Hoe verliep de eerste menstruatie bij jouw dochter?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Gymgirl, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Mijn eerste menstruatie is al eeuwen geleden dus uit eigen ervaring kan ik niet putten.

    Net ging ik de was sorteren en kwam een onderbroek van mijn dochter tegen. Daar zat wat bloed in. Ik vermoed dat dit haar eerste menstruatie is. Ze heeft mij niks gezegd en is nu naar school. We hebben een tijdje geleden maandverband voor haar gekocht, voor het geval dat. Nu is het dus zover, lijkt het, maar heeft ze niks meegenomen. Misschien is het ook nog niet nodig, in haar onderbroek zaten 2 druppeltjes en anders kan ze vast iets van een vriendin krijgen.

    Maar ik weet niet meer hoe een eerste menstruatie verloopt? Begin je altijd met een paar druppels bloed of kan het ook echte serieuze hoeveelheden aannemen?

    Ik heb haar niet gehoord over buikpijn. We was ze zaterdagavond heel misselijk en heeft ze die nacht 4 keer moeten overgeven. Gisteren geen buikpijn/misselijkheid wel een weeïg gevoel. Niet verwonderlijk na zo'n nacht.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Mijn dochter nog niet, maar ik weet van mijzelf dat het de eerste paar maanden alleen een heel klein beetje bloed was. Begon in juli (op vakantie, dus dat weet ik nog) en met kerst pas " echt".
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik denk dat alles mogelijk is? Geen enkel vrouwen lichaam is hetzelfde ;).

    Ik weet het ook nog niet van mijn dochter, maar ik weet dat ikzelf op een ochtend wakker werd in een 'bloedbad' :rolleyes: (ik was erg van de kaart want ik was emotioneel nog helemaal niet daar mee bezig eind groep 8...:confused:, had tijdens het bloeden ook pas de buikpijn, niet ervoor).

    Vragen dus als ze er weer is?
     
  4. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Dat is ook zo. Maar ik ben een beetje op zoek naar herkenning. Ze heeft het zelf niet doorgehad dat er bloed in zat. Vandaag nergens last van gehad, ook geen bloedverlies. Ik heb haar gezegd dat ze maar gewoon iets van maandverband in haar tas moet doen. Dan is ze voorbereid.
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn dochter was net 2wk 10 en had ineens een flinke rode onderbroek. Haar eerste menstruatie was extreem heftig. De paar keer daarna ook nog en duurde zeker jaar voor het Normaal werd. Ze had zelfs bloedarmoede hierdoor

    Zelf als kind had in paar dagen wat bloed bij afvegen maar deed er niks mee. Schaamde me kapot haha. 2wk later het pasextreme buikpijn en zette het pas echt door. Dus zo kan het ook .
     
  6. lorienmama

    26 feb 2020
    87
    65
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is echt lastig in te schatten. Ken je de film Carrie? Dat was ik dus. Bij mijn eerste menstruatie liep het bloed zo langs m'n dijen naar beneden onder de douche. Ik wist gelukkig wel wat er aan het gebeuren was, maar het KAN dus ook best meteen hevig zijn.
     
  7. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Die film ken ik niet. Bij mijn dochter is het bij die paar druppels gebleven. Ik verwacht wel dat dit het begin is. Hoop alleen niet dat ze erg veel klachten gaat krijgen. Ik weet nog wel van een vriendinnetje van vroeger ook veel klachten had en vaak doorlekte.
     
  8. Prikje

    Prikje Actief lid

    18 dec 2017
    221
    81
    28
    Vrouw
    Bij mijn dochter ook net zoals de film Carrie!! Gelijk vanaf het begin erg heftig, om de 2 uur naar de wc om te verschonen. Het begon toen ze thuis was gelukkig. Nu 1.5 jaar verder wisselt het heel erg, de ene keer amper bloed verlies, maar de andere keer erg veel!! Ze is trouwens nog steeds onregelmatig ongesteld, zit nog geen regelmaat in
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn dochter is het hetzelfde als ik. Gemiddeld bloed. Snel al regelmatig. Vanaf het begin ook echt bloed.

    Soms buikpijn soms niet.
     

Deel Deze Pagina