Nou.. het kan dus echt.. ik ben niet 2 of 3 kilo te zwaar.. eerder 30kg! dus sitalita en andere meiden...! Ik duim voor jullie!!
Hier nu een BMI van 35. Afgelopen maanden wel 12 kg afgevallen. In rond 5 zwanger geraakt. Dus het kan
Maar hoe zit het dan met de theorie van mijn gyn?.. Die zegt dat als je overgewicht hebt, je geen eisprong meer krijgt. Ik heb idd geen eisprong meer. Al heel lang niet meer. Ik moet er eigenlijk wel 13 kilo af hebben.. Zou dit dan toch door het overgewicht komen? De gyn denkt niet aan pcos. Ik heb wel alle symptomen zegt ze, maar omdat ik al een kind heb, zou het niet ineens kunnen ontstaan..?
Hi Roos36, Mijn huisarts vertelde mij dat als je de pil niet slikt en wel iedere maand ongesteld wordt je een eisprong hebt gehad.
@Dali1976, Dat snap ik wel. Maar ik heb geen eisprong en geen menstruatie. Dat is het em nou juist haha. Ik word helemaal niet ongesteld.. Ben momenteel ook echt onvruchtbaar verklaard.
WOW... roos...! Wat een klotebericht!! Nou ik ben ook echt te zwaar hoor... 108 kilo bij 1.70m .. en bij het 'zwanger zijn' forum had ik ook al even geneusd en daar zijn toch echt ook grote dames die zwanger zijn! Ik ben zelf ook nog wel zwaarder geweest en heb altijd een eisprong gehad! Vind het eigenlijk echt onzin dat je gyn het daar op gooit!! Second opinion misschien doen? Ik geloof jou gyn echt niet!:x
@Beertje1986, Ik zit er dus ook zo over te dubben. Vind het een beetje makkelijk. Ik snap haar ook wel omdat het alles vergemakkelijkt zegt ze. Ze zegt ook dat evt medicatie om een eisprong op te wekken beter werken als ik afval. En dat ze haast niet werken omdat ik dik ben.. Vandaar dat de Clomid ook niet aansloeg. Lag ook aan mijn gewicht. Ben er een beetje verdrietig door want loop al een half jaar bij haar en eerst niks zeggen en Clomid geven en nu dit. Waarom dan niet eerder dat traject aan bieden om af te vallen?.. Die vragen komen bij mij altijd als ik al thuis ben. Ik hoefde voorlopig ook niet terug te komen. Het komt er op neer dat ik nu geen kinderen kan krijgen en dat zij er niks meer aan wil doen als ik niet afval..
@Roos, ik zou alsnog vragen of je niet bij een dietist of zo kunt komen op behandeling. Misschien dat diegene je wel kan helpen en later de kuur wel aan slaat. lijkt me echt rot zo'n bericht.. moet er niet aan denken!
@Roos: heb niet alles gelezen, maar alleen de laatste pagina. Ben je na het krijgen van je 1e kindje zwaarder geworden? Zo ja, dan KAN dat wel symptomen van PCO verergeren. Dus dat je het altijd al in lichte mate had en nu dan zo erg dat je helemaal geen eisprong meer krijgt. Van jouw gyn kan ik wel weer janken, daarom wil ik je 2 tips geven: - Verminderde vruchtbaarheid? Bezoek Behandelcentrum Geertgen. dankzij hen ben ik met mijn BMI van 45 nu bijna moeder van een knulletje Zij kijken niet naar gewicht. Wij moesten er wel 1,5 naartoe rijden en weer 1,5 uur terug, maar het is het waard geweest. - TOCH proberen af te vallen. Ik was er nooit zo van overtuigd, maar heb mezelf ervan overtuigd. HOE? Ik had altijd HEEL veel hormonen nodig en moest mezelf HEEL lang injecteren om 1 (of2) eitje te krijgen. In januari ben ik toen bijna 10 kg afgevallen en toen ik met de hormonen begon in die ronde had ik maar de helft nodig van wat ik anders gebruikte en had ik na 2 WEKEN (ipv maanden) al een eitje! Voor mij is het dus bewezen: afvallen, al is het maar een beetje, kan echt een heel positieve uitwerking hebben! Bij mij zelfs zo positief in de vorm van 2 streepjes op de test Ik wil je heel veel succes en wijsheid wensen. Ik weet hoe je je voelt. Heb er ook zo lang (4 jaar) mee geworsteld. Het lijkt op een gegeven moment wel of alleen je gewicht nog bepaalt wie je bent. Dat is dus niet zo! Als mijn gewicht had bepaald, dan was ik nu niet bijna moeder. En dat ben ik mooi WEL! Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Dat je er iets van hoop/motivering uit kunt halen. Want dat zal soms wel even ver te zoeken zijn zeker?
Gefeliciteerd Annedore met jullie knulletje!! Is jullie gelukkig toch gelukt!! Dus Roos... niet opgeven...! Miss is dat behandelcentrum Geertgen ook wat voor jullie! Weet niet wat je daar doet of moet doen maar baad het niet dan schaad het niet! En misschien is overgewicht een reden van verminderde vruchtbaarheid maar... hoe kan iemand van 160kg en ook 170cm dan wel zomaar snel zwanger raken? Das toch dubbel?? Ik denk nooit dat het alleen aan je overgewicht kan liggen..! Er moet meer zijn...! Maar.. das mijn mening..! Kom op meid... niet de moed opgeven al klinkt dat waarschijnlijk erg zwaar in de oren..! Doorzetten voor jullie 2e wondertje!! *Knuffel*