Hoe vertel ik het

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PetraK, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    en waneer vertel ik aan mijn kindjes dat ik zwanger ben?
    Hebben jullie tips voor me? Het brand op mijn lippen om het tegen ze te zeggen, maar ik durf nog niet echt ......
     
  2. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik zou zelf wachten tot het ook echt zichtbaar is en je bijv. het kamertje gaat inrichten.
    Kleine kinderen hebben zo weinig besef in tijd, dat 9 maanden heel erg lang duren.
     
  3. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Mirna hihi ik praat over kindjes maar ze zijn 9 en 10 jaar oud hoor :)

    Dus als ik het al zou zeggen weten ze wel al wat het inhoud.... Maar ik weet gewoon niet HOE ik het moet vertellen .,... en waneer.....
     
  4. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    O, hahaha :p :)
    Volgens mij kun je het het dan het beste na 3 mnd vertellen, wanneer je zelf wat zekerheid hebt (echo enzo)
    Ik sta zelf voor de klas (9/10jr) en heb daar een heel leuk boek laten zien met foto's en plaatjes.
    Je hebt voor jezelf ook van die leuke boeken met tekeningen. Misschien vinden ze het leuk om mee te kijken wat er dan elke week veranderd in je lichaam.
    Ik ben trouwens wel benieuwd wat je gaat doen (en hoe). Laat je t nog weten?
    Succes! :)
     
  5. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Mijn zoon is nu 4 hij begrijpt best al wel wat maar besef van tijd heeft hij niet, dus had ik toen die tijd bedacht om het nog niet te vertellen, totdat het uiteindelijk zichtbaar zou worden. Maar met de echo van bijna 7 weken gingen we naar mijn ouders toe waar ook mijn zoon was geweest in de tijd dat ik bij de echo was met mijn vriend. Toen ik de echo foto liet zien aan mijn ouders kwam mijn zoon erbij staan en zei: Hee een baby!! Dus ik vroeg hem waar die dan wel niet moest wezen die baby.
    Nou gewoon, in mama,s buik!! Ja ik dacht ik stel het nog even uit, maar mijn zoon had zelf bedacht dat ie het met 7 weken allemaal prima begreep ;) En nu uiteindelijk ben ik ook heel blij dat ie het weet want hij moet af en toe echt even aan die groeiende buik zitten en er even naar luisteren. Dus wie weet bepalen je meiden zelf nog wel wat ze rvan snappen :D Ik stond er versteld van!!!

    Groetjes van Carry
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk dat ze het wel zullen snappen hoor.. maar het durven vertellen .... dat is dus mijn probleem meer eigenlijk..

    Toen ik zwanger ws van mijn tweede was mijn dochter nog geen 1,5 jaar oud. Ze ging altijd mee naar de VK en ook mee voor de echo, maar het deed niets bij dr ... Niet zo gek ook he :)

    Maar toen ik uit eindelijk in de verloskamer lag zei ze wel de hele tijd ... Zusje komt ........ zusje komt... toen was ze 20 maand.

    Ze is toen samen met mijn vriendin weer naar huis gegaan en niet veel later was indd daar haar zusje ..... terwijl we dr vanuit gingen dat we een joggie zouden krijgen :)

    Ik wacht nog even denk ik..... in elkgeval tot ik weet dat het goed zit ......
     

Deel Deze Pagina