Hoe vaak is jullie vriend/man ziek?

Discussion in 'De lounge' started by Lindangel, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Mijn man is zeker 1 a 2 keer in het jaar ziek.
    Hij is wel type van; ik voel me niet zo lekker en dan blijft hij thuis.
    En als hij moe is (doordat hij gewoon te laat naar bed gaat) voelt hij zich ook ziek.

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mijn vriend is niet vaak echt ziek (2x per jaar is veel volgens mij), maar hij 'mankeert' wel vaak iets.;)
    Lees: 'ohhh, ik heb hoofdpijn/keelpijn/diarree...'
    Wat natuurlijk gepaard gaat met veel gekreun en op de bank liggen.
    Hij gaat dan wel gewoon werken hoor.;)

Volgens mij zijn het meer vermoeidheidsklachten.(heel veel nachtdienst) Dus ik denk niet dat hij het faket ofzo. Maarja een vent he.;)
    Ik vraag me af of een vitamine ofzo zou helpen tegen dat soort vermoeidheidsklachten?

3. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn man is niet vaak ziek maar onder "niet vaak" zie ik dus 2 a 3 keer per jaar
    Dan heeft hij griep oid
    Maar ik vind dat absoluut niet vaak
    Hij heeft wel vaker klachtjes maar daar hoor je hem bijna nooit over en hij gaat dus ook gewoon werken enzo

Ikzelf ben vaker ziek door migraine ed

Ik vind 2 keer per jaar ziek absoluut niet veel en ziek is ziek
    Het klagen en miepen wat sommige mannen doen vind ik inderdaad niet leuk maar dat doen heel veel vrouwen die ik ken ook en daar hou ik ook niet van
    Gelukkig klaagt mijn man eigenlijk nooit :)
    Wat soms wel vervelende situaties geeft trouwens want we lopen nu in het ziekenhuis omdat de aders van zijn benen kapot zijn.
    Als hij gewoon een jaar geleden al had toegegeven dat het pijn begon te doen, had het allemaal veel minder ernstig geweest :(

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier 1x per jaar ziek maar geen gemopper of gekreun hij gaat namelijk gewoon werken, thuis zitten is voor mietjes zegt ie ;)

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Mijn vriend is ongeveer 1 tot 2 keer per jaar echt ziek, maar hij voelt zich weleens vaker niet lekker. Dat heeft iedereen toch? Als hij echt ziek is, dan hoor je hem niet, maar als hij zich gewoon niet zo lekker voelt dan kan hij wel klagen hihi!

Hij gaat zelfs met koorts wel gewoon werken, de eigenwijs.
    Pas als hij niet meer op zijn benen kan staan, dan blijft hij thuis.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mijn vriend is nooit ziek. De eerste en laatste keer dat ik hem ziek heb meegemaakt is al 6,5 jaar geleden, toen had hij salmonella.

7. tantetil

tantetil Bekend lid

Jan 1, 2010
    768
    162
    43
    Female
    Noord Holland
    Ik vind 2 keer per jaar ziek ook niet veel hoor. Meestal gaat mijn man ook werken, tenzij hij moet kotsen en diarree heeft. Een paar weken geleden had hij voorhoofdholteontsteking en toen bleef hij wel thuis. Ik ben zelf de laatste tijd ook vaak ziek. Ik baal er verschrikkelijk van, dus ik zou het helemaal niet fijn vinden als mijn man ook nog eens onaardig en geirriteerd ging doen.

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb mijn vriend in 17 jaar tijd maar 1 keer écht ziek meegemaakt: toen hij op vakantie knokkelkoorts had opgelopen. Verder is hij nooit ziek, al gedraagt hij zich bij een verkoudheid alsof zijn laatste uur geslagen heeft ;)

Hij is wel altijd moe trouwens...en klaagt daar ook graag over...

9. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    1 keer per jaar heeft hij griep. En een paar keer per jaar heeft hij "zijn eigen griep" Dan is hij verkouden. Vrijdag kwam hij thuis met ik heb oorpijn vanmorgen zegt hij ik heb nou al twee weken oorontsteking.

Ik ben zelf nooit ziek. Ja 6/7 jaar geleden was ik wel ziek (voor de eerste keer) heb een week op bed gelegen en mijn baas maar bellen of ik niet kon komen.

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    nooit eigenlijk

11. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Eigenlijks niet, alleen verkouden, maar hoor hem daar nooit over. Laatst had hij buikgriep, maar hij moest en zou aan het werk. Van mij moest hij thuis blijven. Hij kon niks binnen houden. Dus hadden afgesproken, als het niet zou gaan, dat hij naar huis moest komen..Maar heb hem niet eerder gezien dan de normale thuiskomst tijd..

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    In de bijna 9 jaar dat we samen zijn is hij misschien 3 keer ziek geweest, 1 keer voedselvergiftiging en 2 keer een hele zware kou, maar that's it.

13. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    1 keer per jaar / 2 jaar echt doodziek, voor de rest nooit.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je zegt dat ie er niets tegen doet. Hoe bedoel je dat? Hetgeen wat je er tegen kan doen is goed en gezond eten. Een lichamelijk goede conditie helpt wel mee maar het meeste moet je hebben van de vitaminen en mineralen in je voedingspatroon.

Mijn vriend is amper ziek, toevallig vorige week de griep, die hij van mij heeft overgenomen.

15. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

#55 mama van 2 meiden, Feb 15, 2011
    Last edited by a moderator: Feb 15, 2011
    2x per jaar griep is toch niet zo vaak? Zeker niet als je kleine kinderen hebt....

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik heb eigenlijk een beetje medelijden met je vriend..

17. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Maar goed, ontopic..
    Mijn vriend heeft heel veel last van keelpijn de laatste 2 jaar en ook af en toe flinke keelontsteking. Huisarts heeft geen idee hoe het komt, ws minder weerstand door de griepjes van de kids. Hij blijft nooit thuis, alleen toen hij met 40 graden koorts op bed lag te ijlen (en ik moest bevallen, tof;)).
    Hij gaat als het even kan gewoon aan het werk waar ik echt nog een dagje thuis zou zijn gebleven.

18. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ongelofelijk.. Ik wil net afsluiten en vraag aan hem of hij mee gaat naar bed. Zegt ie 'ik voel me ineens niet zo lekker..' En dat zegt hij niet zo snel.. aaah!;)

19. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Mijn man is eigenlijk nooit ziek (beetje dubbel want nu zit hij door omstandigheden al sinds sept 2010 ziek thuis, dus even afgezien daarvann dan he), hij krijgt van zijn werk 1 keer per jaar de griepprik waardoor hij wel wat lamlendig is, maar verder heeft hij eigenlijk bijna nooit iets gehad, denk dat hij in de 7 jaar dat we nu bij elkaar zijn 3 keer goed ziek is geweest.... En voor de rest 'algehele lamlendigheid' ;).

Succes ermee

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Wat is ziek?
    Mijn man is hoogstens 1x per jaar écht ziek, dat het letterlijk van alle kanten uitkomt. Dan blijft hij thuis en is meestal na hoogstens 3 dagen weer beter. Hij heeft af en toe wel eens last van buikloop+misselijkheid, maar daarvoor blijft hij niet thuis.
    Thuisblijven voor hooikoorts vind ik echt te gek voor woorden. Ik heb het zelf en écht heel erg. Soms van februari t/m september, want ik ben allergisch voor hazelaar, els, berk en grassen. Dat gevoel van lamlendigheid ken ik maar al te goed. Verstopte neus. Continu niezen, jeukende ogen, jeukende keel/gehemelte, oja en heel irritant: Mijn ogen scheiden dan een stofje af, waardoor mijn lenzen troebel worden. Bril op dus. Verschillende medicijnen gehad, maar niets hielp echt. Totdat ik via de allergoloog van mijn moeder aan een hele zware neusspray kon komen. Die neem ik niet in als ik last heb, maar iedere dag, preventief dus. Mocht ik helaas niet met zwangerschap en borstvoeding. Anyhow... tegen de jeukende ogen werkt een goed afsluitende zonnebril. Tegen de rest werkt: Minder luchten thuis en binnenwerk doen. In de auto de 'airco' laten circuleren i.p.v. frisse lucht naar binnen blazen. Ik heb gelukkig een kantoorbaan. Dus me voor hooikoorts ziekmelden is echt not done.

Als je vriend een baan heeft, waarbij hij veel in de buitenlucht is, kan ik me wel voorstellen dat hij op slechte dagen niet kan werken, maar dan moet hij een andere baan zoeken. Ik vind het niet kunnen om voor zoiets niet te gaan werken.

PS: Ik ging eens met de trein van Eindhoven naar Tilburg. Ik begon te niezen toen ik instapte en ik was nóg bezig toen we station Tilburg binnen reden. Aan één stuk door, onafgebroken, zitten niezen. Tot groot vermaak van de twee conducteurs tegenover me. ;)

Share This Page