Hoe verliep jullie nazorg na een miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Naomy, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kendra

    Kendra Lid

    12 mrt 2006
    9
    0
    0
    net bij de huisarts geweest. nou zeg... wat zijn dat toch allemaal voor lamzakken. sorry hoor.
    het enige wat ie zei: 'jammer'. verder helemaal niks. geen uitleg. gewoon niks.
     
  2. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    kendra belachelijk zeg..

    dus je word ook niet doorgestuurd zodat je kan laten kijken of tja schoon is?
    af en toe lijken we geen mensen meer maar dieren hoe ze met sommige omgaan zeg.

    gr. peetje
     
  3. Tiets27

    Tiets27 Actief lid

    15 feb 2006
    196
    0
    0
    Administratief medewerker
    Omgeving Groningen
    He Kendra,

    Jeetje wat heb jij een ongelofelijke gevoelloze eikels van artsen om je heen zeg. Ik vindt het heel erg voor je.
    Het is juist heel erg belangrijk dat je goed begeleidt word en dat alles je ook duidelijk uitgelegd wordt. En wat het betekent voor je toekomst!
    Kun je niet naar een arts in het ziekenhuis of een andere arts in de buurt.
    Als je iets wil weten, dan trek je maar aan de bel.
    Misschien kunnen wij/ik je dan helpen.

    liefs tiets
     
  4. Kendra

    Kendra Lid

    12 mrt 2006
    9
    0
    0
    we hebben vandaag ons 'kleintje' (weet niet hoe ik het anders moet noemen) begraven in de tuin. in een sigarenkistje. bij de magnoliastruik. we hebben een beeldje van een beertje gekocht en erbij gezet.
    dat is voor ons een stukje verwerking. hoop dat het werkt.

    het enige wat hij nog zei, was dat we een maandje wel met anti-conceptie moesten vrijen. dat alles nog even de tijd nodig had om te herstellen.
    meer heeft hij niet gezegd.
     
  5. Fleur

    Fleur Lid

    14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
    Nazorg wat is dat?
    Omdat ik bleef vloeien tijdens mijn zwangerschap kwamen we er pas na 10 weken achter. ik moest z snel mogelijk een echo laten maken wat 1 week later pas kon. alles zag er goed en gezond uit maar naar 13 weken toen ik ons ons nieuwe huis bezig waren kreeg ik zulke zwaren krampen dat ik op de wc ook wat een balon leek in de wc lag. uit schrik heb ik het met mijn domme kop doorgespoeld. ik heb met pijn en moeite mijn man kunnen bereiken maar kon niet naar huis komen toen maar naar mijn huisarts die zei bot o dan is het een miskraam nou ja je bent nog jong werd er gezegd. Ik was teneer geslagen en te geschrokken dat ik alleen maar kon huilen mijn man heeft de gynocoloog gebeld en we moesten maar langskomen op onze gemaakte afspraak 3 weken later. daar bleek dat het inderdaat een miskraam was geweest en werd zo naar huisgestuurd. Er is niemand vanuit de hulpverlening geweest om ons te steunen in deze moeilijke periode als gevolg dat we nu 2,5 jaar het er nog moeilijk mee hebben.

    Dus wat is nazorg?


    Liefs Fleur
     
  6. Fleur

    Fleur Lid

    14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
  7. Fleur

    Fleur Lid

    14 mrt 2006
    26
    0
    0
    Verpleging
  8. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Jeetje wat een belachelijke artsen hebben veel om zich heen zeg!!!

    Ik werd vandaag nog even door mn verloskundige gebeld hoe het nu (na maandag curretage) met me was. Ze vroeg of ik het prettig vond of zij ons nog vaker belde of dat ik zei: ik vind het prima zo en spreek jullie weer als ik weer zwanger ben. Heb haar heel erg bedankt voor de fantastische nazorg!!! Maar dat ik het verder niet meer nodig vond...hoe lief ook hoor ;) ...het gaat goed met ons.
    Ze zei er nog bij: als er wat is of je wil er toch nog over praten, kun je ons altijd bellen...we zijn er voor jullie :confused: ...werkelijk wist niet wat ik hoorde.... :eek:
    Ook wou de chirurg/gynaecoloog me toch nog even over 6 weken zien om te kijken of alles goed was...
    zo zou het altijd moeten gaan!!!

    Ben de gynaecoloog en verloskundigen erg dankbaar....en ze zullen ons zeker weten daar weer zien!!!
    Ik zit er eigenlijk nog aan te denken om de verloskundigen een kleine attentie te sturen voor hun geweldige nazorg...is dat raar of niet? Wat zouden jullie doen? En zoja, wat moet ik sturen of brengen dan?
     
  9. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Toen de verloskundige bij mij een missed abortion constateerde en ik besloot twee weken af te wachten, vroeg ze zelf aan mij of ik er behoefte aan had om af en toe even gebeld te worden door haar. Ik heb toen gezegd dat ik dat heel fijn zou vinden, en dat was ook heel fijn. En ook de nazorg in het ziekenhuis, na mijn curettage, was heel fijn. Iemand van de dagopname belde na twee dagen om te horen hoe het ging en of ik nog complicaties had gehad.

    Dus een dikke pluim voor de verloskundigen in Driebergen en de gynaecologen in het AZU (Utrecht) wat mij betreft!

    Groetjes, Wendy
     

Deel Deze Pagina