Hoe ver voor de vakantie beginnen jullie met inpakken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby90, 9 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wij vertrekken de 27e vroeg in de ochtend voor 3 weken naar Spanje.
    Het is nog maar 2,5 week maar het voelt alsof het nog weken duurt.
    Wanneer beginnen jullie met inpakken en uitzoeken wat mee moet? Maken jullie een lijstje?
    Misschien dat ik daardoor een beetje besef krijg dat we bijna gaan:p
     
  2. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ik maak zeker een lijstje ruim van tevoren die ik af en toe doorlees om te kijken of ik niets vergeet. Inpakken doe ik meestal 2 dagen van tevoren, omdat je sommige dingen ook nog gewoon moet gebruiken.
     
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik heb een lijstje op mijn computer dat ik na elke zomervakantie aanpas. Ik pak pas een paar dagen van te voren in maar kijk wel altijd al eerder op het lijstje of ik alles in huis heb wat er op staat (bv speciale muggenspray, zonnebrand ed).
     
    LaQueen en Momisake vinden dit leuk.
  4. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Twee dagen van te voren. Lijstje maak ik drie dagen van te voren.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    1 dag van te voren. Geen lijstje.
     
    Maslov en Strandbal vinden dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik maak een week of 2 van te voren een lijstje.
    Inpakken doe ik zo'n 2-3 dagen voor we gaan.
    We vertrekken de dag na mijn dochter haar verjaardag en dus 1 dag van te voren inpakken gaat hem niet worden ;);)
     
  7. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik maak wel eem lijstje, begin daar al paar weken vantevoren mee. Inpakken dag van tevoren of bij laat vertrek dezelfde dag.
     
  8. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Als we 's ochtends vroeg vertrekken (zoals jullie), dan pak ik de middag / avond van te voren de spullen in. Als we later op de dag vertrekken, pak ik de spullen 's ochtends in. Ik vind het rommelig om daar al eerder mee te beginnen. Bovendien heb ik veel spullen toch nog wel nodig tot de laatste dag.
     
  9. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Dit doe ik idd ook. Ik pak alles tegelijk in en dus niet een paar dagen van te voren, omdat ik een deel van de spullen nog nodig hebben. Lijstje maak ik alleen voor de spullen die ik nog moet kopen.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lijstje maak ik altijd. Anders vergeet ik de helft.
    Inpakken doe ik dag van tevoren. Of de dag zelf. Afhankelijk hoelaat we vertrekken.
     
  11. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    873
    113
    Wij reizen nog al vaak, soms kort soms lang. Voordeel daarvan is dat koffers pakken steeds sneller gaat, je minder onnodig dingen mee sleept.
    Hier pakken we avond te voren.

    Alleen onze zoon pakt iets eerder zijn speelgoed etc in, stukje voorpret..

    Geen lijstje.

    Wel zet ik dingen die voor de vakantie zijn gekocht op een vaste plek (medicijnen /zonnebrand etc)
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Wij kamperen met een vouwwagen, dus wij zijn er vroeg mee bezig. Een paar weken van te voren het to do lijstje van de vorige vakantie nakijken of er nog iets aan de kar moet gebeuren, spullen vervangen die versleten zijn oid.
    Dan 1 of 2 weekenden van te voren de zolder op om te kijken of daar alles compleet is en alvast wat spul achter de schotten vandaan halen.

    Het inpakken van kleding en toiletspullen en medicijnen enz doen we een dag of 3 van te voren. Ik heb vaak nog dingen die last minute even gewassen moeten worden enz.

    In excel hebben we een lijst gemaakt van meerdere pagina's waar alle spullen in categorieën verdeeld is. Super handig en een kwestie van afstrepen.
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik maak een lijstje en dan pak ik alles 1-2 dagen voor vertrek in. De dingen die dan nog niet ingepakt kunnen worden zet ik op het ‘last-minute’ lijstje en pak ik vlak voor vertrek in, bv bederfelijke dingen if dingen die nog gewassen moesten worden).
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik maak geen lijstje.
    Alles zit in mijn hoofd.
    Ik pak de dag van te voren alles in.
    Dingen die gewassen zijn en mee moeten leg ik wel al eerder die week apart.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    1 dag van te voren. Geen lijstje
     
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Kamperen wel langer van te voren dan een reis naar appartement of een vliegreis.
    Vliegreis kan gerust de dag van te voren mits ik wel alles gewassen heb aan kleding.
    Bij kamperen is het wel 2 weken ervoor dat ik een lijstje ga maken en ga bedenken of we alles hebben qua kampeer spullen en materiaal.
    Maar alleen kleding inpakken en boodschappen gaat hier een tussen 3 dagen voor vertrek en de ochtend voor vertrek.
     
  17. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Wij gaan 7 juni met vakantie voor een weekje met het vliegtuig en neem 6 juni extra vrij om dan in te pakken. Dagen ervoor kijk ik al wel wat ik nodig heb aan toiletspullen enzo maar de dag ervoor pak ik pas in.
    Als we met de auto gaan ben ik er wel eerder mee bezig maar dan kunnen we gewoon veel meer meenemen en heb je ook andere spullen nodig.
    Nu is het alleen maar kleding en toiletspullen en meer niet voor een weekje.
     
  18. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Hier hetzelfde. Ik heb standaard een lijstje op de computer staan en die pas ik dan af en toe aan (aan het type vakantie en aan de leeftijd van de kinderen). Soms zet ik er nog iets bij wat we de vakantie ervoor gemist hebben en soms ik haal ik wat weg wat overbodig bleek.
     
  19. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Als we kamperen maak ik een week of 2 van tevoren een lijstje, en ik ga dan wel een week van tevoren alvast het één en ander klaarzetten, vooral dus kampeerspullen. Dan zie ik meteen of ik nog wat moet kopen.
    Kleding e.d dag van tevoren of dezelfde dag als we 's avonds vertrekken.
    We hebben 1 keer in een huisje gezeten in de zomer, toen dag ervoor ingepakt. Wel ben ik dan in de weken ervoor al bezig met kleinigheidjes inslaan voor tijdens de lange reis.
     
  20. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Dag van te voren, met een hoop gekibbel met mijn man. Hij is van strikte planning en ik zie het wel hahaha dus dat loopt altijd spaak.
    Wel met een lijstje.
     

Deel Deze Pagina