hoe snel werkt mebendazol? (wormenkuur)

Discussie in 'De lounge' gestart door fafa, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

    fafa Niet meer actief

    Gisternacht aarswormpjes geconstateerd bij oudste dochter, en voor onze drama-queen, die de hele bende bij elkaar aan het schreeuwen was omdat ze niet kon slapen van de jeuk, midden in de nacht naar een apotheek gereden ;):) voor een anti-wormenmiddel. Rond 1.00 uur pilletje mebendazol ingenomen.

    Ik had gehoopt dat het vanavond over zou zijn, maar ik zag er net weer een paar kruipen :( en madam schreeuwt weer de hele toko bij mekaar omdat ze niet kan slapen *zucht*

    Op internet lees ik heel weinig over wanneer het zou moeten werken, en wát ik lees spreekt elkaar tegen. Ik lees wel dat het werkt doordat het zorgt dat de worm geen voedingsstoffen kan opnemen en dus "verhongert". Klinkt niet als een quick fix.

    Dus... lang verhaal kort: wie heeft ervaring met mebendazol? Na hoeveel dagen na het innemen van het pilletje stopte de jeuk?
     
  2. miepje77

    miepje77 Fanatiek lid

    25 mei 2008
    1.853
    424
    83
    Je kunt je dochter ook lekker in bad doen en wat vaseline bij de anus smeren. Dat kregen wij als tip van de huisartsenpost, toen we ook in de nacht naar de apotheek zijn gemoeten. Mijn dochter reageerde ook erg heftig. Dus ik denk dat jouw dochter er ws ook veel last van heeft, en is ze ms toch niet zo'n drama queen. Na dit gedaan te hebben is ze gewoon gaan slapen zonder jeuk. Sterkte ermee!
     
  3. Zuidriem

    Zuidriem Niet meer actief

    Ik denk niet dat je dochter zich aangesteld heeft, want wormen zijn echt vreselijk...
    Bij mijn kinderen zag ik binnen een dag al allemaal dode wormpjes, dus hier werkte het snel gelukkig.
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.934
    15.242
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter heeft meerdere malen wormpjes gehad en die jeuk is echt vreselijk.Ze stond te springen en huilen van de jeuk.Hier was vrijwel de jeuk direct weg na 1 pilletje.Vaseline is inderdaad een goede tip.
     
  5. Suzzert

    Suzzert Fanatiek lid

    12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb ze als kind ook wel eens gehad en ik werd er ook nog eens goed ziek van. Buikpijn en diarree en de jeuk was echt verschrikkelijk! Hopelijk is ze er snel vanaf
     
  6. Bollen

    Bollen Fanatiek lid

    22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Volgens mij werken ze vrij snel, dat is de ervaring die ik heb. Mijn kleine zusje had ze vroeger erg vaak. Ik geloof dat m'n moeder ook vaseline of sudocreme op d'r billen smeerde tegen de jeuk. Dat hielp ook goed!
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook niet dat je dochter zich aanstelde, het voelt echt heel rot. Ik heb ze zelf ook wel eens gehad en het voelt niet echt als jeuk vind ik, maar het voelt gewoon heel naar... Wij hebben de pilletjes nu ook altijd in huis.
     
  8. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    soms is het heel hardnekkig en is het nodig om 2-3 dagen achter elkaar een tablet te nemen. En ook hier liggen die tabletjes ALTIJD in de kast.
     
  9. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.350
    298
    83
    Hier zag ik ze de volgende dag in de ontlasting (ongeveer 24 uur na inname).

    Jouw dochter stelt zich niet aan. Mijn dochter had er ook veel last van. De wormpjes kropen in haar vagina. Ze lag ook te gillen.
     
  10. fafa

    fafa Niet meer actief

    Ik vond het wel heel typisch dat ze, zodra ze mee in de auto ging, lekker met de sesamstraatliedjes mee zat te zingen, en het hoogste woord had. Net zo vrolijk als anders ;) Met als toppunt: "mama, waarom zitten we eigenlijk 's nachts in de auto?" "Ja, schat, dat begin ik me nu ook een beetje af te vragen" :D

    Het idee dat er iets aan gedaan werd hielp al enorm... vandaan dat ik dacht dat het aanstellerij was. En ik heb ze nu zelf ook, en ja, het is een rotgevoel, maar zo'n drama nou ook weer niet. Maar goed, ik kan als volwassene misschien wat meer relativeren ;)

    Maar over het algemeen zou het na 24 uur dus moeten werken... hmmm. Dan hoop ik echt dat het vanavond weg is. Ik ben niet zo'n voorstander van een extra dosis enzo. Met medicijnen moet je niet gaan lopen "experimenteren". Anders maar naar de HAP, als ik vanavond nog levende zie.

    Dank allen, voor jullie antwoorden.
     
  11. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Die dingen zijn naar 't schijnt vooral 's nachts actief, dus ik vind het niet raar dat ze overdag vrolijk was. Hier raden ze altijd aan om 2 a 3 dagen een pilletje te nemen en dan na een tijdje (1 week? 2 weken? Ben het alweer vergeten maar hangt samen met de cyclus van het soort worm) nog eens een kuurtje omdat de eerste kuur de wormen doodt en de 2e kuur wat uit de eieren van de "1e generatie" komt.
     
  12. fafa

    fafa Niet meer actief

    Nou, dat vrolijke zingen in de auto was op weg naar de nachtapotheek, om 00.30 uur, 10 minuten nadat ze moord en brand had lopen schreeuwen. ;) was inderdaad niet helemaal duidelijk in mn post.

    Overigens was het gisteravond gelukkig wel over. Dus na 48 uur had het die beesten gedood. Hopen dat we er nu vanaf zijn en er niet nog eitjes zwerven in huis...
     
  13. moesje1

    moesje1 Bekend lid

    18 dec 2013
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op dag 14 na inname moet je wederom een pilletje geven. Dan komen nl de eitjes uit.
    wacht niet een dag langer, anders hebben die uitgekomen wormen ook alweer eitjes gelegd.
    En wbt dat ze weer aan het zingen ed was, zodra je lichaam weer veel beweging heeft, gaan die dingen weer naar 'binnen' dus het kan heel goed kloppen dat ze ze op dat moment even niet meer voelde.
     
  14. fafa

    fafa Niet meer actief

    Dan zal dat het zijn geweest. Ik zal haar geen drama-queen meer noemen :);)

    Maar volgens mij komt die 2e pil niet op een dagje hoor. De levenscyclus van zo'n worm is 8 weken; 2 weken als eitje en dan 6 weken worm, waarvan ze alleen de laatste week eitjes kunnen leggen. Dus je hebt wel een paar weken speling. Maar ik zal proberen me netjes aan het voorschrift te houden ;)
     
  15. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.350
    298
    83
    Hoe gaat het nu met je dochtertje?
     
  16. fafa

    fafa Niet meer actief

    Lief dat je het vraagt. :) Na 2 avonden/nachten pijn, de derde avond geen wormpjes meer gezien, en geen klachten meer gehoord. Dus het gaat weer helemaal goed!
     
  17. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.350
    298
    83
    Dat is fijn om te lezen. Over twee weekjes moet je de volgende innemen.

    Ik las dat iemand hier op het forum standaard een doosje met die tabletjes in huis heeft. Slim! Daar denk ik dan weer niet aan. Toch ook maar doen, want met een kind dat graag buitens peelt, zal het wel vaker voorkomen (ondanks dat ze haar handen goed wast).
     
  18. oetel

    oetel Actief lid

    15 feb 2007
    257
    0
    0
    Hi dames, hier ook last (zelf ook, bah voel me erg vies).
    Ik was benieuwd of je er nu nog last van hebt gehad? Want als die beesten 6-8 weken leven, kunnen ze na die twee weken toch ook nog eitjes leggen? Of zijn de wormen die op moment X in je darmen zitten na het innemen van een pilletje gelijk (binnen 48 uur) dood?
     
  19. Tese

    Tese Niet meer actief

    Ze zijn.vrij.snel dood. Dat pilletje na 2 weken is voor de eitjes die tegen.die tijd.uitkomen. Dan zijn die ook meteen dood.
     
  20. oetel

    oetel Actief lid

    15 feb 2007
    257
    0
    0
    En nog een vraagje. Heb net de billen vd meiden gecheckt. Bah bah, idd wormen. Hoe ver gaan jullie met de schoonmaak. Natuurlijk het bed en ondergoed/handdoeken op 60 graden. Heb net de deurklinken, de handvaten vd kastjes/lades en lichtknopjes, afstandsbediening en telefoons gehad, stoelen. Maar de vraag is moet ik ook al het speelgoed doen? Handgrepen fiets, schooltassen, en hoe meer ik nadenk hoe meer dingen ik bedenk die schoon zouden moeten.
    En waarmee hebben jullie dat schoongemaakt?
    Of pas nadat ik een paar dagen geen wormen meer heb gezien bij ze? Ik denk dat mijn ene dochter het mss al wat langer heeft, want die krabbelt al een tijdje (al vanaf peuter), maar dan aan de voorkant. Ben er weleens mee bij de ha geweest (dacht zelf aan schimmeltje), maar die zag toen niets. Schaam me echt dood. Arm kind! Mijn man zei een paar weken talkpoeder erop als het jeukt (ik zag toen ook niets, behalve dat het geïrriteerd was). Dat deed zijn moeder ook. Ik gedaan, kwam er ook wat bij de plasser terecht. Dus dat brande en flink naspoelen onder de douche.

    Nou ik hoop maar dat die pilletjes goed en gelijk werken. En dat we er over twee welen vanaf zijn.

    Fafa ben echt benieuwd hoe het bij jullie nu gast.
     

Deel Deze Pagina