Hoe vaak opa en oma op bezoek?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Seffie, 27 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    De titel zegt het al.. hoe vaak laten jullie je (schoon)ouders op bezoek komen?

    Sinds ik ben bevallen is mijn moeder veranderd. Ze vindt dat ze elke week langs moet komen anders ziet ze haar kleinkind te lang niet. Fijn dat ze hem zo lief vindt.. maar als ik alle opa's en oma's elke week moet zien dan zit ik 6 dagen per week met bezoek. (Alle ouders zijn gescheiden en hertrouwt)

    Ik word er helemaal gek van dat ze zo pusht en boos doet tegen mij dat ze hem een week niet heeft gezien.

    Dus ik heb eigenlijk 2 vragen:
    Wat is normaal qua opa's en oma's op bezoek laten komen?
    Hoe ga je ermee om?
     
  2. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Mijn moeder en schoonmoeder kwamen de eerste weken ook iedere week langs. Maar ook om gewoon te helpen en voor gezellig een kopje koffie in die kraamweken. Het was voor hun ook wel speciaal om hun kleinkinderen in die fase te zien, en iedere week zijn ze dan weer zoveel gegroeid.

    toen ik weer ging werken paste mijn moeder 1 dag in de week op, maar naast die dag hoefde ze niet ook nog ieder weekend langs te komen. Dan werd het voor mij ook teveel. We zien opa’s en oma’s sindsdien ca. 2x per maand. Soms vaker soms minder (door vakanties of afspraken)
    We hebben in de weekenden ook gewoon ons eigen sociale leven, vrienden en afspraken.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Nou, heel normaal hoor dat oma haar kleinkind elke week wil zien. Je kunt toch kijken wat de behoefte van de rest ook is. Of hebben die al gezegd dat ze opnemen week willen komen? Of is dat een aanname? En waarom niet iets combineren van die bezoekjes?
     
    Iertje81, Robijn89, AI76 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Wat normaal is is denk ik heel persoonlijk. Het gaat er vooral om wat jij fijn en werkbaar vindt.

    Ik zie mijn moeder niet zo vaak, eens per 1,5 maand gemiddeld denk ik. Soms nog minder vaak. Maar ze woont 5 kwartier rijden bij mij vandaan, en ze werkt fulltime. Ik zou haar graag vaker zien en zou het best gezellig vinden als ze wekelijks langs zou komen. Mits ik zelf niet heel druk ben (nu valt dat mee dus dan voel ik er wel ruimte voor).

    Ik kan het goed voorstellen dat een oma haar kleinkind regelmatig wil zien. Als voor jou eens per week echt te veel is, kan het dan bijv eens per 2 weken?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Kaboutertjes

    Kaboutertjes Actief lid

    14 feb 2020
    278
    237
    43
    Wij zien ze 1 a 2 x per twee maand. Ik vind het meer dan genoeg. Sturen wel foto's en dergelijke dus ze zien dochter op die manier wel. Zou gek worden van elke week visite.

    Vrienden van ons hebben daarin tegen elk weekend alle opa's en oma's over de vloer, vinden ze fantastisch.

    Voor iedereen werkt iets anders. Zorg wel dat je je grenzen aangeeft. Als je vindt dat ze minder vaak moet langskomen geef je dat aan, ze heeft het gewoon te accepteren hoor.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Mijn moeder kwam in het begin wel 2 of 3 keer per week. Om te knuffelen maar ook zeker om te helpen. Nu zien we haar nog steeds zeker 2 keer per week. Het zijn ook haar kleinkinderen en ik denk dat dat ook heel bijzonder is voor een oma.
    Mijn moeder zegt ook echt, als ik ze een week niet gezien heb dan mis ik ze zo! En dat kan ik ook wel weer begrijpen, en de kinderen zijn ook gek van hun oma:)
    En daarbij kleintjes groeien best snel in het begin na een week zijn ze vaak al zo veranderd.
    Blijft jouw moeder lang als ze langs komt?
    Hoe vaak willen de andere opa’s en oma’s langskomen?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Nee dat is zo. en om aan iedereen zijn wensen te voldoen zitten wij sowieso 3x per week met de opa's en oma's. Wijzelf zijn vooral toe aan iets meer rust :oops: zeker mijn man die gewoon fulltime werkt en ook een keer een weekend met het verse gezin wilt.
     
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Mijn ouders zien onze dochter sowieso wekelijks, want ze passen een dag op. Vaak ook nog een paar uurtjes in het weekend als we sporten.

    Mijn schoonouders zien we nu iedere 14 dagen. Wel willen we dit naar eens in de drie weken gaan verschuiven. Ik verwacht niet dat ze er blij mee zullen zijn, maar ze maken het ons ook wel moeilijk; zij zit in de ziektewet, maar heeft eigenlijk alleen tijd op zondag en om de week op zaterdag. Het is voor ons zo'n gepuzzel om hen er tussen te proppen (i.v.m. met sportwedstrijden iedere zondag en andere sociale contacten) dat we dus over willen naar eens in de drie weken.
     
  9. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ja dat is inderdaad lastig. Mijn moeder en haar man krijgen genoeg kansen maar zitten met het werk van haar man, dus alleen in het weekend, wat voor ons gewoon druk is met ander bezoek en quality time. :)

    Als ik straks weer ga werken na mijn verlof heeft ze ook een vaste oppas dag EN blijft ons kind daar slapen. Ook daar heeft ze al eisen over dat ik hem niet gelijk na mijn werk kom halen etc. Dus ik denk dat er bij mij wat meer irritatie speelt. Maar ook gewoon zeker het feit dat hij 8 opa's en oma's heeft en het too much is elke week.

    Natuurlijk veranderen ze snel en ik gun hun dat moment echt wel met hun kleinkind maar we willen er zelf niet aan onderdoor gaan en ook als gezin samen zijn :oops:
     
  10. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ze blijft dan 4 uurtjes. En als ons kindje wilt slapen dan gebeurt dat op die dagen dus op schoot anders missen ze hem als hij in zijn bedje ligt. Ze is super gek op haar kleinkind en hij denk ik ook echt wel op haar. ❤ ik wil haar het zeker niet ontnemen.
     
    Rosy90 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Begrijpelijk hoor. Maar van hun kant ook. Kan je er met ze over praten?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier zien we opa en oma 2 keer in de week. Iedere dinsdag en donderdag. Dit is eigenlijk al zo sinds ik als jongvolwassenen op mezelf ging wonen en altijd zo gebleven. Soms zie ik ze wel eens vaker, net zoals nu in de vakantie. Heb ze maandag gezien, dinsdag en vandaag. En zou zomaar dit weekend weer kunnen. Ze wonen dan ook paar straten verder en is makkelijker om er her te gaan of hun naar ons. Ik stoor me er totaal niet aan, vind het wel fijn om ze zo vaak te zien. Het is dan ook geen uren plak werk. Vaak kopje koffie half uurtje 3 kwartier en weer door.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Goed je grenzen bewaken, zeker omdat iedereen natuurlijk het beste met elkaar voor heeft en je iedereen tijd met je zoon gunt. Acht opa's en oma's is gewoon echt heel veel. Als je die allemaal in het weekend een dagdeel moet geven, dan houd je niets meer over.
     
    Seffie vindt dit leuk.
  14. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Wel geprobeerd maar het komt niet aan. Ik heb er afgelopen week helemaal doorheen gezeten en dit ook verteld maar alles draait om ons kind, niet om hoe wij ons voelen. Dus dan eist ze dat ze gewoon in het weekend komen. Heel moeilijk. Ik vind ook echt dat hij snel verandert en ik wil niemand iets ontnemen dus ik snap het ook zo erg, maar tegelijkertijd frustreert het wel. Ze zijn ook super druk en aanwezig en mijn schoon ouders veel minder dus dat voelt ook al anders
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Mijn schoonmoeder heeft een sleutel van ons huis.. En gebruikt die elke dag :confused: Ik durf eigenlijk niet te zeggen dat ik het niet leuk vind.. Ze is ècht heel lief en wil haar niet kwetsen.
     
  16. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Oei dat lijkt me inderdaad lastig! :eek:
     
  17. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Mijn moeder zie ik elke dag, woont hier om de hoek. Af en toe in het weekend niet en dan mis ik haar :roflmao:
    Dit is ook uitzonderlijk denk ik hoor, ben lang alleen geweest. Dat is anders dan wanneer je een gezin hebt met partner.

    Mijn vader zie ik 1x per week, niet te lang want die man is zoooo druk :o:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    En er zelf heen gaan? Dan blijf je een uurtje en ga je daarna weer. Zou je ook doordeweeks kunnen doen trouwens. Dan ben je minder afhankelijk.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. jade2011

    jade2011 Actief lid

    9 mrt 2013
    205
    305
    63
    Mijn moeder past 1 dag in de week op en woont vlakbij dus dan loop ik nog wel eens even binnen voor het 1 of ander. Mn schoonouders hebben het te druk met hun andere kleinkinderen of dingen die ze belangrijker vinden dan hun kleinkind. We zien ze 1x per 6 weken ofzo.Ze vinden ook dat we te ver weg wonen (40 min rijden). Vind het voor mn man en zoon wel kwetsend, maar ze zijn niet bepaald leuk, dus ben ook blij dat we ze weinig zien.
     
  20. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.286
    4.154
    113
    Er is niet een normaal, alleen jij kan voor jezelf bepalen wat normaal is. Ik zou het er goed over hebben met je man en dan aan iedereen meedelen wat jullie conclusies zijn.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina