Hoe vaak baby's voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fleurtje03, 1 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtje03

    Fleurtje03 Actief lid

    31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 25 weken in verwachting van een tweeling en de echo afgelopen maandag was weer prima. Een kindje lag opgefrummelt met de rug naar de buitenkant, de ander lag met de billen omhoog en de rug naar de buitenkant. Nu is het zo dat ik de afgelopen week de kindjes bijna niet gevoeld heb. Nu voel ik t kindje wat opgefrummelt lag sowieso zelden maar de ander wel en die nu ook niet veel, enkele keren per dag maar. Is dit een normaal iets?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fleurtje03,

    je hoeft een kindje/kindjes pas vanaf 28 weken elke dag te voelen, dus medisch gezien is het op zich niet vreemd. Bij een tweeling verwacht je wellicht meer gespartel, maar als de ledematen niet naar de buitenkant gericht zijn, maar naar binnen, gaan veel bewegingen aan je voorbij. Een opgefrommeld kindje voel je inderdaad vaak ook minder. Al met al niet vreemd, maar als je je erg ongerust maakt, altijd even de gyn bellen hoor.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Fleurtje03

    Fleurtje03 Actief lid

    31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb gebeld en n echo gehad en bij beide zitten de beentjes en armpjes naar binnen toe dus ze schoppen elkaar ;) ze deden t heel goed. Bedankt voor je antwoord
     
  4. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Fijn om te horen! Goed dat je gebeld hebt. Kan nooit kwaad!

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina