Hoe vaak schoentje zetten?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door DastyQueen, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    A.s. zaterdag is het eindelijk zover, dan is Sint weer in het land en gaat het schoen zetten beginnen.

    Hoe vaak laten jullie je kinderen hun schoen zetten?

    Toen zoon klein was deden we dit altijd dagelijks behalve op zaterdag (omdat hij dan op zondag al vroeg wakker werd en naar beneden wilde voor die schoen en zonder schoen hij nog op een schappelijke tijd wakker werd).
    Nu is dochter 2,5 ÷, zoon is 10 en gelooft niet meer. Ik twijfel nog hoe vaak ik ze hun schoen zal laten zetten. Dochter weet wie Sint en Piet zijn maar het speelt niet heel erg bij haar en voor zoon ben ik gigantisch inspiratieloos voor kleine schoen kadotjes. Om 6x per week wat te verzinnen tot pakjesavond word in ieder geval erg lastig.

    Vandaar dat ik nu benieuwd ben wat een beetje gemiddeld is
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Hier mogen ze twee keer per week hun schoen zetten, op dinsdag en vrijdag dit jaar.
     
    Huismuisie, Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Toen ze hier 2,5 waren deden we het geloof ik 1 of 2 keer. Ze waren er niet zo van bewust.

    Onze nu-niet meer gelovende kinderen (9jr) gaan verwacht ik helemaal geen schoen meer zetten.
    Ik heb ze er iig niet meer over gehoord.

    Ze zijn vooral in de ban van suprises, gekke gedichten en verhalen verzinnen voor jongere neefjes. En ze willen zelf zwarte piet spelen.
    Misschien 1x omdat ik dat leuk vind..
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    2 keer per week doen wij. Op woensdag en zaterdag.
     
    femkes en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Woensdag en zaterdag. Woensdag is een ‘simpel’ cadeautje en zaterdag iets groter.
     
    Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Elke zaterdagavond vanaf dat hij in Nederland is, tot 5 december. Dat zijn er 3. Meestal 2 keer een klein cadeautje, en 1 keer iets lekkers
     
    Syane en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik heb wat mini zakjes lekkers gemaakt met een paar kruidnootjes en een chocolaatje. Per kind liggen er 3 schoencadeau’tjes klaar. Ik heb geen precieze plannen over wanneer ze mogen zetten. Ik denk een keer of 2/3 per week. We zien wel hoe het loopt dit jaar.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.577
    832
    113
    Mijn dochter (7 jaar, ASS, weet sinds kort hoe het zit) mag 'm 1x per week zetten, tot we het gaan vieren. (dat doen we het weekend ervoor, op de zaterdag. Dus in totaal mag ze 'm 2x zetten. Klinkt weinig, maar voor haar echt genoeg.)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik heb trouwens in de jaren dat zoon zijn schoen dagelijks zette nooit iets groots in zijn schoen gedaan. Dat waren altijd dingen als een chocoladeletter, een mini scheetkussen, en andere dingen onder de €5. Misschien dat ik het dit jaar ook op 2x per week hou. We vieren het ook al de zondag voor pakjes avond dus dan hoef ik niet extreem veel te verzinnen. Ze mogen bij oma ook nog 1x hun schoen zetten.
    Voor dochter heb ik nu 3 schoenkadotjes al in huis en voor zoon 1.
     
  10. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Hier mag 2x per week de schoen worden gezet. Vaker mag, maar dan zit er niks in :p De eerste keer gaan de verlanglijstjes in de schoen en de aftelkalender, waar Sinterklaas kruisjes op zet zodat de kinderen weten wanneer ze hun schoen mogen zetten. Ze mogen dus 6x hun schoen zetten: ze krijgen 3x een klein cadeautje en 3x wat lekkers.
     
    femkes en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Hier ook 2x per week. Woensdag en zaterdag. Ben al druk bezig met het inrichten van de kartonnen schoorsteen.
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik denk 2x in totaal. Ik snap het zo vaak de schoen zetten totaal niet eigenlijk.
    Naar mijn mening zet je je schoen om je verlanglijstje te geven. En dan met pakjesavond krijg je de cadeaus. Het elke dag schoen zetten past dan ook niet in m’n sinterklaasverhaal.
    Die tweede keer wordt nu alleen omdat ik twee schoencadeaus heb. Denk twee keer op zaterdag. En dan t weekend erna vieren we al sinterklaas.
     
    fairy2011, Posh en Blijdorp vinden dit leuk.
  13. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Hier op woensdag en zaterdag. Op woensdag iets lekkers, op zaterdag met een klein cadeautje erbij (max. 2 euro ofzo) :)
     
    femkes en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier twee keer per week, op woensdag en zaterdag. Woensdag gaat er wat lekkers is, zaterdag een (klein) cadeautje.

    Ik vind twee/drie weken lang zes/zeven cadeautjes echt (veel) te veel. :roflmao:
     
    Biny en DastyQueen vinden dit leuk.
  15. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hier ook twee keer per week:)
    Zaterdag en woensdag denk ik.
     
  16. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Hier 4 a 5 keer tot pakjesavond.

    Ik ben echt inspiratieloos qua schoencadeautjes... hebben jullie nog ideeen? Drie meisjes van 6, 4 en 1 jaar :D
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Twee keer per week doen wij altijd, ik heb al zo’n 7 kadootjes liggen, dus hou over ;)
    Bij de oma’s mag het dan ook altijd nog een keer (3 oma’s!) en op school.
    Het zijn idd kadootjes onder de €5 (maar dat zegt niet zoveel, want alles was ergens in de aanbieding).
     
    Hopsatee en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn oudste snapt het nog niet. In totaal 4x. Dat is thuis 2x, bij oma 1x en bij oma&opa 1x.

    Volgend jaar verwacht ik dat hij er meer van snapt, dan op woensdag en op zaterdag tot pakjes avond.
     
  19. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ze hebben nu bij de Action LOL-sterren voor €3,50 ofzo. Ik heb geen idee wat er leuk aan is, maar mijn dochter van 6 vindt die LOL-dingen geweldig.
    Slijm! Doet het hier ook zoooo goed.
    Foam-klei, ook bij de action 8 gekleurde potjes voor 89 ct.
    En er lagen ook van die Hatchimal eieren (kleintjes) ook geweldig (wederom geen isee waarom :))
     
    Nescio vindt dit leuk.
  20. Musti1234

    Musti1234 Actief lid

    10 okt 2018
    326
    166
    43
    2 keer per week. De jongste is nog te jong om er iets van te snappen. De oudste weet hoe het zit maar doet toch even alsof ze weer gelooft. :roflmao: Is ruim 10.

    Hier probeer ik dingetjes te kopen die ze echt op haar december lijstje heeft staan. Dus soms iets duurder. Maar is ook omdat wij nooit pakjes avond vieren maar cadeautjes onder de kerstboom hebben. Ze moet dus vaak wat geduldiger zijn tov klasgenoten;)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina