mijn gewicht. Ik geef borstvoeding en eet veel tegenwoordig dus het is wel leuk dat ik er niet op moet letten.
     
  11. teigetje1

    teigetje1 Fanatiek lid

    18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Bij alle 4 de bevallingen zat ik binnen de kraamweken in mn oude kleren. En binnen 4 weken weer op mijn oude gewicht. Behalve bij de eerste, daar duurde het 7 weken voor ik terug op het oude gewicht zat.
    4x ben ik tussen de 12 en 16 kg aangekomen. Begon 8 jaar geleden met 51 kg en nu 8 jaar later nog 51 kg.
    Ik heb ook 4x volledige bv gegeven (nu nog) en Let totaal niet op wat ik eet.
     
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Na 6.5 maand weer op oude gewicht. Ik geef volledige bv.
    Alleen boobs en buik zijn wat voller/dikker maar benen, gezicht, armen etc zijn behoorlijk slank/dun.
    Sporten wil ik wel maar ben zoooo moe (slechte slaper) dus het worden buikspieroefeningen en een beetje wandelen of yoga.
     
  13. koekenpan

    koekenpan Bekend lid

    13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Was ongeveer 25 kg aangekomen. Waarvoor heel veel vocht. Een week na de bevalling was ik al 15 kg kwijt. Laatste 10 kg heb ik 2 maanden over gedaan. Heb borstvoeding gegeven, niet gesport en niet gedieet.
    Nu probeer ik de overtollige kg die er voor mn zwangerschap al aanzat kwijt te raken:)
     
  14. MiMully

    MiMully Fanatiek lid

    18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Volgens mij 15kg aangekomen. Binnen 6 dagen onder mijn gewicht van voor de zw.schap. Kon meteen na de bevalling mijn eigen kleding overigens weer aan. Dus alles wat ik had meegenomen volgens de boekjes (kleding voor 5 mnd zwanger) was veels te groot.u

    Heb bijna een jaar bv gegeven. Op een week na. Nu trouwens wel wat zwaarder, en er mag dus wel een kilo of 3-5 af.
     
  15. Fas30

    Fas30 Bekend lid

    18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben ruim 2,5 week geleden bevallen maar was 1 week na mn bevalling alle 10 kilo kwijt die ik was aangekomen + 1,5 kilo extra. Erg blij mee want er mag nog wel iets af haha. Maar kan al mn normale kleding weer aan. Met flesvoeding trouwens.
     
  16. lellebel2

    lellebel2 Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste: 25 kg aangekomen en dat was na 5 maanden allemaal zo weer weg. Flesvoeding

    Tweede: 23 kg. Ook met 5 a 6 maanden eraf. Flesvoeding

    Derde: ook 23 kg erbij. Tot nu toe een kleine 7 kg eraf. (Baby woog bijna 4 kg) borstvoeding. Er mogen wel wat kg blijven plakken want ik ben zelf slank en vind m'n "Baby vetjes" veel leuker staan.
     
  17. Eke84

    Eke84 Actief lid

    17 apr 2015
    255
    25
    28
    Ik ben geen goede referentie maar ben op 2 augustus via keizersnede bevallen en 11 dagen later stond de teller al op -34kg. Ik had enorm veel vochtophoping+ veel vruchtwater en zware baby.

    Maar in vergelijking met mijn startgewicht bij de zwangerschap is dit nu toch ook een 10kg minder.

    Ik kolf af. Geen flesvoeding.
     
  18. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    13 kilo aangekomen en met twee weken weer op oude gewicht. Echter: nog niet in m'n oude broeken!! M'n bouw is erg veranderd.
    Ik gaf borstvoeding die eerste weken.

    Moet er wel bij zeggen dat ik bij voorbaat al wel een paar kilootjes kwijt mocht, dus daarna alsnog gaan lijnen
     
  19. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Hier een iets minder goed verhaal: 12 kg aangekomen en nu 6 maand later nog helemaal niks afgevallen :( ik geef borstvoeding
     
  20. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Vorige zwangerschap 12 kg aangekomen en week na de bevalling alles kwijt (dl was ruim 4 kg) daarna ben ik in ongeveer 6 maanden nog eens 12 kg afgevallen (gaf bv). Helaas is dat na het stoppen wel weer erbij gekomen waardoor ik nu weer op hetzelfde startgewicht zat als bij mijn eerste zwangerschap.
     

Deel Deze Pagina