Hoe verliep de waterpokken bij jullie kinderen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LW85, 11 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ben benieuwd!

    Nino is 22 maanden en heeft ze nu. De eerste zag Ik vrijdag, nu op dag 4 heeft hij er stuk of 20 op zijn romp, enkele op zijn benen en wat op zit gezicht (denk 5 ofzo). Lees dat het 10 dagen duurt, maar blijven er 10 dagen lang nieuwe pokken bijkomen, of zijn ze na 10 dagen overal vanaf?

    Werden jullie kindjes erg ziek? Nino heeft verder nergens last van.
    Zijn broers hebben ook nog geen waterpokken gehad, ben benieuwd wanneer zij het stokje overnemen ..
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    C had wel jeuk maar heb gezegd dat ze er af moest blijven en dat deed ze ook.
    Ze is er verder niet ziek van geweest.

    N kreeg ze 2.5 week later en had enorm veel jeuk en kon niet slapen.
    Hij heeft 2 nachten tot 04:30 wakker gelegen.
    Daarna heb ik mentholtalkpoeder gekocht en em volledig ondergestrooid en sliep die weer gelukkig.
    Hij was ook totaal niet lekker en wilde alleen maar bij mij op schoot hangen.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  3. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is er net vanaf.
    T begon met een paar en na 3 daven had hij ze overal wel zitten. En vanaf toen ging het indrogen. Kidsclin kan erg helpen daarbij. Zorgen dat je kindje niet gaat krabben. Als er geen blaasjes meer zijn is de periode van besmetting over.
    Mijn zoontje was niet ziek ervan. Hij had alleen heel erg veel jeuk
     
    LW85 vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was de piek zo ongeveer op dag 4, daarna kwamen er vrijwel geen nieuwe waterpokken bij en begon het indrogen.
    Hier waren ze er wel ziek van, bij de oudste (toen 3) was het vooral hangerig en verhoging. Jongste was 6 maandjes en had flinke koorts, veel huilen, slecht slapen.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Hier kwamen er in de eerste 3 dagen de meeste waterpokken en dat waren ook de slechtste nachten, was hij overdag ook niet fit, viel zomaar op de bank in slaap enz. Na 3-4 dagen was hij weer redelijk de oude, gingen de waterpokken indrogen en na ruim een week ging hij weer naar de peuterspeelzaal.
    Hij was ruim 2,5 toen hij ze kreeg en net zindelijk, denk dat dat ook wel gescheeld heeft, ze zaten echt overal!
    De jongste heeft ze nog niet gehad.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.125
    15.189
    113
    4x anders.
    1 had echt 2 dagen flink koorts er van en heel veel jeuk, 2 hadden wel jeuk maar geen koorts, konden gewoon spelen. De jongste was echt heel hangerig, moe, gillen van de pijn (meeste zat in zijn luier dus elke plas drama). De hoeveelheid die ze hadden verschilde ook.

    Wat ze fijn vonden was in een havermoutbad en insmeren met maïzena
     
    LW85 vindt dit leuk.
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.947
    8.762
    113
    Hier verliep het snel, elke dag wat waterpokken er bij, we hadden vanndie waterpokken creme gehaald en standaard gelijk gesmeerd. Smorgens als smiddags en af en toe kriebelde het wel maar wreef ik voor hem.

    Hij mocht elke dag in bad met een washandje met havervlokken. Ze droogde al snel in en viel ons reuze mee. Hij is ook niet echt ziek geweest. (4)
     
    LW85 vindt dit leuk.
  8. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Mijn dochter was 3 toen zij ze kreeg. Ze had er geen last van. Alleen wat hangerig volgens mij. Kort daarna kreeg mijn zoontje ze. Hij was toen 1.5 en werd ontzettend ziek. Dat was echt de hel.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier weinig last gehad, wat keuk waarbij Kidsclin hielp. Helaas was er 1 gaan onsteken bij dr schaamlippen. Dat was natuurlijk erg pijnlijk. Gelukkig ging het na een dagje goed zinkzalf erop beter. Al met al viel het verder niet tegen met de waterpokken.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  10. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Mijn dochter heeft ze vermoedelijk gehad toen ze ruim 3 was. Ze was al een paar dagen niet heel fit, wat koortsig en gewoon niet zo lekker. Toen ontdekte ik wat blaasjes op haar romp (4) en 2 in haar gezicht en nog 1 in haar nek. Verder eigenlijk niets. Waren denk ik wel waterpokken, maar zo weinig, dat ik vrees dat ze er nog niet immuun voor is geworden en ze het nog een keer kan krijgen.
    Er heerste toen wel waterpokken op het Kdv.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  11. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    We zitten inmiddels op dag 6 van de waterpokken. Het zijn er wel wat meer, maar valt reuze mee, stuk of 20 op buik, sruk of 10 op rug en 5 op het gezicht, en 1 op zijn hoofd (onder zijn haar) . Nog steeds vrolijk en geen last van jeuk oid. Hopelijk gaat het bij de andere twee ook zo.
     
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Dochter was 4 maand.ze zat er helemaal onder en was goed ziek. Ze heeft er nu nog 2 littekens van helaas.
     
  13. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Update: De pokken zijn voorbij. Nog enkele korstjes. Wat is hij er god en makkelijk doorheen gekomen, geen seconde last gehad, niet ziek geweest en op het gezicht maar een paar pokken en de rest zat op zijn romp, enkele op been/voet. Nog geen littekens oid kunnen ontdekken. Ik hoop dat zijn broers er net zo doorheen komen, overigens hebben ze nog geen enkele waterpok dus wie weet zijn zij even de dans ontsprongen.
     

Deel Deze Pagina