Hoe vaak in bad?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Creamams, Dec 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Tijn gaat elke avond in bad. Slaan alleen over als we ergens laat van terugkomen.

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

Feb 21, 2012
    2,830
    477
    83
    Female
    Twee keer in de week. Toet en handen met natte doek na elke maaltijd en onderkant wordt ook regelmatig gedurende de dag schoon gepoetst. Ze heeft ook een wat gevoelig huidje en blijft op deze manier prima schoon.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

2 à 3x per week. Dagelijks vinden we niet nodig. Wij (de ouders) hebben allebei een gevoelige huid en kunnen lang niet alles verdragen en we willen wat dit betreft niet tegen verrassingen aanlopen; we hebben dus zeepvrije wasgel en douchen/badderen maar 2-3x per week.

Meestal 1x in het badje, 2x onder de douche. Behalve gisteren dan; toen had hij zijn eerste lekkende poepluier, dus nu is het deze week 3x douchen :D

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Mag 3x per week. Wel elke dag billen wassen:)

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Om de dag, in het babybadje. Nu kan ze zelf zitten en is het echt leuk, ze is lekker aan het spelen.:)

6. sjak

sjak Niet meer actief

Als kleine baby ging ze om de dag, vanaf een maand of vier elke dag. Ik vind het echt gewoon onhygiënisch als kinderen twee keer per week in bad of onder de douche gaan, vind ik echt heel raar. (Huidproblemen is anders) ze wordt elke dag ook ingesmeerd met bodylotion.
    Ik lees ook altijd; mijn baby wordt niet vies... (?!) ik ga zelf ook iedere dag in bad en ik pies en poep niet in mijn broek, kwijl mijn melk niet in mijn nek en dweil niet hele dagen over de vloer, bovendien pak ik ook geen konijnenkeutels op...

7. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Elke dag :) minstens een kwartier lang spartelen in het grote hoekbad, dan schiet ie alle kanten op hihi :)

8. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Hier elke avond, hoort bij het bedritueel.
    Alleen als we laat thuis zijn gaat hij zo zijn bedje in.

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Tegenwoordig elke avond, hoort bij het bed ritueel.
    Alleen als ik avonddienst heb dan in de ochtend.

10. marl0es

marl0es Actief lid

Mar 29, 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Hier ook elke dag lekker fris, hij heeft wek eczeem maar heb een goeie badolie!

11. missm

missm Bekend lid

Mar 12, 2012
    931
    123
    43
    hier om de dag onder de douche. En voor de rest gewoon goed schoon houden. Een washandje is zo gepakt. Ik denk dat het teveel ook niet goed is voor het huidje.

12. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Ong 3x per week met badolie, ze vind het ook heerlijk in bad als ze maar kan spetteren :). Voor de rest iedere dag kop en kont met washandje.

13. Creamams

Creamams Niet meer actief

Welke badolie heb je?

14. Annamama

Annamama Bekend lid

Dec 5, 2012
    663
    5
    18
    Hoezo onhygienisch? Je kunt je kind ook wassen zonder het helemaal in bad te doen. Ik was elke dag met een washandje, en twee keer per week in bad. Inderdaad gevoelige huid ook, maar zou het anders ook zo doen.

15. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Hier gaan ze ook twee keer per week. Zoon heeft behoorlijke huisproblemen en dochter is eigenlijk gewoon in zijn ritme mee gegaan.
    De dagen dat ze niet in bad gaan doe ik ook met een washandje. Ik vind er niets onhygienisch aan.
    Ik ga zelf ook niet elke dag onder de douche, maar om de dag, want ik droog hartstikke uit van al dat douchen.
    Sowieso gebruik ik in het bad nooit zeep of iets, alleen soms badolie (gewoon van Ju.mbo), want anders staat zoon meteen onder de pukkels.. :(

16. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    1 keer per week en soms 1 keer per 2 weken.....vies he :p

rest met washandje billen en gezicht en handjes elke dag ff snel...

Maar ja eczeem!!

17. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier badolie van uit m'n hoofd (ben te lui om naar boven te lopen en Eva ligt te slapen ;)) Natusan, new born protect huppeldepup zoiets, bij het Kruidvat weg. Ontzettend vet, als ze uit bad komt blijft het water op haar staan en glibbert ze erover. Maar goed tegen haar droge huid!

18. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

Mar 21, 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst om de dag en nu elke dag na het eten en voor het naar bed gaan hoort hier idd ook bij het naar bed gaan ritueel..

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Om de dag, soms douche, soms bad, soms met mama, soms met papa..... :D

20. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2x per week. Ze heeft geen gevoelige huid ofzo, maar ik vind vaker gewoon onnodig. 's Ochtends was ik haar wel altijd met een washandje.

Share This Page