Hoe snel zwanger na laparoscopie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Saartje1993, 6 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Hey Dames,

    Ik kreeg 13 juli mijn laparoscopie waarbij ze succesvol alle endometriose hebben verwijderd.
    Het bleek niet op mijn eierstokken of dergelijke te zitten, maar aan de achterkant van mijn baarmoeder, dicht bij de darm. Ik moet nog tot 3 augustus wachten voor mijn opvolgafspraak waarin we gaan bespreken wat de volgende stap is, maar ik vermoed dat wij gewoon natuurlijk zullen mogen proberen. (Misschien dat ze er wel een max tijd op zetten zodat het niet meteen terug zou groeien?)
    Tot die tijd moet ik dus nog de pil nemen.

    Ik vroeg me af of hier mensen zijn die iets gelijkaardig voorhadden en eventueel kunnen delen na hoeveel rondes ze dan zwanger raakten?

    We zijn intussen al voor een 2e kindje aan het proberen sinds april 2021 en ik begin toch een beetje ongeduldig te worden :)
     
  2. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Hier duurde het na de laparoscopie en weghalen van de endometriose nog 1,5 jaar.
     
  3. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Wij mochten direct na de laparoscopie proberen zwanger te worden, daarvoor na een jaar geen zwangerschap en steeds meer pijn.
    we mochten het nog 6 maanden proberen na de OK. Onze eerste kwam spontaan binnen 3 maanden, de spontane kans was flink verhoogd na de OK. Helaas, geen zwangerschapnin het daaropvolgende halfjaar.
    Toen zijn we direct met IUI begonnen en bij de 2e IUI poging was ik zwanger.
    Voor onze 3e zijn we helaas in een veel intensiever traject terechtgekomen (meer endometriose, maar geen OK ivm mogelijke schade aan eierstokken). Gelukkig nu inmiddels ruim 20 weken zwanger.

    Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen worden. Veel succes!
     

Deel Deze Pagina