hoe vertel je het ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vosje, 13 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Hoi hoi, ik had even een vraagje,
    Ik ben nog maar net zwanger, maar niemand weet het nog.
    Alleen mijn vriend natuurlijk.
    Omdat iedereen in de familie denk dat mijn vriend nog steeds geen kinderen wil :D is het een extra grootte verrassing.

    Met hoeveel weken vertel je zoiets :(:
    En heeft er iemand nog een leuk idee :(:
    En wanner vertel je het op je werk :(:

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen :(
    Groetjes vosje :(:
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wj gaan het met Pasen vertellen. Dan heb ik mijn eerste echo gehad en zit ik in de 10e week. We gaan (doorzichtige) zakjes maken met blauwe en roze paaseitjes en die aan ouders/broers/zussen geven. Kijken bij wie het kwartje als eerste valt........!

    Pim
     
  3. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

    Ik heb het met ongeveer 5/6 weken verteld aan de aanstaande opa's en oma's...we hadden een cadeautje ingepakt met sokjes, slabbertje, rompertje, spuugdoekje en een leuk boekje over de opa's en de oma's.....ze vonden het allemaal reuze leuk om te krijgen....die reactie is dan echt goud waard! hahaha

    Op het werk heb ik een lekkere vlaai gehaald en het ze verteld...ook hier reageerden ze ontzettend leuk!
     
  4. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik heb de eerste zwangerschap gelijk verteld aan de familie dat ik zwanger was. Dat kwam omdat mijn schoonzusje die avond op een familie feestje vertelde dat ze zwanger was. En ze vertelde de uitgerekende datum. En mijn vriend en ik keken elkaar aan. En ik was dus ook uitgerend op dezelfde datum. Dus gelijk 2 keer goed nieuws in de familie. Toen ging het bij mij helaas mis. Bij de 2de zwangerschap heb ik 3 maanden gewacht. En toen vroeg ik aan mijn moeder of ze over 6 maanden kon oppassen op onze hondjes omdat ik dan waarschijnlijk aan het bevallen was. Vonden ze heel leuk. Bij mijn schoonouders waren we aan het eten en mijn vriend ging een foto maken en hij vertelde tegen de familie dat hij even hun reactie op de foto wilde. En toen vertelde hij het dus en maakte een foto. hihi.
    Daarna heb ik het wel steeds verteld toen ik gelijk zwanger was. Maar het ging steeds mis. En deze keer moest mijn moeder mee naar het ziekenhuis, omdat ik geen oppas had voor mijn dochtertje en heb het dus verteld. Ik was bij mijn schoonouders op de koffie en had al 3 echos gehad en heb die in een enveloppe gedaan en mijn dochtertje gaf die aan mijn schoonmoeder. Nou die barste helemaal in tranen. ZO blij.
     
  5. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Hoi vosje,

    Nogmaals gefeliciteerd!

    Nou, we konden het niet echt voor ons houden, dus we hadden't gelijk aan iedereen verteld :) We kwamen gewoon binnenstormen: Jullie worden opa en oma. Nou, daar schrokken ze dus echt van :D
    Op werk had ik't ook vrij snel verteld. Toen was ik nog maar 8 weken, maar ik kon er eigenlijk niet meer omheen, aangezien ik vrij vaak beroerd was (eerst wist ik niet wardoor het kwam).
    Heel veel wachten natuurlijk na de kritische 12 weken. Maar ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen, je weet wanneer je't het beste kan vertellen denk ik.

    Gr.,
    Pamela
     
  6. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Mijn schoonouders hebben pas te horen gekregen dat hun dochter zwanger is ( nu 12 weken) Dus als ik iets met oma en opa koopt denken ze dat ik dat heb gedaan als aardigheidje. Nooit denkende dat het ook aan onze kant raak kan zijn.
    :D
    Mijn vader gaat in juni opnieuw trouwen, dus die geef ik een vervroegd trouw kadootje.
    Mijn moeder zie ik vanmiddag, maar mijn vriend wil nog even wachten met vertellen. Ik denk dat ze het zowel merkt :D moeders kennende.

    We geven ook 15 mei een feestje omdat we dan 10 jaar bijelkaar zijn, maar om zolang te wachten :( . Dat ga mij niet lukken denk.

    vosje
     
  7. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wij hebben het ook gelijk verteld aan iedereen die het maar horen wilde. We waren (en zijn natuurlijk) ook zo blij ..
     
  8. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Wij wilden eerst ook wachten tot 12 weken, maar konden het echt niet meer voor ons houden. De naaste familie weet het nu. Wij hadden zoiets van: als het wel mis gaat, wil je dat ook graag met iemand kunnen delen. Vrienden en kennissen vertellen we het met 9 weken, als de eerste echo goed is. En op het werk vertel ik het met 12 weken, al vraag ik me af of dat gaat lukken, we zijn ook zo blij!!!

    liefs Sämira
     
  9. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    wij zeiden het tegen de ouders van mn vriend zo van: ga maar vast liggen,dan val je niet zo hard op de grond als je flauw valt....
    en toen zeiden we: jullie worden oma en opa

    mijn vader die weet het ook maar ik heb totaal geen band met hem ivm dingen die hij heeft geflikt en heb ook het idee dat het hem ook weinig doet.
    daarin tegen heb ik een heeeeeeele goede band met mn moeder en ze was en is nog steeds helemaal dolgelukkig en trots erop :D
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij zijn er op 3 december achter gekomen dat ik zwanger was (toen 6 weken). 5 december hadden we sinterklaasavond bij mijn ouders en in die nacht erna gingen wij op vakantie naar Egypte. Ik wilde het hun perse voor de vakantie vertellen en heb toen een gedicht gemaakt over wat sinterklaas dit jaar voor hun had enz.

    Mijn schoonmoeder hebben we het pas verteld toen we al een halve week terug waren van vakantie, met taart en mijn man heeft het toen verteld (zijn moeder spreekt bijna geen nederlands, alleen marokkaans)
     
  11. sappie

    sappie Fanatiek lid

    Wij gaan 23 maart voor het eerst naar de vk. Ik hoop dat we het hartje dan kunnen zien kloppen. De ouders zijn dan de eersten die het horen. Ga de volgende dag met twee goede vriendinnen een weekendje weg naar de sauna, daar mag ik geloof ik geen gebruik van maken en mag natuurlijk niet aan de wijn. Zij zullen het dan gelijk weten. Verder willen we het toch nog even stil houden tot 10/12 weken.
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij hebben afgewacht tot de 1e echo, en toen sávonds verteld, dmv de echo foto laten zien.
    Dat was sinterklaasavond.
    2 dagen daarna heb ik het m'n baas verteld, die vond het heel leuk, hij is zelf ook vader, hij zei, meid dat is het mooiste in je leven wat je mee kunt maken.
    Wij wouden wachten tot de echo,
    en een geheim samen voor 10 a 11 weken, heeft ook wel weer wat!!!
    SUCCES, ik weet dat het soms moeilijk voor je te houden is,
    helemaal als je beroerd bent. ;)
     
  13. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Als je al voor je zwangerschap in de sauna ging, mag je gewoon blijven gaan hoor, zolang je je goed voelt erbij!!
     
  14. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd Vosje! Wat leuk! Zeker omdat het dus zo onverwachts is voor ze omdat ze denken dat je partner (nog) geen kinderen wilt.

    Ik lees wel hele leuke manieren om het te vertellen. Daar hebben wij niet eens aangedacht. Nou, wel aangedacht, maar geen geduld voor gehad. Ik denk dat als we dat wel gedaan hadden, de reacties waarschijnlijk wel leuker waren geweest. Wij hebben het gewoon gezegd en dan vooral de ouders hadden zoiets van: 'leuk.' Het enthousiasme kwam later.

    Zodra ik de test had gedaan, heb ik direct mijn moeder gebeld. Een paar dagen later heb ik het mijn vader, broer en zusje verteld. Vooral de eerste dagen kon ik mijn mond niet houden. Toen heb ik het (buiten medeweten van mijn man, ssssst) verteld aan iedereen die ik tegen kwam (waren een paar vriendinnen). Op mijn werk heb ik het al na een paar weken moeten vertellen omdat ik zo moe was dat ik 's ochtends niet op tijd kon beginnen. Dat scheelde enorm, want toen was er ook meer begrip voor mijn gedrag. Mijn collega's hadden zich namelijk al zorgen over me gemaakt, omdat ik mezelf niet was de laatste tijd. Ik had het mijn schoonouders ook verteld in die tijd (met ongeveer 8 weken).

    We hebben daarna de echo afgewacht (met ruim 11 weken) en toen de rest van de familie en vrienden het verteld.

    Mijn opa reageerde nog wel het leuks van allemaal. Wij gaan namelijk altijd in oktober met de hele familie (opa, oma, ooms, tantes en nichtjes en neefjes) een weekend naar een vakantiepark (we bezetten dan vier 8-persoonshuisjes. Ik ben het oudste kleinkind, dus je begrijpt dat ik nog wel wat drukke, jonge nichtjes en neefjes hebt. Mijn opa en oma verblijven dat weekend dan altijd in ons huisje, want daar is het het rustigst. Dus ik vertelde: "Jullie zitten toch altijd voor de rust in ons huisje in oktober? Zouden jullie het erg vinden als er dit jaar wel eens flink wat babygehuil te horen zou zijn?" Die gezichten van mijn opa en oma waren goud waard. Mijn opa begon heel erg te glunderen. Mijn oma moest even van de schrik bekomen, dat ze nu toch wel heel oud werd, omdat ze opoe werd. Toen mijn familie later op de hoogte was, bleek dat mijn nichtjes nu al ruzie maken wie in oktober straks als eerste de baby mag vasthouden, waarop mijn opa reageerde: "Nou moe, wanneer kom ik dan aan de beurt?"

    Beetje lang verhaal, sorry, maar dit was zo leuk voor mij om te horen allemaal.
     
  15. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    hoi Vosje.

    Wij hebben het met 6 weken aan onze ouders en mijn zus verteld. qwe hadden voor de opa's en oma;s een logertasje met een knuffeltje en een piama erin . Ze maakte het open en het cadeautje zei genoeg!!!
    aan overige familie en vrienden hebben we het tussen de 10 en 12 weken verteld, Net wanneer we ze zagen.

    Succes met vertellen!!!
     
  16. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als je zwanger bent mag je niet in de sauna!
    Dit vertelde m'n huisarts mij, omdat ik dat ook wou.
    Kan heel gevaarlijk zijn, omdat de temp zo hoog is.
    En omdat het beter is om niet te doen,
    heb ik dat risico niet genomen!!!
     
  17. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    Dank je wel allemaal.
    We gaan het dit wwekend vertellen aan de ouders en broers en zussen :D
    Ik kan niet langer meer wachten :D

    Ik heb een leuk gedichtje gevonden, samen met een kadootje.
    Ik ben benieuwd :D
    vosje
     
  18. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    wij hebben nu voor mijn zoontje een t-shirt gekocht met daarop de tekst:"Ik ben stoer want ik word de grote broer", die krijgt hij aan zodra we een positieve test mogen hebben en gaan zo naar onze ouders.
     
  19. gemmajansen

    3 feb 2006
    39
    0
    0
    Vlaardingen
    Wij hebben de eerste keer een boekje gekocht dat heette: de liefste opa en oma.

    Kregen hele leuke reacties, de anderen hebben we het gewoon verteld. Nu weten alleen mijn schoonouders het nog maar... ;)
     

Deel Deze Pagina