Hoe vaak eten jullie ongezond?

Discussie in 'De lounge' gestart door lloorrtt, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Ik zat te lezen in het topic wat eten we vandaag en het viel me op hoe weinig ongezond eten er werd genoemd. Ongezond als in patat, pizza, afhalen etc. Eten de meesten hier echt zo gezond?

    Hier wordt er sowieso 1x per week patat gegeten. Soms nog wel eens pizza.

    Bij jullie?
     
  2. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Hier ook 1-2 keer per week
     
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Niet wekelijks nee... Ik heb ook wel eens een jaar geen fastfood gegeten. Ik eet nu elke 2 weken wel iets van friet/pizza/chinees/sushi. Maar ik denk dat ik dat het vernoemen niet waard vind in dat topic :p
     
    Chocolat en lloorrtt vinden dit leuk.
  4. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Over het algemeen eten wij ook 1 x per week ongezond (patat, pizza, broodje shoarma, pannenkoeken etc). De rest vd week eten wij idd gezond. Ik maak altijd zelf sausjes en zorg voor voldoende groenten enzo.
     
  5. louan

    louan Niet meer actief

    Max 2 x per week
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier ook vaak 1x per week, soms 2.
     
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hier 1x per week ongezond als in pizza patat of ander ongezond afhaal eten. Meestal op vrijdag avond. In de zomer periode wil dat ook nog wel 2x in de week zijn.
     
  8. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    3x per week koken
    3x per week gezonde afhaal (zoals indiaans eten, Turks eten etc)
    1x per week ongezond als in pizza of patat
     
  9. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Max 1 keer per week. In de vakanties kan t nog weleens anders zijn.

    Maar zoals nu, in mijn vakantie maak ik juist verse producten, nasi, kofte enz. Juist omdat ik meer tijd heb.
     
  10. Tienn

    Tienn Niet meer actief

    #10 Tienn, 1 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2018
    Vrijdag is hier patatdag, wel van de snackbar en niet met groente ofzo. Soms op zondag nog wel eens pizza.
     
  11. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh dit lijkt me een relax bestaan :). Gewoon maar 3x per week koken. Helaas hangt daar denk ik ook wel een kostenplaatje aan als je dit voor 4 personen moet kopen. Dus ik ga maar weer koken hiero haha.
     
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    1 keer per week sowieso. Dan is zoon "weg"

    En heel soms nog zo'n aviko schotel als ik echt te lui ben met een extra salade. Maar das ook niet rete gezond ofzo
     
  13. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Dat zal flink prijzig zijn, 3x per week afhalen.
    Mag ik vragen waarom jullie dat zo vaak doen?

    Is dat echt wel gezond? Afhaal is vaak toch met sausjes, veel zout, pasta
     
    louan, Blijdorp en puzzelstukje vinden dit leuk.
  14. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wij eten op zaterdag altijd patat. Deed ik vroeger thuis bij mijn moeder ook altijd. Vond ik echt leuk, weekend, lekker patat eten op de bank, wat we verder nooit deden. Dus die “traditie” heb ik nu in ons eigen gezin voortgezet.

    Soms eten we wel eens pizza, maar wel een zelfgemaakte met veel verse groente erop. En 1x in de week eten we afbakbroodjes omdat dat handiger is.

    Nu eten mijn kinderen veel fruit en rauwkost, dus ik maak me geen enkele zorgen over hun vitamineninname.
     
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.120
    113
    Gemiddeld zo'n 2 keer.
    Dochter bijna altijd :rolleyes:
     
  16. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    1x per week friet. Wel altijd zelfgemaakte friet en daar bij groente. Verder een enkele keer pizza maar dat is wel bijna altijd zelfgemaakte pizza en dus niet perse ongezond denk ik, want bestaat grotendeels uit groente en tomaten saus (ook zelfgemaakt)
     
  17. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Omdat ik geen tijd heb om meer te koken. Soms doe ik voor M. extra koken in het weekend en dat stop ik dan in de vriezer en warm ik het voor hem op terwijl wij afhalen.

    Wij zorgen altijd voor gezonde afhaal. Er is hier meer dan genoeg keuze. Geen friet en sausjes en rommel (Komt wel eens voor hoor maar geen 3x in de week).
     
  18. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hangt er vanaf wat ongezond is.
    Patat, chinees of pizza halen, dat doen we ongeveer 1x per 2 weken.
    Zelf pizza maken doen we ook wel eens.
    En in geval van aardappels-groente-vlees, zijn frietjes uit de oven wel eens de 'aardappel'.

    Een broodje shoarma (zelfgemaakt) wordt hier altijd aangevuld met salade en of rauwkost. Dat doe ik eigenlijk standaard als we iets eten wat snel klaar is. Of bij gebrek aan inspiratie. Wel even iets van groenvoer erbij.

    (Al beken ik eerlijk dat ik dat pas doe sinds dochter er is:oops:)
     
  19. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Wij eten 1x in de week pizza als mijn man sport na zijn werk. De kindjes geef ik dan kliekjes uit de vriezer of van de dag ervoor. Dat is in het algemeen gezonder dan een pizza :). Wij eten de pizza dan als de kids in bed liggen.

    We eten ook wel regelmatig ovenfrites (1x per 1 a 2 weken), maar dan wel gewoon met groenten of een salade erbij.
     
  20. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Uhm verschilt heel erg.. Momenteel wel wat vaker want ik heb soms de energie niet om te koken en een irritante drang naar vet eten..

    Gemiddeld gezien 1 x in de week denk ik..
     
    Casara en Blijdorp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina