Hoe vaak is jullie vriend/man ziek?

Discussion in 'De lounge' started by Lindangel, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Die van mij is nooit ziek of zal zich nooit ziek melden... heel irritant af en toe. Vorige week was hij naar mijn idee echt ziek, met een wit gezicht met wallen en al, maar meneer vertrekt gewoon naar zjn werk! Was voor mij reden genoeg geweest om minimaal een paar dagen lekker thuis te blijven! ;)

2. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Nooit, maar ik moet wel zeggen dat je niet overal iets aan kan veranderen. Sommigen hebben nu eenmaal een slechte weerstand!

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier is manlief hooguit eenw eek in het jaar echt ziek dan blijft hij ook echt thuis maar voor de rest niet.

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

man man man we zitten hier nu in de ziekenboeg, we zijn allemaal ziek gemiddeld heeft mijn man max 1 keer per jaar griep en 1 keer per jaar dat hij zo'n vreselijke hoofdpijn heeft dat hij geen licht kan verdragen heel vreemd.

nu is hij ook ziek en wordt gek ja ik voel me ook beroerd maar het gaat door hoor hij ligt de hle dag op de bank of in bed en zeurt over alles. het is dat de kleine de deur niet uit mag anders had ik allang aan de wandel en koffie geslagen

5. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik ken mijn man nu 15 jaar en hij is 1x echt ziek geweest (2 dagen met griep en hoge koorts) en 2x eens een dagje buikgriep (1x paar maanden geleden en 1x jaar of 10 terug).

AFKLOPPEN!!!!

Verder sport hij niet, eet hij wel gezond maar drinkt ook graag een biertje, eet regelmatig (lees elke week) wel een zak chips leeg, plundert elke avond de koelkast op zoek naar worst en/of kaas... dus tja... (hij heeft een perfect figuur trouwens, helemaal geen overgewicht).

Denk dat, net als bij vrouwen trouwens, de 1 net wat sterker is of minder vatbaar dan de ander.

6. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Mijn man is eigenlijk nooit echt ziek.. Dus dan bedoel ik echt op bed liggen met hoge koorts enz.

Maar hij is wel vaak verkouden, en soms buikpijn en dan kan hij zich aanstellen!! Niet normaal.. Alsof hij op sterven na dood is! :p Maar hij blijft er gelukkig nooit voor thuis ;) Anders schop ik hem de deur uit haha

Ik ben ook wel eens niet lekker, maar 9 van de 10 x zeg ik dat niet eens.. Ik als moeder en vrouw zijnde moet wel doorgaan! Moeders en vrouwen kunnen gewoon niet ziek zijn.
    Maar als ik ziek ben ben ik ook echt goed ziek.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Mijn man heeft de ziekte van Crohn dus is eigenlijk altijd ziek ;)
    Maar mogen het nu erg afkloppen. Grieperig eigenlijk nooit. Hadden toevallig in december allebei een griepje te pakken.Hij was er in 1 dag/nacht op de wc vanaf.
    Wel heeft hij dus door zijn ziekte veel last van zijn buik/darmen en gewrichten.

Maar als hij dan een griepje heeft is en blijft het een man hoor, doet hij net of de wereld vergaat ;)

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook een vriend die vrij vaak "ziek" is.

Sowieso als er iemand bij ons thuis of in de buurt (opa's/oma's) ziek is, is hij een paar dagen later ook ineens ziek. Soms issie wel echt ziek, maar meestal is 't meer dat 'ie zich niet echt lekker voelt (en hij vindt dan dat 'ie heeeeeel ziek is).

Ik moet wel zeggen dat 'ie altijd gewoon gaat werken (sinds ik 'm ken is hij nog niet één keer ziek thuisgebleven van z'n werk). Hij ziekt dan in 't weekend uit :S.

9. Nischa

Nischa Bekend lid

Mar 19, 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    Mijn vriend is toevallig nu ziek (voorhoofd holte ontsteking) dat heeft hij eigenlijk ieder jaar wel een keer verder 2x per jaar hooguit verkouden maar echt de griep.. 1 keer in de zoveel jaar. ik trouwens ook

10. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Man en ik zijn bijna 5 jaar samen en ik kan me maar 1 keer herinneren dat hij echt ziek is geweest en ook thuis is gebleven.
    Verder nooit... maar ik verdenk 'm er eerder van dat ie het gewoon niet zegt, mijn stoertje :D

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Mijn vriend is ook vaak ziek, meermalen per jaar. Sowieso wel 2 keer per jaar de griep, vorig jaar zelfs 3 keer pffff.
    En het erge is ook, als ie ziek is dan doet ie zo ontzettend zielig!
    Als hij boven op bed ligt hoor ik hem beneden nog kreunen en jammeren. Zoooo irritant :D

Verder heeft ie ook vaak wat. Dan weer hoofdpijn, dan weer last van z'n maag, dan last van z'n rug (hernia). Ik grap wel eens dat het uitzonderlijk is als ie eens een weekend nérgens last van heeft.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,269
    6,800
    113
    Ts, ik vind dat wel meevallen hoor hoe vaak hij ziek is. Ik heb ook hooikoorts en dat is best ellendig. Vind ik erger dan griep eigenlijk.

Mijn man is nooit ziek. Maar hij heeft dan verder ook geen bijzonderheden. Sport wel veel en heeft een gezonde leefstijl (drinkt weinig tot geen alcohol, slaapt goed et cetera) Dus misschien 1 keer in de 2 a 3 jaar dat hij ziek is.

Wat misschien voor je man wel kan helpen is Echinaforce van dr Vogel. Vooral in de wintermaanden gebruik ik dat.

13. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Die van mij ook. :D
    En oh ja hij sport niet. Nou ja hij loopt veel met onze honden maar that's it.

14. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Hahahaha
    @ Umm85 je zegt het zo leuk hehe.

@ Corina hahahahahahhahaha die is gemeen : p

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hij zeurt veel, dat hij 'ziek' is. Maar echt ziek, is hij 1 keer in het jaar. En dan is ie ook echt goed ziek !

16. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Mijn vriend sport ontzettend veel maar heeft toch ook wel 2 of 3 keer per jaar griep. Niet dat hij echt in bed moet blijven maar wel beroerd voelen. Ik was vroeger nooit ziek,heb vorig jaar een darminfectie gehad,medicijnen gekregen en nu heb ik geen weerstand meer. Vanaf begin dit jaar heb ik dus al 3x griep gehad en ook echt in bed moeten blijven omdat ik te ziek was. Ik weet het niet meer.

17. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Pfff je klinkt gezellig om ziek bij te zijn ;) Voel je je al zo rot krijg je nog je vrouw op je dak ook.

Ik heb zo'n hekel aan het soort kortzichtigheid waarbij mensen denken dat een sinaasappel eten en sporten zo gezond voor je is dat je hierbij niet ziek meer zal zijn ;)

Natuurlijk is sporten / bewegen goed voor je, dat ontken ik niet maar denk eerlijk gezegd met zijn verleden dat sporten hem niet veel zal helpen, alle beetjes helpen natuurlijk wel maar dit is niets iets wat je "wegsport" wat nuttiger is is hem serieus nemen en hem door een dokter uitgebreid te laten onderzoeken (evt iets wat zijn weerstand zo verlaagt bv vitaminegebrek of iets anders)

Maar mijn haren gaan overeind staan dat jij het "irritant" vind dat hij ziek is, ik ben zelf chronisch ziek en als ik een kwartje kreeg voor elke keer dat iemand tegen me zei dat ik maar wat fruit moest eten, moest gaan sporten ofzo dan was ik nu rijk maar helaas als ik alles zou doen (wat ik gelukkig wel doe) was ik nog steeds even ziek, zelfs zieker als ik geen ondersteunende partner zou hebben maar iemand die me steeds irritant in mijn nek zou staan hijgen en het irritant vind dat ik me zo rot voel.

Probeer met hem erover te praten ipv de les te lezen misschien helpt dat...

18. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Mijn man is 1 keer in de 3 a 4 jaar ziek, griep/koorts
    Voor mij geldt hetzelfde.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hij is gelukkig nooit echt ziek!
    En als hij ziek is, gaat ie gewoon door met werken enz.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hier regelmatig een verkoudheid, maar dan neemt hij een pilletje en een neusspray en gaat gewoon werken. Om de zoveel tijd (meestal om de 2 jaar) heeft hij eens goed de griep en blijft hij thuis omdat hij dan te ziek is. Maar buikgriep ofzo? Zelden tot nooit!

Maar als hij dan eens ziek is, is hij wel extra zielig... Tja, maar dat hebben ze toch allemaal :p

Share This Page