help! bloed!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door eindelijk, 1 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eindelijk

    eindelijk Lid

    31 aug 2005
    7
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik heb me gisteren aangemeld en was van plan me vandaag vrolijk voor te stellen. Ik probeer namelijk al drie jaar zwanger te worden (inclusief alle mogelijke onderzoeken en zes IUI pogingen) en deze maand was het - zonder tussenkomst van het ziekenhuis - ineens raak! Ik ben nu 2,5 week over tijd en had een positieve test. Was dus helemaal in de zevende hemel.

    Maar zojuist vind ik ineens (oud) bloed in mijn broek. Heel donkerbruin en best een grote plek (zo'n 4 cm doorsnee). Ik ben nu heel bang en verdrietig. Heb op het forum al wat rondgezocht over bloedverlies, maar kom er niet helemaal uit. In de hoeveelste week zit ik nu? (tel ik vanaf laatste menstruatie of vanaf eisprong?). En maakt het verschil of bloed helderrood of donkerbruin is? Wat is de kans dat het gewoon goed komt?

    Heb nog geen VK en heb pas volgende week donderdag een afspraak voor een eerste echo. Huisarts en ziekenhuis zijn op dit tijdstip niet te bereiken. Help!

    Liefs, Maartje
     
  2. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Om te weten hoever je bent moet je tellen vanaf je eerste ongesteldheidsdag van je laatste menstruatie. Het kan van een innestelingsbloeding zijn hoor dus maak je niet al te druk.
     
  3. eindelijk

    eindelijk Lid

    31 aug 2005
    7
    0
    0
    Dank je, Miranda. Dat geeft een beetje rust.

    Ik ben dus 6,5 week op weg. Kan innestelingsbloed dan nog komen? En kan het dus ook zo donkerbruin zijn? (Waarom is het er dan niet eerder helderrood uitgekomen?)

    Ik heb hier zo lang op gewacht en al zoveel verdriet gehad dat ik maar niet zwanger werd, dat het voor mijn gevoel een ramp zou zijn als het nu zou mislukken. Stel dat het weer drie jaar duurt voordat het raak is?

    Ik heb verder nergens last van. Geen buikpijn, ofzo. Maar ben ook niet misselijk en heb geen gevoelige borsten. Ik heb op een aantal plekken gelezen dat misselijkheid juist een goed teken is, omdat de hormonen helpen een miskraam te voorkomen.... (Maar zo kan ik mezelf met ieder stukje informatie natuurlijk helemaal gek maken....)
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Probeer je niet al te gek te maken met al die symptomen van anderen. Jij hebt weer een ander lichaam en die kan weer anders reageren.
    Het kan ook gewoon oud bloed zijn wat er nog uit moest.
    Maak je je echt zorgen dan zou ik morgen gewoon even de huisarts bellen.


    Groetjes
     
  5. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik zag je berichtje en leesde dat ik kan eruit opmaken dat je erg ongerust bent het enige wat ik je kan vertellen is dat ik bij mijn miskramen helder rood bloed verloor en zoveel dat het echt bleef lopen bij allebei mijn miskramen en dat in het begin van deze zwangerschap ook donker rood bruinig rood bloed verloren ben en volgens de gyneacoloog was dat bloed van een innesteling en geen miskraam.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt en je een beetje gerust gesteld bent.
    in ieder geval gefeliciteerd alvast .

    groetjes anita
     
  6. eindelijk

    eindelijk Lid

    31 aug 2005
    7
    0
    0
    Thanks meiden.

    Ik heb mijn nichtje vanavond nog gesproken, die me ook vertelde dat zij bij haar miskraam rood bloed verloor en aan het begin van haar tweede zwangerschap (die verder perfect is verlopen) bruin bloed. Met jullie geruststellende woorden erbij denk ik dat ik vanavond gewoon kan slapen. Zal wel zenuwachtig blijven tot volgende week donderdag de eerste echo is geweest....

    Groetjes, Maartje
     
  7. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Succes de komende tijd. Hoop dat je echo goed nieuws zal brengen
     
  8. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Hoi Maartje,

    ik had rond de 5 / 6 ween wat bloedverlies maar er bleek niets aan de hand te zijn. Het duurde wel 2 of 3 dagen. Probeer je niet al te druk te maken!! Fijn, zo'n vroege echo.

    Liefs An.
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Maartje.
    Als je het echt niet vertrouwd bel je de gyn of verloskundige toch.
    Die begrijpen het wel hoor als je onzeker bent of bang.
    Misschien kunnen zij je gerust stellen.

    Ik ga voor je duimen dat alles goed komt!
    Laat je ons weten hoe het met je gaat?

    Groetjes Jolanda
     
  10. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik had zelf ook rond de 4 weken bloedverlies, ik wist zelf niet dat ik zwanger was en dacht dat ik ongesteld geworden was. Dit bloedverlies duurde zo'n 3 a 4 dagen, maar dit was ook heel erg weinig.
    Achteraf gezien was ik blij niet te weten zwanger te zijn, ik denk dat ik mij anders veel zorgen zou hebben gemaakt over een eventuele miskraam. Gelukkig was alles in orde, volgens mijn vk gebeurt dit wel vaker als je net zwanger bent.

    groetjes, tamara
     
  11. eindelijk

    eindelijk Lid

    31 aug 2005
    7
    0
    0
    Hoi meiden,

    Nou, ik ben bang dat het toch niet goed zit. De afgelopen vier uur bloed ik al continu en nu is het wel vers bloed. Best veel ook (zo'n twee maandverbandjes vol). Heb af en toe zeurderige steken buikpijn (een soort menstruatiepijn). De huisarts zegt dat zolang ik nog geen hevige buikpijn heb, er nog niets aan de hand hoeft te zijn, maar ik heb er weinig hoop op.

    Ik vind het echt verschrikkelijk. We zouden in oktober IVF gaan doen, maar ik weet niet of het ziekenhuis dat nu door laat gaan. Wat als het nu weer drie jaar duurt voordat het raak is?

    Liefs, Maartje :|
     
  12. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    owjee meis! Ik hoop dat het bloeden stopt en dat er niks aan de hand is.

    Heel veel sterkte.

    groetjes
     
  13. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik zal voor je duimen meid!!

    Heel veel sterkte.

    groetjes, tamara
     
  14. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    he wat vervelend zeg

    sterkte
     
  15. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Heel veel sterkte, en ook ik zal flink duimen .
     
  16. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Gadverrredamme twee dagen voor mijn nod dag verlies ik licht bruine smurrie!!!
    anders dan anders heb ik absoluut geen pijn of krampen in mijn buik!!! en ben zelfs nog niet chaggie!!!!

    nou ja op naar de volgende ronde, moest er even uit!!!!
     
  17. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Ben inmiddels echt ongi!!!
    next time better!!!
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    bij eindelijk is het iets anders, ze is waarschijnlijk zwanger en verliest zoveel bloed.
     
  19. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    He EINDELIJK,

    Hoe gaat het nu met je??
    Heb je al wat duidelijkheid? Vind t wel erg vervelend voor je...hoop dat t goed komt!

    Groeten Miekie.
     
  20. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Maartje
    Ik vind het heel erg naar dat je dit nu allemaal meemaakt, al die onzekerheden op dit moment.
    Maar je moet wel positief blijven denken hoor!
    we denken aan je.
    Laat je ons weten hoe het met je gaat?

    Liefs Jolanda
     

Deel Deze Pagina