Hoe vaak douchen/in bad?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Teacher86, 14 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teacher86

    Teacher86 Lid

    30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Mijn meiden (1 van bijna 3 jaar oud en 1 van 14 maanden oud) gaan 2x in de week in bad. Elke ochtend maak ik ze schoon met een washandje (gezicht, handjes en onderkantje).

    Ik twijfel of dit voldoende is. Beiden hebben nu een schimmelinfectie :( en de oudste vind ik soms een beetje vies ruiken aan de onderkant (sterke urinegeur...hierover een tijd geleden een topic geopend). Het advies van oa consultatiebureau en wat ik lees op verschillende websites is: max 2 x in bad en de rest van de dagen washandje gebruiken.

    Hoe doen jullie dat met jullie kleine(-tjes)?
     
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Dochter van 2 jaar. Hier ongeveer 3 x per week in bad en haren wassen.
    Inderdaad ook 's morgens een washandje over haar toet/handjes/billen. Ik was haar dan 's morgens met alleen water, in bad gebruik ik wel sop van Zwitsal.

    Mijn dochter haar billetjes ruiken ook echt wel naar urine hoor, zeker als de nachtluier uit gaat.

    Ik zou er beslist niet over in zitten dat 2 x per week te weinig is of dat de schimmelinfectie hierdoor komt. Dat is gewoon pech! Tweemaal per week een badje en verder een natte washand is echt wel voldoende.
    Mijn dochter had in de zomer ook een flinke schimmelinfectie, heel naar. Kwam bij haar echt door tandjes-->flinke luieruitslag-->schimmel kwam daarbij.
     
  3. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Ik doe het hetzelfde, twee keer per week in bad en 's avonds en 's ochtends een washand. Ik gebruik geen sop, alleen shampoo voor de haren (dit ivm gevoelige huidjes). Ik ruik het bij onze dochter soms ook, maar wat hier ook helpt (ze heeft namelijk ook snel last van schimmeltjes/afscheiding/pijn bij haar schaamlippen) is elke avond even met een flesje lauw warm water erlangs spoelen (zij zit dan op het toilet met haar benen wijd). Dit helpt zo goed dat ik haar niet meer hoor over pijn of kriebel sinds we dit doen!
     
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier gaat zoontje van 2: 1 a 2x per wk in de douche.
    Rest was ik met washandje. Niks geks aan hoor.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat schimmeltje is gewoon pech denk ik hoor, je wast ze echt niet te weinig. Hier zijn ze ouder en gaan ze nu om de dag onder de douche, op andere dagen opfrissen met een washandje. Toen ze jonger waren had vooral mijn jongste flinke eczeem en ging ze soms 1x per week in bad, wassen met een washandje was voor haar huid veel prettiger.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Hier gaan ze elke dag onder de douche, al vanaf geboorte. Vind dat veel handiger en sneller dan dat gehannes met een washandje. Ff de douchekop erop als je toch al uitgekleed bent.
     
  7. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Hier om de dag douchen of in bad. Dochter ruikt soms ook sterk, dan indd extra met een washandje
     
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Hier gaat ze vanaf baby af aan elke dag in bad of de douche. Net als wij.
     
  9. Teacher86

    Teacher86 Lid

    30 jul 2016
    97
    33
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

    Ik denk eigenlijk ook niet dat ik ze te weinig in bad doen gezien hun leeftijd (en droge huid!). Je gaat echter toch twijfelen door zo'n infectie en die urinegeur. Bij de oudste wil ik, als het wat warmer is, beginnen met zindelijkheidstraining. Dat zal al veel schelen.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja zal idd vast schelen. Maar ligt er vaak ook aan wat ze drinken of t sterk ruikt.misschien?
    Ik heb bij mn dochter wel eens getwijfeld of ze blaasontsteking had en de arts op cb laten ruiken en luier laten zien maar die vond t volkomen normaal!
     
  11. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Hier douchen we allemaal dagelijks. Vind dat toch net even frisser dan alleen een washandje. Ook vind ik het praktischer dan los wassen; ik laat ze staan in bad, zeep ze in, en zo zijn ze weer afgespoeld... binnen een paar minuten gebeurd. Ook de haartjes weer fris zonder gelresten en klaar voor een nieuwe dag.
     
  12. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje van 8 maanden heeft exceem dus hij gaat 1 a 2 keer per week in bad, het liefst zonder zeep maar als hij echt vies is met neutralzeep.

    Mijn dochter van 4 gaat om de dag in bad of de douche.
     
  13. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.603
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik douche elke avond samen met m’n zoontje. Al vanaf de geboorte. ’s Morgens was ik hem met een Zwitsal washandje
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    2x in bad. En indien nodig gaan ze vaker.
    Verder dagelijks opfrissen met een washandje.
     
  15. Mell1105

    Mell1105 Fanatiek lid

    20 jul 2019
    2.391
    176
    63
    Vrouw
    Elke dag in bad en in de ochtend een washandje over het gezicht.
    Ze vinden het heerlijk en is echt een avondritueel voor het slapen gaan.
    Ik vind dat gewoon fris.
     
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier zoon 1, eerste jaar door zn hele droge huid 1@2x p/w in bad en verder met een washandje.
    Na z'n 1e jaar elke dag douchen. En nu is hij 4 en heb bedacht regelmatig (2x p/w)mag hij even in het babybadje spelen onder de douche en de andere dagen gewoon een snelle douche. Dan is het douche aan, haren wassen inzepen ,afspoelen en klaar.

    Zo wil ik het bij zoon 2 ook doen.

    Wil ze elke dag gedoucht hebben of ze moeten een pyjamadag hebben dan wil ik nog wel eens overslaan.
     

Deel Deze Pagina