Hoe vaak verhuizen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss T, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Grappig dat er toevallig een topic bestaat over verhuisdrang en ik heb even getwijfeld of ik daar mijn vraag zou stellen, maar ik open liever een nieuw topic.

    Het zit zo: mijn man en ik zijn nu 14 jaar samen en we wonen nog steeds in huis dat we 12,5 jaar geleden hebben gekocht. We willen graag verhuizen, maar ik zie altijd redenen om het niet te doen. Op dit moment merk ik dat ik wel echt wil verhuizen. We hebben enkele huizen bekeken en die vielen best tegen, dus dan ben ik stiekem nog steeds blij met mijn eigen huis.

    Ik vraag me eigenlijk af hoe dat bij jullie zit.
    - Hoe vaak ben jij (met je partner) verhuisd? En in hoeveel jaar tijd?
    - Om welke reden ben je verhuisd?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Uit het ouderlijk huis gaan samenwonen in een kleine starterswoning. Na 6 jaar zijn we naar ons huidige huis gegaan.
    En wat mij betreft blijven we hier.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    1x.

    We zijn gaan samenwonen vanuit onze eigen woningen, eerst tijdelijk in een huurwoning.
    Toen kwamen we ons huidige huis tegen en hebben we het gekocht en zijn daar in gaan wonen.
     
    Ligero en Miss T vinden dit leuk.
  4. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    3x

    Wij zijn gaan samenwonen in een huurwoning. Daarna (na 2 jaar) ons eerste huis gekocht, een kleine starterswoning. Alleen op mijn salaris, dat kon in die tijd nog.
    Daar ongeveer 1,5 jaar gewoond en toen kwam in dezelfde straat een hoekwoning te koop met grote tuin. Die konden we inmiddels kopen omdat we allebei werkten, want de leen-regels waren flink aangescherpt. Daar wonen we nog steeds, nu bijna 10 jaar. Intussen wel veel aan verbouwd; we kregen de kans om een stuk aangrenzend perceel van de gemeente erbij te kopen (100m2) en we hebben een uitbouw daarop geplaatst van 3x12 met 2 verdiepingen :). Dus we hebben nu zo’n groot huis (160m2) en tuin (400m2) wat ook nog helemaal geïsoleerd is en met nieuwe keuken en badkamer enzo, dat we nooit meer een beter huis zijn tegengekomen. Bovendien wil ik eigenlijk helemaal niet verhuizen. Wat een gedoe ;)
     
    spruitje80 en Miss T vinden dit leuk.
  5. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.960
    1.230
    113
    Wij zijn samen gaan wonen in een sociale huurwoning. Na 2 jaar verhuisd naar de andere kant van Nederland voor het werk, daar eerst nog 2 jaar gehuurd, toen iets gekocht. Daar hebben we 6 jaar gewoond.

    afgelopen weekend zijn we voor de 4de keer verhuisd, wederom naar een huurhuis. Omdat we ons droomhuis niet kunnen vinden en we écht weg wilden uit ons oude huis. Waarschijnlijk gaan we een stukje grond kopen en zelf bouwen. Dat wordt dan de vijfde verhuizing en voorlopige de allerlaatste!
     
    Miss T vindt dit leuk.
  6. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Zo min mogelijk ;)
    Ben vanaf mn ouderlijk huis 5x verhuisd. Heb een tijd in mn zus dr woning gewoond, vanaf daar naar een containerwoning gegaan, daarna gaan samenwonen met mn man in een huurwoning in het centrum. Toen was ik zwanger en hebben we een huis gekocht, daar hebben we 12 jaar gewoond. We wilden allebei graag in een andere buurt wonen, dichter bij het centrum en station in de buurt. Daar wonen we nu. Denk dat we alleen nog naar een appartement met lift gaan verhuizen als we oud en versleten zijn.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik ben met mijn man in 22 jaar tijd 5 x verhuisd en dan heb ik de tijdelijke huurwoning meegerekend als overlap tijdens de bouw van ons nieuwe huis. Dat hadden we anders niet gedaan.
    We zijn een half jaar geleden verhuisd, dit keer naar een ouder huis wat best veel werk was/is.
    Ons vorige huis hebben we in de crisis verkocht en gekocht. Bewust nieuwbouw gekocht destijds, omdat we best wat geld verloren hadden op het verkochte huis en wisten dat nieuwbouw relatief snel in waarde stijgt. Dat bleek ook zo te kloppen. We hebben dat huis goed kunnen verkopen met veel overwaarde, dit huis gekocht met een lage rente en we wonen nu behoorlijk goedkoop, terwijl we er qua huis en ruimte alleen maar op vooruit zijn gegaan.
    Voorlopig heb ik geen zin meer om te verhuizen.

    Ik ben als kind 2 x verhuisd, op mijn zesde en op mijn achttiende. Van mijn achttiende t/m 21ste 3 x, waaronder in het buitenland gewoond.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  8. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Samen gaan wonen in een huurwoning, daarna woning gekocht. Die woning 10 jaar in bezit gehad waarvan we het 4 jaar hebben verhuurd omdat wij naar het buitenland waren verhuist. In Ireland in 2 woningen gewoond. En eerder dit jaar ons oude huis verkocht en een nieuwe woning gekocht.
    We zijn erg gelukkig met deze woning. Heerlijk vrijstaand met vrij uitzicht!
     
    Miss T vindt dit leuk.
  9. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #9 mam1991, 22 okt 2020
    Laatst bewerkt: 22 okt 2020
    Wij samen 1x, zijn 11 jaar samen nu.

    Hij had al een koopwoning, daar ben ik destijds bij in getrokken.
    3,5 jaar geleden hebben ons huidige huis gekocht.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    3 keer in 8 jaar tijd.

    1e keer samenwonen huurwoning

    2e keer verhuisd naar een koopwoning (dit was 2 jaar na de vorige verhuizing)

    3e keer verhuisd naar een grotere koopwoning (dit was 6 jaar na de vorige verhuizing)
     
    Miss T vindt dit leuk.
  11. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.896
    113
    #11 Kukido, 22 okt 2020
    Laatst bewerkt: 22 okt 2020
    Beide vanuit ouderlijk huis naar ons koophuis samen. Wonen we nog steeds, 16 jaar.

    Huis bevalt goed. Al dromen we wel van een vrijstaand woonboerderijtje. Maar ach, waar we nu wonen bevalt goed. Leuke buurt met fijne buren, da's mij ook wel wat waard.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  12. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    12.5 jaar geleden ons eerste huis samen gekocht (woonden toen allebei nog thuis). Ik wilde de laatste jaren in dat huis al graag weg, vond het echt te klein en was toe aan meer ruimte in en rond het huis.
    In 2019 verhuisd naar een veel groter huis in een dorp 20min verderop. Op fietsafstand van het speciaal onderwijs waar onze oudste zoon zit (t/m zijn 20ste) en dichterbij allebei ons werk.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  13. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    2x. Eerst gaan samenwonen in een huurwoning en daarna naar een koopwoning gegaan net voor we aan kinderen begonnen. Daar zitten we nu nog. Op dit moment zouden we graag willen verhuizen maar de huizenmarkt is gewoon erg moeilijk en ik vind verhuizen toch wel een stap. We zitten hier namelijk prima dus willen alleen vanwege kleine dingen weg gaan (zouden iets groter willen wonen, keuken en woonkamer op dezelfde verdieping lijkt me praktischer etc). Dus een beetje in dezelfde situatie als jij ts.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  14. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.288
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    #14 PenF, 22 okt 2020
    Laatst bewerkt: 22 okt 2020
    Vanuit huis ben ik bij hem gaan wonen, na 2 jaar hebben we het huis gekocht waar wr nu wonen. Wat mij betreft blijf ik hier voor altijd en gelukkig zegt hij dat ook. We hebben totaal geen verhuisdrang.

    met mijn ouders ben ik in totaal 3x verhuisd .
     
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.166
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als kind met mijn ouders 3x

    En zelf 5x maar daar zit ook 2x een studentenflat bij.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Samen gaan wonen met man
    En verhuisd omdat het huis te klein was.

    We hopen nog 1x te verhuizen naar een koopwoning.
    Tot nu toe altijd gehuurd.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  17. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    299
    83
    Voordat ik met mijn huidige man samen was, heb ik dus ook in meerdere huizen gewoond. Vanuit mijn ouderlijk huis ben ik tot aan het samenwonen met mijn man 4x verhuisd. Met mijn man samenwonen is dus de 5de keer.

    Mijn dochter gaat volgend jaar naar de middelbare school (waarschijnlijk eentje 13 km verderop). Ik zou het prima vinden om in die woonplaats te gaan wonen, zodat het fietsen voor haar meevalt (het is toch 1,5 uur). Eerst wilde ik daar niet wonen, omdat ik haar niet van haar vertrouwde basisschool wilde afhalen. Qua sport is die woonplaats eigenlijk ook gunstiger.
     
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Wij zijn als studenten gaan samenwonen in een studentenflat met samenwoonunits. Toen wel vrij snel verhuisd binnen die flat en doorgestroomd van een kippenhok naar een mega appartement.
    Daarna ons eerste huis gekocht en er gaan wonen vlak voor de geboorte van onze oudste. Een kleine 4 jaar later naar ons huidige huis verhuisd. Hier wonen we nu 13 jaar.

    Als we verhuizen, dan moeten we wel iets beters of op zijn minst gelijkwaardigs vinden. Wij hebben nu een relatief kleine woonkamer, maar boven is het juist groot. Onze zolder is een volwaardige verdieping met nog 3 kamers en daarboven zit nog een grote vliering. Dat hebben we nog niet terug gezien bij huizen in de buurt die in de verkoop komen. Of de huizen zijn zo duur dat onze maandlasten omhoog zouden schieten. En we houden ook wel van de bestedingsruimte die we nu hebben.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  19. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Even zien.. 6x binnen 8 jaar. Soms vanwege logistieke redenen (werk) en een andere keer vanwege de liefde ;) Nu zitten we 7 jaar op hetzelfde adres en gaan we eind dit jaar/begin volgend jaar verhuizen omdat waar we nu zitten o.a. te krap is.
     
    Miss T vindt dit leuk.
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik ben eerst bij hem gaan wonen in zijn appartement, toen 1e huis samen gekocht, uit elkaar gegaan en eigen huis gekocht (hij bleef achter in het andere huis), weer bij elkaar gekomen en hij is toen bij mij komen wonen, en nu met het gezin naar ons huidige huis. 3 keer dan toch?
    Ondanks onze liefde voor funda wil ik hier voorlopig echt niet weg. :)
     
    Miss T vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina