Hoe streng zijn jullie qua contact met anderen nu?

Discussie in 'Corona forum' gestart door siriel, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    En als je gewoon over straat wandel. Dan heb je ruimte genoeg om ook je 1,5m afstand te houden van tegenliggers. Is misschien minder leuk dan het bos, maar je kom tenminste even je huis uit
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij zien niemand, echter werkt mijn vriend nog wel in vitale beroepssector.

    Boodschappen red ik met 1x per week en alleen.

    Ik loop nog wel hard in de vroege ochtend of late avond. Alleen dus. Met de kinderen maak ik een ommetje zonder speeltuin bezoek. Lukt me ook om niemand tegen ge komen.

    Ik was alle kleding vaker en neem alle contact oppervlaktes dadelijk af. Schoenen op de beneden verdieping doen we ook niet meer.
     
  3. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    #183 Elinetjeee, 28 mrt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mrt 2020
    Buitenlucht zorgt ook voor het opbouwen van weerstand he.. ik kom als ik thuis ben bijna niet meer binnen. Ik zit voornamelijk in de tuin en na het eten even wandelen met de kleine. Moet zeggen dat ik ook mijn sociale contacten niet mis, want ben laatste week zo veel aan t werk dat ik meer mensen spreek dan ooit ;) wel met de nodige hygienemaatregelen (ben verpleegkundige). Werk normaal 2 dagen in de week en heb er deze week 6..
     
  4. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Voorlopig kan ik zonder en vermijd ik het liever.
     
  5. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik moet ook zeggen dat ik veel in de tuin ben dus buitenlucht genoeg.
     
  6. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Dan maakt het niet uit dat je daar niet buiten kom ;)
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  7. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Haha zeker waar, maar ben wel wat respect verloren in de politie door deze buren moet ik bekennen...
    Klopt hoor, maar veel roken en alcohol drinken helpt natuurlijk beide niet wanneer je verkouden bent. Roken irriteert je slijmvliezen en alcohol onttrekt vocht.
    Bovendien mag je nu met een verkoudheid helemaal niet naar buiten, maar ze gaan dus wel naar de bouwmarkt en tuincentrum en houden geen afstand met andere buren.

    Daar krijg ik gewoon een naar gevoel bij: het misbruik maken van de situatie.
     
    Syane vindt dit leuk.
  8. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik ben wel heel blij als ik iedereen zijn maatregelen lees. Je leest enkel wie er zich niet aan houdt in de media, niet wie er zich wel aan houdt.

    Ik ga al weken niet meer op bezoek bij familie, 1x per week boodschappen, probeer apotheek te vermijden maar met zieke baby toch al teveel moeten gaan laatste tijd. Ik werk ook nog maar kan komende week thuiswerken.

    Op kantoor zorgen we voor een beurtrol in thuiswerken zodat er altijd een persoon alleen aanwezig is en kans op besmetting zeer klein is. Handen zijn intussen kapot gewassen en ik poets mijn bureau elke dag.

    Zoontje heeft de laatste dagen 39.5 graden koorts dus we moesten wel naar de huisarts gisteren. Zag hier echt tegenop vanwege besmettingskans, maar stel dat we het niet deden en hij bleef koorts maken moesten we naar het ziekenhuis in het weekend. Dus op die plaats wil je niet zijn nu.

    Man is gelukkig wel gewoon wekenlang thuis met de baby dus ik hoop dat we zo het virus kunnen buitenhouden.
     
  9. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Best wel, laten we het er maar op houden dat duidelijk communiceren niet het sterkste punt is in tijden van crisis vanuit de overheid.
     
    Anan vindt dit leuk.
  10. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Moet zeggen dat ze vrij duidelijk zijn.. houd 1,5 meter afstand en vermijd drukke plekken.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  11. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Daarin wel maar betreffende het wel of niet zonder toezicht naar buiten mogen van kinderen onder de 12 is blijkbaar nog wel een discussiepunt. Want het ligt er maar net aan hoe je de teksten van de noodverordening leest. En dat kan onderling in de samenleving wel voor problemen zorgen en onnodige druk op politie/handhaving etc. Er is niet voor niks een nieuwsbericht uitgegaan om niet 112 te bellen wanneer je ziet dat er niet aan de maatregelen wordt gehouden. Al zijn er genoeg andere mogelijkheden om het wel te melden zoals bijv. De waak samen app etc.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Dat is waar. Ik zou persoonlijk mn kinderen niet naar de speeltuin laten. Mijn dochter is nog maar 11 maanden, dus heb daar niet mee te maken. Maar zou ze lekker in en om het huis laten spelen
     
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik kreeg ook filmpjes en foto’s van mn zus van een compleet uitgestorven Amsterdam. Wel mooi om te zien. Stad zag er ook ineens heel schoon uit, alsof de Dam even een goede poetsbeurt had gehad.

    hier is het sinds dondefdag gewoon weer druk op de snelwegen. Wel nog steeds half zo druk als normaal in de spits... maar goed alsnog druk. Ook op straat veel meer mensen.

    Opzich is een blokje om niet erg en ook al lijkt het druk met al die wandelaars. Er zit al snel 100 meter tussen, dus waar zeuren we over ;)

    In Breda is het eerste restaurant definitief gesloten. Stond best goed aangeschreven, bestond pas 2 jaar, maar met het zich op een eventuele verlenging van de regels kunnen ze het niet overbruggen.

    Kunnen ze de wereld niet gewoon 3 maanden bevriezen ofzo? En dat dat alles weer doorgaat, behalve dat virus zoals we gewend zijn.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Zou mooi zijn.. helaas moeten we ook eten.. en dat moet ook betaald worden
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het ging om kleine kinderen toch? Ik zou zeggen hou basisschool leeftijd aan. Gaat je kind naar de middelbare school dan houdt het zich aan de verordening.

    Maar hier in de buurt laten we de kinderen sowieso niet samen spelen nu. Het is voor iedereen kut en ik denk ook dat het heel goed is dat onze kinderen begrijpen in wat voor rotsituatie we zitten.

    Ik ben zelf opgegroeid in een gezin wat de tv buiten de deur hielt op heel af en toe een film na. Maar nieuws kregen we niet mee, je moet er een kind niet mee belasten. Ik persoonlijk denk dat het goed is om je kind het besef te geven dat de wereld geen la la land is. Zoon snapt dondersgoed wat er aan de hand is en mag het jeugdjournaal kijken. En de persconferenties ziet hij ook. Op de een of andere manier ziet hij de erst van de situatie ook beter in als De minister-president het op tv verteld als dat ik het doe ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haha het was bij wijze van spreken... als in echt bevriezen ;)
     
  17. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier wordt er ook niet in speeltuinen gespeeld, wij hebben een schommel voor de jongste besteld voor in de tuin als vervanging. Is sowieso straks makkelijker vanwege mijn handicap. Maar willen de oudste van 11 wel wat conditie training aanbieden en hoe graag ik dat ook samen met hem zou doen, door mijn handicap kan dat dus niet. En man werkt door de weeks gewoon thuis maar normaal hebben we hulp in de huishouding maar dat ligt ook al weken stil dus daarin heeft hij ook meer dingen die hij nu oppakt.
     
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wij hadden een mail van school met een heel stuk over kinderen en corona van een kinderpsycholoog. Die zei, vertel kinderen eerlijk wat er aan de hand is maar op hun niveau. Zeg niet dat je je geen zorgen maakt als je dat wel doet want ze voelen en zien het aan je gezicht en maken zich dan juist zorgen. En er stond bij dat je kinderen onder de 7 vooral moet vertellen dat het niet hun schuld is omdat ze tussen 4 en 7 jaar veel dingen op zichzelf betrekken.
     
    Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.592
    3.973
    113
    Wij gaan naar buiten. In de wijk een ommetje. naar het bos. en vandaag naar mijn ouders (ik kan niet tot 1 juni daar niet heen gaan). We zijn allemaal niet ziek. We houden afstand. We kunnen vaak alleen op het voetbal veld rondrennen. De kinderen weten dat ze afstand moeten houden. Als ze mensen zien roepen ze direct, 1,5 meter afstand houden. Oja en ik ga ook af en toe met het mooie weer een rondje wielrennen.
    Mijn man en ik gaan om en om naar de winkels. Deze week ben ik gegaan. Volgende week moet mijn man. Volgende week moet ik ook weer werken, dan loop ik ook tussen andere mensen, en hoop ik dat mijn collega’s thuisblijven als ze zich ziek voelen.
     
  20. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier 1 van 11 die zich voor een kind behoorlijk streng aan de regels houdt. Hij wil er niet vanaf wijken. Zie af en toe klasgenootjes voorbij komen die dat bijvoorbeeld absoluut niet doen, terwijl wij weten dat 1 ouder daarvan een vitaal beroep in het zkh heeft. Wij weten dat hij die discipline juist enorm heeft qua regels, maar ook qua huiswerk. Het type dat iedere morgen nu vraagt of hij al aan zijn schoolwerk mag ;) en die er vooral commentaar op heeft dat hij zijn toetsen nu allemaal mist of ik die dan niet af kan nemen :| maar die met een wandeling buiten dus heel strikt is met de 1,5 meter ook van ons. Zijn lezing is daarin als ik me goed aan de maatregelen hou kan ik sneller weer naar school, opa en oma, sport, wedstrijden etc. Maar dus ook grote commentaar gaf toen hij fotos van vorig weekend zag.
    Dus niet elk kind in de basisschoolleeftijd kan die verantwoordelijkheid nog niet aan, zeker als je het hebt over de laatste klassen.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina