Hoe vaak en hoe lang televisie kijken (18 mnd)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liesbeth79, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Onze zoon van anderhalf is sinds kort helemaal gek van Bumba en wil dan ook steeds televisie kijken (dvd van Bumba). Nu probeer ik dat natuurlijk zoveel mogelijk te beperken, maar ik vraag me af wat jullie normaal vinden voor kindjes van die leeftijd. 1x per dag een half uurtje? of vaker/minder vaak? Ik kijk zelf nauwelijks tv als hij wakker is, dus het is niet zo dat hier de tv constant aan staat.
    Hoe doen jullie dat?

groetjes Liesbeth

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn kijkt 's ochtends altijd naar de wereld is mooi. Dat duurt ook een half uurtje. En vaak 's avonds vlak voor het eten nog eventjes.

Volgens mij kan het niet zoveel kwaad hoor.

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Alyssa kijkt s'ochtends ook altijd naar De wereld is mooi. Verder kijkt ze ook wel eens een dvd van de Teletubbies of Kabouter Plop ofzo, maar dit niet elke dag.

4. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Het gaat mij er ook een beetje om dat ik 'm niet altijd zijn zin wil geven. Dat ie niet alles krijgt waar hij om vraagt. Maar elke ochtend en avond een half uurtje vinden jullie dus niet te veel.

5. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier ook vaak sochtends een half uurtje. En savonds als ik aan het koken ben en mevrouw hangt al brullend en schreeuwend aan mijn benen omdat ze aandacht wil gooi ik heel pedagogisch de dvd van Bumba erin. Even een half uurtje ongestoord koken. Mama blij en meissie blij. Heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee hoor, ik doe ook genoeg leuke dingen met haar. Dus aandacht tekort komt ze niet.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik ben blij dat er meer mensen zijn die zo lekker "pedagogisch (on)verantwoord" bezig zijn... :D

Hier is de dvd van Bert en Ernie helemaal favoriet. Jelle kijkt meestal tegen 12 uur even (even tijd rekken tot zijn boterham) en 's avonds als ik moet koken. Ik denk 2x 20/25 minuten. (en soms zelfs 3x :confused: *slechte mama* :D )

Hij mag best in de keuken spelen van mij, maar niet de hele tijd aan mijn been hangen... Niet echt handig, met 1 hand Jelle opzij houden, met de andere hand roeren, en eigenlijk heb je er nog 1 nodig om te voorkomen dat je omvalt... :) :)

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ook dagelijks lekker "pedagogisch (on)verantwoord" bezig :)
    Sowieso kijkt Vigo 's ochtends naar de wereld is mooi of Baby TV.
    Kan ik mooi even rustig wakker worden en mijn kopje koffie drinken.
    Vigo is helemaal verslaafd aan de teletubbies dus die DVD gaat ook 1 a 2 keer per dag aan. De DVD duurt een uurtje, maar meestal kijkt hij even, gaat weer spelen, en kijkt weer even....

Zolang je ook genoeg andere dingen onderneemt met hem kind, zie ik geen schade in TV kijken hoor.

8. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Nou, gelukkig dan maar! Bedankt voor jullie antwoorden.

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    onze zoon van 18mnd kijkt ook wel eens 1,5 uur aaneengesloten tv hoor ;) dan is hij met blokjes aan het spelen, met mama aan het lachen en tv kijken tegelijkertijd, wisselt elkaar wat af dus. hij vind de muziekjes van babytv leuk als achtergrondmuziek en kijkt dan regelmatig even een paar minuten aaneengesloten tv, en gaat dan weer met de blokjes, etc.
    als je genoeg andere dingen doet, vind ik dat dat moet kunnen hoor :)
    onze bengel zegt ook regelmatig 'baby?' en wijst dan naar de tv (bedoelt hij babytv mee), soms krijgt hij zijn zin, soms ook niet, hangt van de situatie en het tijdstip af.

10. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    ik ben helemaal onverantwoord bezig haha. Hier staat de tv eigenlijk een hele dag zo´n beetje aan. Hij kijkt er eigenlijk niet naar af en toe kijkt hij een paar minuten en dan gaat hij weer verder spelen. Hij staat op ned 3, babytv of een muziekzender of zo. Het is meer achtergrondmuziek zeg maar.

Zo lang hij gewoon lekker speelt en niet alleen maar voor die tv hangt, zie ik er niet zoveel problemen in.

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier kijken we altijd de teletubbies in de ochtend en dan staat de tv aan kan ik rustig wakker worden en in de middag staat de tv altijd uit en dan staat er soms een muziekje aan op de laptop

12. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Bij ons eigenlijk nooit tv! Ze mist het ook niet en kan lekker zelf spelen! Een tijdje geleden een paar keer s avonds Bumba gekeken maar ging toen heel slecht slapen.....of het toeval is?!Ze is wel erg prikkel gevoelig dus de TV blijft hiet nog lekker uit!

13. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Hier net zo.. Ik onderneem erg veel met hem en heb voor mezelf vaak de tv aanstaan, zie er geen kwaad in.

14. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Bij jullie kijken ze!
    Ons meisje blijft welgeteld 3 seconden zien en vindt dat al meer dan genoeg :)
    Tja, ze moet ook niet van mij, hoor. Maar ze wil altijd 'TicTac' (nog iets van vroeger) opzetten, to het dan opstaat... en weg is ze!

Deel Deze Pagina