Hoe vaak ga jij nog op date met je partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paris91, 21 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe vaak ga jij op date met je partner?

  1. Vaker dan 1 keer per week

    2 stem(men)
    1,2%
  2. 1 keer per week

    6 stem(men)
    3,5%
  3. 1 keer per 2 weken

    8 stem(men)
    4,7%
  4. 1 keer per 3 weken

    1 stem(men)
    0,6%
  5. 1 keer per maand

    31 stem(men)
    18,2%
  6. 1 keer per kwartaal

    45 stem(men)
    26,5%
  7. 1 keer per jaar

    33 stem(men)
    19,4%
  8. Nooit

    36 stem(men)
    21,2%
  9. Anders

    8 stem(men)
    4,7%
  1. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Zoals de poll zegt: Hoe vaak plan je een date avond alleen met je partner?

    Ga je altijd de deur uit? Of plan je ook een leuke avond thuis?
    Wat doe je zoal?
     
  2. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik heb sinds de geboorte van mijn dochter (bijna anderhalf jaar geleden) nooit meer een date gehad met mijn man.
    Als we wat gaan doen zonder dochter is het eigenlijk altijd met de vriendengroep.
    Ik heb aangegeven dat ik mij tegenwoordig alleen vader en moeder voel, en geen man en vrouw.
    We gaan nu 2 keer per maand een date plannen, waarvan er 1 sowieso buiten de deur is. :)
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  3. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Verschilt heel erg. Soms weken niet, soms meerdere keren per maand (bios, theater, nachtje weg, uiteten).
    In het weekend kijken we 's avonds ook wel samen een filmpje of doen we een spelletjesavond. Doordeweeks komt het zelden voor dat we samen op de bank zitten (werk, sport, etc.).
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  4. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.336
    113
    Home
    We proberen 1x per 2 maanden echt een avondje weg te gaan
    Weekendjes weg vind ik niks zonder de kinderen dus een avond is genoeg
    Samen uit eten en daarna bioscoop
    Avondje bowlen
    Theater
    Game night met vrienden
    Als de kinderen op bed liggen samen uitgebreid koken en een filmpje
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Echt een date met zijn tweetjes nooit meer sinds de kinderen er zijn. 3 kinderen en oppas regelen lukt wel, maar hebben we al regelmatig nodig voor een verjaardag ofzo.
    Wel hebben we in het weekend een avondje samen met een wijntje, tv kijken, wat lekkers. Maar dat vind ik niet echt een date.. haha
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    #6 Haver11, 21 nov 2019
    Laatst bewerkt: 21 nov 2019
    Ik heb 1x per kwartaal ingevuld.
    Ik vind het te weinig.
    Sinds de 2e er is hebben we ons voorgenomen om vaker samen weg te gaan. Dat hebben we wel gedaan, 1x per maand ongeveer, maar daarna werd het weer minder. ( uit eten, bios, feestje, vrienden )
    We zijn wel veel avonden samen en kijken dan een film of serie samen :)
    Weekendjes weg doen we eigenlijk niet.
    1x gedaan voor zijn verjaardag, maar oppas voor een heel weekend is bijna niet te doen voor ons. En straks met 3 kinderen al helemaal niet.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  7. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Buiten de deur nauwelijks met z'n twee. We hebben een autistische, verstandelijk gehandicapte zoon en geen enkele date is zijn verdriet en huilen (krijsen) (en ook mijn draaglast erbij) de volgende dag waard als ik eerlijk ben. Iedere verandering is een investering met hem, en een date lukt met werk en familieverplichtingen toch niet vaak genoeg om er regelmaat van te maken.
    Daarnaast, als we samen weg zijn, is het vaak voor werk (borrel/eten). Daar kom je niet onderuit ;).

    Maar daar is altijd wel een weg omheen; gourmetten/bbq met z'n vier is echt heel leuk, weekendjes weg doen we van april tot oktober héél vaak op eigen boot, uit eten doen we met de kids vaak en films/series thuis geniet ik ook echt van.
     
    Paris91, Gewooniemand en Want2beAmom vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Heb je afspraak huisarts?
    Ben thuis dus kan gaan met hem
     
  9. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Dat zal max 2 of 3 keer per jaar zijn.
    Dan gaan we tijdens de middag ergens lunchen.
    Dus dan zijn we een 2 tal uurtjes gewoon met ons 2.
    Avond diner is mss wel gezelliger maar dan moeten we voor alle 3 opvang vinden.
    Nu enkel voor de jongste, mijn man neemt een maar een halve dag en we zijn op tijd terug aan school.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Een date??? Nooit, vreselijk woord ook als je al 20 jaar bij elkaar bent:|.
    Maar met zn tweeën iets niet heel vaak.
    Als we samen weg zijn is het meestal een feestje of uit eten met vriendengroep. Wat wij beiden ook prima vinden.
    We zitten in een heftige tijd qua gezinsleven en zijn allebei blij als we s avonds op de bank zitten.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    We hebben al nauwelijks gedate toen we nog jong waren (way back in the 90’s :roflmao:). We hadden al vrij snel een echte relatie en geen date-relatie. Dus daten doen we nu niet meer. Natuurlijk gaan we wel eens de deur uit voor een etentje oid, maar dat noem ik geen date. En tegenwoordig hebben we een ‘live-in oppas’ (oudste dochter), wat werkelijk ideaal is :D
     
    Paris91 en suus1983 vinden dit leuk.
  12. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ongeveer 2 a 3x per jaar gaan de kinderen logeren. Dan hebben we tijd voor elkaar. Sauna, bioscoop, winkelen, uit eten of juist thuis koken en op de bank ploffen etc.
    Op vrijdag is mijn man vrij en soms hoef ik pas smoddags te gaan werken dus hebben we de ochtend samen. Heel soms gaan we dan wel wat doen samen.
    We hebben vrijwel nooit een oppas thuis zodat wij weg kunnen.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Haha precies wat ik ook dacht! Daten doe je in mijn ogen als je elkaar leert kennen.
    En wij hebben er ook niet zo'n behoefte aan, genieten er meer van om met zijn allen wat te doen.
     
    Baileyy, Paris91 en tuc vinden dit leuk.
  14. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Verschillend. Soms elke week soms een maand niet. Dus gemiddeld om de 3 weken. Kan iets met zijn tweeën zijn of een evenement (het vastelaovend seizoen is weer begonnen met veel verplichtingen voor ons maar altijd gezellig)

    daarnaast gaan wij om de 3 maanden ongeveer een weekend met zijn tweeën weg. Laatst nog naar Brugge geweest.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ongeveer 1 X per maand gemiddeld. Toevallig vorige week met z’n tweeen naar de sauna geweest en morgen samen uit eten. Is ook echt even nodig, tijd voor ons samen. We zijn zo druk de laatste tijd.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  16. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Eerlijk gezegd: nooit meer de laatste jaren. In het begin toen er kinderen waren, deden we dat nog weleens maar nu dus nooit meer. Jammer eigenlijk. Alleen heb ik geen zin om het verplicht in onze - nu al overvolle - agenda te moeten proppen. Dan is voor mij de lol er ook af. We gaan ervan uit dat er vanzelf weer tijd komt eens de kinderen ons minder nodig hebben. Ondertussen genieten we van gezinsuitstapjes.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  17. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    We proberen 1x per maand een avondje uit te gaan. Meestal uit eten, of naar een concert, theater, bios enz. Ook proberen we ieder jaar een (lang) weekend weg te gaan, stedentrip of iets dergelijks. Met de komst vd kinderen zijn dit wel afspraken die we echt met elkaar hebben moeten maken anders komt het er niet van.
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  18. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Ik ben het vaak met je eens merk ik :p
    Zo denken wij er ook allebei over.

    Ik kan enorm genieten als mijn man een dagje thuis werkt. Dat vind ik zo onwijs gezellig, daar kan geen diner voor twee tegenop. Ik haal dan lekkere broodjes voor de lunch en we halen samen de kinderen uit school. Lekker simpel en echt genieten! Dagjes uit, uit eten en nachtjes weg liever met kinderen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  19. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Was altijd zo’n 1x per twee weken. Uiteten, bios, een drankje doen, lunchen, winkelen oid. Hadden we ook echt nodig
     
    Paris91 vindt dit leuk.
  20. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Huh?
     
    Zulema vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina