Hoe vaak controle momenten tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door marianne ivf, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    Hallo dames...

    Ik ben nu bijna 11 weken zwanger met hulp van ivf....ik moet in het ziekenhuis blijven voor controle nu heb ik dus afgelopen maandag een termijn echo gehad...loop mooi precies op schema zoals de uitgerekende datum van de ivf was berekend.
    Nu moet ik pas met 20 weken terugkomen voor de 'screeningsecho' .
    Mijn vraag is nu hoe vaak je gewoonlijk controle momenten hebt?

    Persoonlijk vind ik 10 weken nu niks best heel eng!! Ik hoef niet telkens een echo hoor maar om 1 of 2 momenten het hartje te horen om te luisteren dat het goed gaat zou wel héél erg fijn zijn.

    Hoe vaak hebben / kregen jullie de controle's?

    Bij mijn zoon weet ik het niet meer 13 jaar geleden
    En bij de laatste zwangerschap 6 jaar geleden was het een tweeling en bleek ik tts te hebben dus dat is ook een totaal andere zwangerschap.

    Groetjes Marianne
     
  2. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Ik weet niet hoe het normaal gesproken in het ziekenhuis gaat maar bij de verloskundige had ik met 9 weken 1e echo, toen met 11 weken de termijnecho bij een extern echobureau en daarna om de 4 weken een controleafspraak (hartje luisteren en bloeddruk meten). Dit was dus met 13 weken en 17 weken.

    Ik snap dat je de tijd die ertussen zit lang vindt, misschien kan je dit gewoon aangeven?
     
  3. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd om de +-4 weken controle gehad in het begin in het ziekenhuis. Nu met corona is het aantal controles een stuk minder, maar verwacht niet dat ze 10wkn tussen 2 controles laten.
     
  4. laney

    laney Actief lid

    2 okt 2009
    335
    72
    28
    Ivm Corona hebben verloskundige en gynaecologen de opdracht gekregen om de controles zo ver mogelijk te verspreiden. Op jouw termijn kan dat nog makkelijk. Ik snap wel dat dat voor jou absoluut niet fijn is. Wat ik zelf deed rond dat termijn is zelf een doppler aanschaffen. Kan je 1x in de week f zelf het hartje luisteren thuis. Stelde mij vaak gerust.
     
    marianne ivf vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier in principe ook 10 weken lang geen controle oid. Maar gezien mijn geschiedenis mag ik als ik wil ook nu komen wanneer ik wil.
    Ik heb zelf een doppler dus kan naar t hartje luisteren. Ik wil t bij 1 controle proberen te houden tot de termijnecho.
     
  6. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28
    heb de verloskundige in het ziekenhuis gesproken en uitgelegd dat 10 weken wel erg lang was....ze begreep mijn situatie helemaal en nu mag ik met 5 weken ook komen.
    heb nu ook een doppler besteld dus hopelijk heb ik hier ook wat aan....vind het echt erg spannend allemaal hoor ondanks dat het niet mijn eerste is...ik blijf bang dat het hartje ineens stopt...bah heb er zelfs nachtmerries van.

    zal wel een fase zijn ook....merk wel dat ik nu ineens de hele dag misselijk ben....iets wat ik de afgelopen weken helemaal niet herken..
     
  7. marianne ivf

    marianne ivf Actief lid

    25 jul 2006
    184
    30
    28

    met 15 weken bedoelde ik mag ik komen niet met 5
     
  8. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Fijn dat je tussendoor nog een keer extra mag komen :)
     
  9. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Bij mij was dat hetzelfde. Ik vond het ook wel lang. Dacht ook dat het bij de eerste vaker was, maar dat kwam misschien meer door mn onzekerheid toen. Wel blij dat na de 20 weken de controles iets vaker kwamen.
     
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.446
    7.290
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb zo'n pakket gekocht bij mijn arts. Met 5+4, 6+6, 10+1, 12+5 en 14+5 al een echo gehad.. en nu elke 4 weken tot 30 weken, dan elke 2 weken tot uitgerekende datum, komt hij/zij niet op de uitgerekende datum, dan elke 2 dagen geloof ik tot hij/zij komt.
    Gewoon voor mijn eigen gemoedsrust omdat mijn hormonen van de leg zijn door heftige pcos, vorig jaar maar 3x ongesteld geweest maar toch ineens raak in december. Progesteron genomen tot week 13/14 zodat het kindje goed bleef zitten. Ben gewoon heel zenuwachtig. Nu wel minder hoor nu wel al op de 17 weken zitten maar de eerste weken waren echt tergend..
     
    marianne ivf en Leni88 vinden dit leuk.
  11. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Hier ook gewoon min. om de 4 weken en later om de 2 weken, zolang alles goed gaat.
    De zwangerschapscontroles gaan hier gewoon door (Duitsland) terwijl de Corona infecties in onze regio de hoogste zijn van het land.
    Naar mijn mening (en gelukkig ook de mening van de gyn en gezondheidsministers hier) zijn de zw-controles veel te belangrijk om ze weg te laten uit quarantaine redenen!

    Alleen mogen de vadersniet mee naar de praktijk, maar goed, dat is ook niet medisch noodzakelijk.
     
  12. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Aan het begin elke vier weken, daarna elke twee weken (i.v.m. voorgeschiedenis).

    Bij degene waar ik naartoe gaat, gaat tot nu toe alles door.
     
  13. Iloon28

    Iloon28 Lid

    12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Normaal gesproken is het om de 4 weken controle, maar nu met Corona is dat helaas anders. Ik ben zelf net ook afgebeld voor mijn controle helaas.
    ik geloof dat ze nu alleen termijn echo doen en daarna bij 16 weken controle en dan de 20 weken echo.
    Ik vind het heel jammer, gelukkig voel ik ons meisje al best goed dus zolang ik dat blijf voelen denk ik dat het nog wel goed zit.
     
  14. Kimmie91

    Kimmie91 Lid

    28 sep 2015
    49
    45
    18
    NULL
    NULL
    Elke 5 weken (België)
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik had met 6,8, 10 weken en toen met 19. 13 en 16 weken echo zelf betaald.

    Daarna met 26, 30 en daarna om de 2 weken ivm medische indicatie.
     

Deel Deze Pagina