Hoe vaak poept jou kindje (1+)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door L83, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Misschien een stomme vraag ,maar hoe vaak poept jullie kindje op een dag, die van ons nog zo'n 3 tot 6 keer op een dag.
    En dan ook nog best wel grote hoeveelheden, ik heb het idee dat het zo vaak is, ik dacht eerst dat het nog aan de BV lag maar dat krijgt hij nu sinds 2 weken niet meer dus dat is het niet.
    Maar goed misschien is het wel normaal, en hoef ik me nergens zorgen om te maken, vandaar dat ik even benieuwd ben.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zoonlief heeft hier zobiezo 1 keer per dag een poepluier... vaak ook wel 2... 1 na de pap en 1 na het avondeten.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid poept eigenlijk altijd al 1 soms 2x per dag, en dat is al vanaf dat ze een maand of 3 is. Goed, er zijn altijd uitzonderingen, maar hier altijd 1a2x per dag (ze heeft bijna 10 maanden volledige bv gehad).

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    onze kerel die heeft ook altijd veel gepoept, nu nog steeds soms wel 6/7 keer per dag. Maar zijn vader heeft het ook, gewoon een snelle stofwisseling. Hij eet bergen, maar is een heel tenger kereltje....

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook soms wel 3,4 keer! Ik nheb het met 11 maanden eens gevraagd bij het CB of het wel normaal was, maar destijds at mijn zoontje ook veel en ze zei dat het vanzelf na 1 jaar wel minder zou worden omdat ze dan minder hard groeien en minder voeding nodig zouden hebben. Nu, 3 maanden later, eet ons zoontje ongeveer hetzelfde en poept hij ook even vaak.
    Niet leuk, maar je doet er niks aan. Het kan ook anders en dat is denk ik vervelender...

6. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Ja snelle stofwisseling dat herken ik wel hier.
    Ons ventje is ook maar klein en smal, vaak wel een bol buikje.
    Bij ons wel darmproblemen/ ziektes en Coeliakie in de familie, dus maakte me even wat zorgen, ik hoor altijd om me heen dat kindjes nog maar 1 of 2x poepen op een dag. Maar goed dat zijn natuurlijk maar een klein aantal ervaringen.

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Onze dochter poept meestal twee keer per dag, af en toe vaker en heel soms één keer. Als ze tanden/kiezen krijgt, is het vaker :(

Ze heeft trouwens geen BV gehad.
    Mijn neefje wel, die poepte daarmee twee keer in de week??

Volgens mij kun je niet vergelijken met andere kindjes. Kijk gewoon wat normaal is voor jouw kindje en als hij daarvan afwijkt, is er misschien iets aan de hand (maar dat hoeft natuurlijk nog steeds niet).

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik hoop altijd op één keer per dag. Soms twee keer. Ze heeft veel moeite met poepen en ik ben blij als het er spontaan uit komt. Als baby poepte ze soms wel 6 keer op een dag!

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    2 a 3 keer op een dag

10. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    @druif, mijn zoontje eet ook nog erg veel, ik merk er hier niks van dat ze na een jaar minder gaan eten, maar goed wat niet is kan nog komen hihi.
    De andere kant is zeker niet fijn, hij lijkt er gelukkig geen last van te hebben dat ie zo vaak poept (soms wat rodere billetjes als het wat dunner is.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, precies, ik merk ook nog geen verschil! Al zijn de hoeveelheden misschien toen veel en nu "normaal"?
    Ons zoontje heeft ook vaak rode billen en dat is dus de mindere kant van het verhaal :(

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    1 a 2x per dag.
    in de ochtend bijna altijd en dan soms nog na het avondeten

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

1 keer, max 2 keer :)

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hier ook 1 a 2 keer, maar als ze tandjes krijgt wel vijf keer ofzo.
    Vroeg ik me dit af:

Hebben jullie ook dat jullie kindje nog van die 'drek'-luiers heeft, ipv dat ze gewone keuteltjes maken (net als ons, you know ;))???

Mijn dochter heeft echt van die koeieflatsen, van die chocopasta-substantie. Whaha, sorry voor de details, maar vroeg me echt af of jullie dit ook allemaal hebben?? Sowieso kindjes die vaker poepen lijkt me dat het de kans niet krijgt echt stevig te worden.

Nah jah, dacht deze vraag kan hier wel want dit is immers een poeptopic ;) ;)

Ben benieuwd!!

Mama van anderhalfjaar oud meisje

15. Tese

Tese Niet meer actief

Wisselt hier heel erg. De ene dag 1 keer en de volgende dag 6 keer. Is geen pijl op te trekken.

16. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    In de regel 1x per dag, niet op een vast tijdstip.
    Soms slaat ze een dag over, maar dan zijn het de dag erop meestal 2.

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    1-2 keer per dag

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier idd drek ipv vast! Vroeg het me ook al af wanneer het wat vaster gaat worden? Tis elke keer best een klus om alles weer te verschonen omdat die drek overal gaat zitten
    !

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Beide altijd 2x per dag. En ook bijna altijd dezelfde tijden haha

20. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hmmm, bij doorkomende tandjes 4 a 5 keer op een dag en normaal zo´n 1 keer in de 5 dagen een heleboel, dan is de duidelijk opgelucht. :)

Deel Deze Pagina