Hoe straks weer verder...

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door itsourlove, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itsourlove

    itsourlove Fanatiek lid

    2 aug 2014
    2.617
    2.315
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Beste medewerker van het UWV.


    Begin van het jaar kwam ik thuis te zitten door een burnout. (Ziektewet)
    Toen ik zwanger raakte wilde ik graag reintergreren helaas ging mijn lichaam dit tegen en ben ik hierdoor in de zwangerschapsziektewet beland. Deze loopt neem ik aan tot einde verlof.
    Maar hoe zit het hierna.

    Ook na mijn zwangerschap en verlof zal ik nog in therapie zijn en verder aan mijzelf moeten werken, ga ik dan automatisch weer terug de ziektewet in of hoe werkt dit?

    (We zijn nu bezig met EMDR maar dit zal niet tot de bevalling doorkunnen dus zal erna voortgang vinden en daarna terug naar persoonlijkheidsproblematiek..dus sowieso zal fulltime reintergreren een issue zijn)
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo itsourlove,

    Begrijpelijk dat je de EMDR niet tot aan de bevalling kunt doen en deze na de bevalling weer op zult pakken. Ik kan mij voorstellen dat je graag wilt weten wat er gebeurt wanneer je nog ziek bent na je zwangerschaps- en bevallingsverlof. Goed dat je dit alvast uitzoekt!

    Ontvang je momenteel een Ziektewetuitkering van UWV? Dan vraag je zelf uiterlijk 8 weken voor de uitgerekende datum jouw zwangerschaps- en bevallingsuitkering aan bij onze telefonische klantenservice. Ben je nog in dienst bij een werkgever? Dan vraagt de werkgever jouw zwangerschaps- en bevallingsverlofuitkering bij ons aan.

    Ontving je voor het zwangerschaps- en bevallingsverlof een Ziektewet-uitkering van UWV? Wanneer je ziek bent door dezelfde ziekteoorzaak als voor de zwangerschap, zal jouw Ziektewet-uitkering gewoon doorlopen. Je meld je daarvoor wel opnieuw ziek bij ons. Voor de ziekmelding kun je contact opnemen met onze telefonische klantenservice. Heb je een werkgever? Dan meld je je zo snel mogelijk na de laatste dag van jouw zwangerschaps- en bevallingsverlof ziek bij de werkgever.

    Ik wens je een voorspoedig herstel en een mooi zwangerschaps- en bevallingsverlof toe!

    Met vriendelijke groet,

    Marjolein
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina